Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@22:09:41 GMT

هوشمندسازی لازمه حرکت به سمت کشاورزی تجاری

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۰۴۹۴

هوشمندسازی لازمه حرکت به سمت کشاورزی تجاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حسین پژمان در نشست ویدئو کنفرانس با مهرزاد خرد؛ مجری طرح راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی کشور با اشاره به اینکه سیستم یکپارچه سازی کشاورزی در استان فارس از ده سال قبل شروع شده است ، اظهار کرد: با کمک کارشناسان پهنه این سیستم به روزرسانی می شود تا به سمت کشاورزی یکپارچه و هوشمند حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارشناسان پهنه در خط مقدم تولید و نوک پیکان در ارتباط با اجرای سیستم یکپارچه سازی کشاورزی هستند، از مجری راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی کشور خواست تا با تبدیل وضعیت این کارشناسان به مدیر پهنه یا کارشناس مسئول پهنه شرایط مالی این همکاران بهبود یابد.

پژمان، اعتلای بخش کشاورزی را از اهداف مشترک مجموعه جهاد کشاورزی دانست و افزود: اجرای یکپارچه سازی کشاورزی بخشی از مسائل و مشکلات حقوقی، قانونی و حتی اخلاقی مربوط به حوزه زمین که در شهرستان ها وجود دارد مرتفع می کند و امکان خدمات رسانی به ذی نفعان صورت منظم را فراهم می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: با اجرای طرح مذکور به سمت زمین محور شدن حرکت می کنیم که اگر نهاده ای در اختیار کشاورزی قرار گرفت این نهاده برای زمین مشخصی باشد و براساس تیم مشخصی ضریب خطاهای ما پایین می آید.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: هوشمندسازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس حسین پژمان سیستم یکپارچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین

علی بیت‌الهی درباره مطالعات انجام‌شده برای شناسایی اینکه چه میزان جمعیتی از ایران که در پهنه فرونشستی سکونت دارد، اظهار داشت: «در این باره گزارشی تهیه کرده‌ام که در این گزارش نقشه‌های فرونشستی و سکونتگاه‌های جمعیتی شهری و روستایی را بررسی کردم و تطابق دادم، مطالعات نشان می‌دهد که متاسفانه محدوده‌های جمعیتی عمده و کلان کشور مانند تهران، مشهد، شیراز، کرمان و از همه مهم‌تر اصفهان و چند کلان شهر دیگر دقیقا در محدوده فرونشستی قرار دارند یا مجاورت و حاشیه زون‌های فرونشستی واقع شده‌اند.»

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که چیزی حدود ۴٩ درصد جمعیت کل ایران بر روی پهنه‌های فرونشستی یا مجاورت آن سکونت دارند.

رئیس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تاکید کرد: خصلت فرونشست زمین این است که هر روز ادامه دارد و استنباط می‌شود که اگر همین روال ادامه پیدا کند این زون‌های مجاورت فرونشست هم جزو پهنه‌های فرونشست خواهند شد و به این پهنه می‌پیوندند و وسعت فرونشست افزایش پیدا می‌کند.

بیت‌الهی افزود: مساحت زون‌های فرونشستی در کشور نسبت به ۵ سال گذشته حدود ٣ برابر افزایش پیدا کرده و رشد پهنه خصوصیت فرونشست است.

وی گفت: باید توجه داشت که این حجم جمعیت و ساخت و سازها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی تحت تاثیر این موضوع هستند و کاهش این ریسک نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند