Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:08:14 GMT

ترامپ؛ رانده از سیاست، مانده از تجارت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۰۴۲۶

ترامپ؛ رانده از سیاست، مانده از تجارت

به گزارش ایرنا،  به دنبال یورش طرفداران ترامپ به کنگره، حالا نه تنها سیاستمداران که بانکداران هم از او فاصله گرفته اند؛ اقدامی که تردیدها درباره آینده امپراتوری تجاری اش را همزمان با آماده شدن برای خروج از کاخ سفید در هفته آینده تعمیق کرده است.

طرح استیضاح ترامپ تصویب شده و او باید برای دومین بار در محکمه سنا و این بار به اتهام ضربه به امنیت و اعتبار کشورش محاکمه شود، موضوعی که نه تنها او را از اعتبار سیاسی شاید برای همیشه ساقط کند بلکه می تواند شرکای تجاری او را نیز از هرگونه همکاری با وی در آینده ناامید سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان شهر نیویورک با ملحق شدن به فهرست فزاینده ای از شرکت ها و پلتفورم های رسانه های اجتماعی که در حال «حذف و کنار گذاشتن» ترامپ هستند گفته اند که در حال بررسی احتمال پایان دادن به روابط تجاری با شرکت ترامپ در زمینه قراردادهای مربوط به بخش های تفریحی از جمله دو پیست اسکی هستند که سالانه ۱۷ میلیون دلار درامد دارد.   

براساس گزارش واشنگن تایمز ، دویچه بانک آلمان و سیگنیچر بانک مستقر در نیویورک قصد دارند روابط تجاری خود را با ترامپ قطع کنند که این تصمیم ارتباط ترامپ را با یک منبع مهم مالی متوقف می کند. ترامپ قبل از انتخاب به ریاست جمهوری، ارتباطات نزدیکی با این بانک ها داشت.

ترامپ بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به دویچه بانک بدهکار است. این بانک در فرانکفورت مستقر است و بر اساس گزارشی که بلومبرگ درباره این تصمیم جدید منتشر کرده بدهی های این بانک باید در ۴ سال پرداخت شود.

بانک سیگنیچر از ترامپ خواسته به دلیل حمله هوادارانش به کنگره استعفا دهد.

این بانک در بیانیه ای نوشت: ما هرگز در گذشته درباره هیچ مساله سیاسی اظهار نظر نکرده ایم و امیدواریم هرگز بار دیگر این کار را انجام ندهیم. ما شاهد بودیم که رئیس جمهوری آمریکا شورشیان را تشویق کرد . بر این باوریم که مناسب ترین اقدام به منظور انتقال مسالمت آمیز قدرت استعفای ترامپ است که به نفع کشور و ملت آمریکا است.

روزنامه نیویورک تایمز در تایید بیانیه بانک سیگنیچر به نقل از سوزان تورکل ، سخنگوی این بانک نوشت: امضا کنندگان بیانیه تصمیم گرفته اند که "این بانک در آینده با هیچ یک از اعضای کنگره که  به رای کالج انتخابات پشت کرده‌اند، داد و ستد نداشته باشد.

  ترکل همچنین گفت؛ در پی آشوب ها ، بانک متبوعش دو حساب شخصی  ترامپ را که حدود ۵.۳ میلیون دلار دارایی داشته  مسدود کرده است.

ترامپ می گوید شرکت های بزرگ فناوری در تحریم او مرتکب «اشتباه فاحشی» شده اند  و آن را اقداماتی «بسیار بد برای کشورش» توصیف کرده است.

تحریم ترامپ در رسانه های اجتماعی به دیگر منابع درامد احتمالی مالی ترامپ نیز تعمیم پیدا کرده است.  انجمن گلف بازان حرفه ای آمریکا موسوم به پی جی آی اعلام کرده که همه مسابقات گلف که برای برگزاری در باشگاه ملی گلف ترامپ در بدمینستر برنامه ریزی شده بود را متوقف خواهد کرد.

