Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@22:12:54 GMT

کنکور نظام قدیم به صورت مجزا برگزار می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۰۳۶۰

کنکور نظام قدیم به صورت مجزا برگزار می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش درباره کنکور نظام قدیم، نامه‌ای به وزیر علوم نوشت.

این نامه به وزیر آموزش و پرورش، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رونوشت شده است.

متن این نامه بدین شرح است:

" با نهایت احترام و آرزوی سلامت و سربلندی به استحضار می‌رساند مدتی است بسیاری از فاغ التحصیلان نظام قدیم آموزشی از اینکه امسال کنکور برای آن‌ها جداگانه برگزار نمی‌شود به طرق مختلف اظهار نگرانی می‌کنند برخی از آن‌ها نیز به صورت حضوری یا در ارتباط مجازی از بنده خواسته‌اند که برحسب سابقه و اطلاع از موضوع درخواست آن‌ها را برای نظر بیشتر به مسئولان محترم برسانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند نسبت به این موضوع نیز واقفم که برگزاری دو نوع کنکور نمی‌تواند بیش از چند نوبت تکرار شود و باید این فرصت در یک نقطه به پایان برسد، اما این گروه از داوطلبان برای درخواست خود چند دلیل را ذکر می‌کنند که قابل توجه و تاکید است:

۱. وعده قبلی مبنی بر برگزاری سه دوره کنکور مستقل از آخرین نوبت فارغ‌التحصیلان نظام قدیم.

۲. وضعیت خاص کرونایی کشور و عدم دسترسی و امکان شرکت در دوره‌های خاص آموزش کنکور.

۳. حجم زیاد تغییرات کتاب‌های درسی و مشکل بودن تهیه منابع جدید آموزشی و کمک آموزشی از حیث فرصت و قیمت.

آقای وزیر! آنچه بنده به اجمال عرض کردم دلایل یا مشکلات این داوطلبان است که به روش‌های مختلف تکرار می‌شود و خانواده‌ها را نگران و این جوانان را که می‌توان بسیاری از آن‌ها را توانمند و موفق برای ادامه تحصیل یافت به ویژه داوطلبانی که بعد از فراغت از تحصیل به سربای رفته‌اند دلسرد یا در معرض تقدیر ناخواسته قرار می‌دهد؛ لذا اینجانب درخواست می‌کنم دستور فرمایید با همکاری بخش‌های ذیربط به شنیدن نظر در این موضوع علی رغم تحمیل هزینه به نظام آموزشی و اداری همانند تغییر نظام آموزشی دوره پیشین (۵-۳-۴) بد لحاظ کردن آخرین فرصت در کنکور سال ۱۴۰۰ این امر را به نیکی تدبیر نمایند.

البته مستحضر باشید که در پیگیری این موضوع هیچ نفع شخصی و خانوادگی متوجه بنده نیست بلکه به عنوان یک کارشناس نظام تعلیم و تربیت و یک طلبه که در معرض سوال و درخوست انبوهی از جوانان و فرزندان عزیز کشورم هستم این درخواست را مطرح می‌کنم.

عطف توجه جنابعالی و همکاران محترم در شورای سنجش و پذیرش دانشجو موجب مزید ایشان است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کنکور نظام قدیم وزیر علوم نظام قدیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، زارع در نشست تاريخ يزد که با موضوع تاريخ شفاهي يزد قديم برگزار شد، گفت: با توجه به اهميت پرداختن به تاريخ و گذشته، سلسله نشست هايي را با عنوان دوشنبه هاي فرهنگي در اين مرکز آغاز کرده ايم که تاريخ شفاهي قديم يزد را مورد بررسي قرار مي دهيم.
وي با اشاره به اينکه اين نشست ها با حضور مفاخر، مشاهیر و نويسندگان يزدي برگزار مي شود، بيان کرد: اين جلسات با موضوعات مختلف تمدني در حوزه آب، قنات، مباحث فرهنگي و اجتماعي کاملا ثبت و ضبط مي شود.

دیگر خبرها

  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • بهسازی جاده قدیم «نمره‌ یک» به امیدیه از سوی نفت و گاز آغاجاری
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • سفر به ایران قدیم؛ لشکر شاه با کوچکترین خط می‌توانست از هم بپاشد
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود