Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:51:00 GMT

«گر بر سر نفس خود امیری، مَردی»

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۰۳۳۳

«گر بر سر نفس خود امیری، مَردی»

به گزارش ایرنا؛ از پوریای ولی تا جهان پهلوان تختی، نام‌های نیک بسیاری در تاریخ ایران زمین بوده‌اند که هیج اتفاقی نمی‌تواند ذره‌ای از علاقه مردم به آنان را بکاهد. حتی گذر زمان نیز چیزی را تغییر نمی‌دهد و با اینکه جوانان امروزی تنها داستان‌های پهلوانان ورزش خود را شنیده‌اند اما به آنان افتخار کرده و نام افرادی چون تختی برای آنان حرمت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول تاریخ ورزشکارانی از کشورمان بوده و هستند که مدال‌ها و افتخارات زیادی را در المپیک، مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی و مسابقات قاره‌ای کسب کرده‌اند و در زمره پرافتخارترین‌ها قرار دارند.

یکی از آنها، «هادی ساعی» است که با دو مدال طلا و یک برنز، پرافتخارترین المپین تاریخ ورزش ایران است اما رفتار دور از ذهن وی در مسابقات روز پنجشنبه لیگ برتر تکواندو موجب شد تا بار دیگر به این جمله برسیم که قهرمانی و منش پهلوانی داشتن به مدال نیست.

مدیر فنی تیم‌های ملی که همزمان مدیریت فنی تیم فرمانیه را هم برعهده دارد در جریان مسابقات گروه «ب» لیگ برتر تکواندو با «مصطفی بابایی» دبیر سازمان لیگ درگیری فیزیکی پیدا کرده و به گفته حاضرین در سالن با سیلی به صورت او می‌زند.

دلایل ساعی برای این اقدامش هم جالب است و بنظر می‌رسد که قابل دفاع نیست. او می‌گوید: "از سال قبل چند باری به دوستان اعلام کردم که نام مرا پشت میکروفون اعلام نکنند. عادت ندارم به جایگاه ویژه بروم و معمولا کنار بچه ها روی سکوها می نشینم. هفته گذشته هم از صبح در سالن بودم، اما نزدیک ظهر بود که رییس فدراسیون وارد سالن شد و من وقتی کنار او رفتم، تازه گوینده اعلام کرد که هادی ساعی هم در سالن است و به او خوشامد می گوییم. به پولادگر گرفتم که این عین بی احترامی است که بعد از چند ساعت نام مرا اعلام می کنند. امروز نیز دقیقا همین اتفاق افتاد. من در سالن بودم که تمجید رییس سازمان لیگ آمد و گفت که به جایگاه ویژه بروید، اما از او تشکر کردم و گفتم که روی سکوها راحت هستم. شاید 10 بار به او تاکید کردم که نام مرا پشت بلندگو اعلام نکنند، اما بازهم دیدم بعد از نیم ساعت دبیر سازمان لیگ نام مرا گفت. به همین خاطر دیگر از کوره در رفتم."

وی افزود: "با این کارها می خواهند مرا اذیت کنند. برخی در فدراسیون تکواندو ناراحت هستند که من آنجا هستم. حتی نحوه اعلام کردن نام من هم عجیب است. می گویند قهرمان تکواندوی جهان آمده، اما من پرافتخارترین ورزشکار المپیک و مدیرفنی تیم ملی هستم. به این آقا گفتم که یا مرا نمی شناسی یا از روی عمد این کار را می کنید."

حال بنظر مخاطبان این صحبت‌های مطرح شده، دلیلی برای پرخاش و درگیری با عوامل برگزاری مسابقات در حضور ده‌ها ورزشکار جوان و نمایندگان رسانه‌هاست؟

عجیب‌تر اینکه قهرمان سابق تکواندوی جهان پس از این درگیری، با تلاش «آرش فرهادیان» رییس سازمان تیم‌های ملی به بیرون سالن برده می‌شود و هنگامی که یکی از خبرنگاران متعهد و کاربلد رسانه‌ها را می‌بیند با لحنی عجیب می‌گوید مقصر این اتفاقات همین‌ها هستند و در ادامه واژه‌ای دور از ذهن را خطاب به او بکار می‌برد.

این دو رفتار عجیب و ناپسند ساعی جای بسی تامل دارد؛ فردی که پرافتخارترین المپین ورزش ایران است چرا باید یکی از عوامل برگزاری مسابقات را به دلیل دیر اعلام کردن نامش و یا اینکه او را پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران اعلام نکرده مورد لطف قرار دهد. خبرنگاری که نقشی در این ماجرا نداشته چرا باید مورد اهانت فردی قرار بگیرد. وی نمی‌داند که هزاران نوجوان و جوان با الگوبرداری از امثال او، یوسف کرمی، مهدی بی‌باک ....، به دنیای شیاپچانگ روی آورده‌اند؟

فردی که رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک است، علاوه بر بهره‌بردن از مدال‌های خود باید کمی هم درس پهلوانی و اخلاق‌مداری بیاموزد.

از مسوولان فدراسیون تکواندو، مدیران کمیته ملی المپیک که ساعی ریاست کمیسیون ورزشکاران آنرا برعهده دارد انتظار می‌رود این ماجرا را پیگیری کنند تا هر فردی به خود اجازه ندهد تا نمایندگان رسانه‌ها را که با کمترین حقوق و مزایا درپی ارائه تهیه اخبار برای مخاطبان هستند را مورد اهانت قرار دهند.

و در پایان یادی می‌کنیم از شاعر بزرگ ایران زمین؛ «رودکی» و آن مصراع دلنشین که می‌گوید «گر بر سر نفس خود امیری، مَردی»

برچسب‌ها لیگ برتر تکواندو هادی ساعی کمیته ملی المپیک آرش فرهادیان فدراسیون تکواندو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیگ برتر تکواندو هادی ساعی کمیته ملی المپیک لیگ برتر تکواندو هادی ساعی کمیته ملی المپیک آرش فرهادیان فدراسیون تکواندو اخبار کنکور نام مرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده انگیزه زیاد کاپیتان دوم پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

شاگردان اوسمارویرا، این روز‌ها با انگیزه و آمادگی خوبی خودشان را برای بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی آماده می‌کنند و یکی از این بازیکنان آماده وحید امیری است. کاپیتان دوم پرسپولیس که به دلیل مصدومیت اغلب بازی‌های فصل جاری را از دست داد و از شرایط مسابقه به دور بود. او در چند بازی اخیر که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد عملکردی معمولی در ترکیب پرسپولیس داشت و اثری از بازیکنی که زمانی بهترین بازیکن این تیم و حتی تیم ملی بود دراو دیده نمی‌شد. در فصل جاری و به ویژه نیم فصل دوم به رغم بازگشت وحید امیری، این بازیکن چپ پا زیر سایه امید عالیشاه بوده، اما این روز‌ها در تمرینات پرسپولیس مثل یک نگین می‌درخشد!

کاپیتان اول پرسپولیس از زمان سرمربی شدن اوسمار ویرا، به عنوان یک مهاجم سایه که در نقش بازیکن آزاد هم برای بازیسازی ظاهر می‌شود حسابی درخشیده و به بخش جدایی ناپذیر ترکیب پرسپولیس تبدیل شده است، اما مصدومیت احتمالا در بازی بعدی او را از ترکیب دور می‌کند. در وضعیت کنونی و با توجه به کمبود مهاجم، عیسی آل کثیر تنها فروارد تخصصی تیم پرسپولیس است که حالا به جای امید عالیشاه باید در کنار وحید امیری در اراک بازی کند.

وحید امیری پیش‌تر در زمان برانکو و یحیی گل محمدی به عنوان مهاجم سایه و مکمل بازی کرده و خوش درخشیده است. کاپیتان دوم پرسپولیس حالا امیدوار است در غیاب کاپیتان اول در اراک خوش درخشیده و به همبازیانش کمک کند، انتقام شکست بازی هفته شانزدهم از آلومینیوم را بگیرد. شاید این بازی حذفی به بازیکن ۳۶ ساله پرسپولیس کمک کند که بتواند حداقل یک سال دیگر قراردادش با پرسپولیس را تمدید کند؛ بنابراین وحید امیری با انگیزه فراوانی در تمرینات روز‌های اخیر پرسپولیس شرکت کرده که بتواند در اراک مرد اول تیمش لقب بگیرد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • وحید امیری: امیدوارم اتفاقات فوتبالی در زمین رقم بخورد
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • پشت پرده انگیزه زیاد کاپیتان دوم پرسپولیس
  • بازگشایی ۸ محور مواصلاتی مازندران در پی سیلاب روز گذشته
  • جانشین عالیشاه در اراک هم بازوبند می‌خواهد