شرکت چند ملیتی کانادایی شاپ فای نیز که یک شرکت تجارت الکترونیک است فعالیت فروشگاه های وابسته به خود را که با ترامپ روابط تجاری داشتند متوقف کرده و شرکت خدمات مالی و نرم‌افزاری استرایپ، اعلام کرد پردازش پرداخت‌های مالی وب‌سایت کمپین ترامپ را متوقف خواهد کرد.

پاپ مک کورکل مدیر مدرسه سیاست عمومی استنفورد در دانشگاه دوک آمریکا گفت: ترامپ احتمالا از طریق اقداماتش در روزهای آخر ریاست جمهوری اش به آینده تجاری اش لطمه زده است. وی می توانست دوران ریاست جمهوری اش را تمام کند بدون این که به وجهه سیاسی و  اقتصادی خود اسیب بزند.

مایکل کوهن وکیل پیشین ترامپ که اکنون به منتقد سرسخت وی تبدیل شده است گفته ترامپ با دوران پسا ریاست جمهوری مواجه است که در آن رای دهندگان و مشتریان احتمالی وی را بر اساس تراژدی در ساختمان کنگره قضاوت خواهند کرد.

حتی قبل از این حمله نیز همه گیری کووید-۱۹ تاثیر مخربی بر بخش های صنعت گردشگری آمریکا از جمله کازینوها، هتل ها و پیست های گلف داشت که بخش های مهمی از امپراتوری مالی ترامپ را تشکیل می دهند.

ترامپ وعده داده شبکه خبری متعلق به خود را تاسیس خواهد کرد و گزینه شرکت در رقابت های ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را روی میز دارد.

اما به غیر از تردیدهای سیاسی و آینده تجاری نامعلوم ترامپ وی با خطر پیگرد حقوقی بعد از ترک کاخ سفید مواجه است.

سازمان ترامپ اکنون در معرض تحقیقات دفتر دادستانی منطقه منهتن و دادستانی نیویورک درباره احتمال کلاهبرداری از دویچه بانک است. این دو دفتر احضاریه هایی را برای دویچه بانک در خصوص وام هایش به سازمان ترامپ ارسال کرده‌اند.

برچسب‌ها نیویورک انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیویورک انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ نیویورک انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ اخبار کنکور ریاست جمهوری دویچه بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد ترامپ با حدود ۲ درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی‌های جدید شبکه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد رابرت کندی نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر از جو بایدن می‌تواند به دونالد ترامپ در صندوق آرا در روز انتخابات صدمه بزند.

در یک نظرسنجی پایاپای که روز یکشنبه منتشر شد، ترامپ با حدود 2 درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد.

 همچنین در یک رقابت پنج نفره بین ترامپ، بایدن، کندی، کورنل وست نامزد مستقل و جیل استین نامزد حزب سبز، جو بایدن با 2 درصد پیشتاز است. در این نظرسنجی بایدن 39 درصد و ترامپ 37 درصد محبوبیت دارد در حالی که کندی حدود 13 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، از بین طرفداران بایدن در رقابتی پایاپای، حدود 7 درصد به سمت کندی تمایل پیدا کرده اند. این رقم در بین طرفداران ترامپ 15 درصد است.

براساس این نظرسنجی، جمهوری خواهان در مقایسه با دموکرات ها دیدگاه مطلوب تری نسبت به کندی دارند. حدود 40 درص از رای دهندگان جمهوری خواه کندی را دوست دارند در حالی که 16 درصد دموکرات ها کندی را دوست دارند.حدود 53 درصد دموکرات ها دیدگاه منفی نسبت به کندی دارند.

همچنین مشخص شد که اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند کندی می تواند به شانس بایدن بیشتر از ترامپ در صندوق های رای، آسیب برساند.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021،  نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی‌ها هستند.

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپبهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان