Web Analytics Made Easy - Statcounter



«می‌خواهند قبل از انتخابات، قیمت سکه و دلار پایین بیاید. بعید نیست مقداری ارز را آزاد کنند تا مردم به یک سمت و سو بروند.»

این جملات را آقای غلامعلی حداد عادل گفته و آرزو کرده «در انتخابات 1400 دولتی از جنس مجلس داشته باشیم. در حالی که نظام سلطه این را نمی‌خواهد»

هر چند در نگاه اول به نظر می رسد انگشت اتهام رییس مجلس هفتم به جانب دولت و شخص حسن روحانی رییس جمهوری است اما جملات بعدی روشن می‌کند منظور او دولت آمریکا و کشورهای اروپایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی اگر آمریکای جو بایدن به برجام بازگشت و منابع ارزی ایران در کره جنوبی و عراق و جاهای دیگر آزاد شد و با تزریق دلار به بازار و کاهش تقاضا قیمت دلار به صورت طبیعی پایین آمد نقشۀ آمریکایی‌ها بوده تا دولتی مثل مجلس در 1400 روی کار نیاید.

به این بهانه می‌توان این نکات یا سؤالات یا ابهامات را مطرح کرد:

1. آیا حاصل نظارت استصوابی و حذف رقبا و باقی ماندن دو روحانی و دو نامزد فرعی در مرحلۀ نهایی و انتخاب یکی از آن دو روحانی باب میل «نظام سلطه» بوده و اگر دولتی با 20 درصد پشتوانۀ اجتماعی بر سر کار بیاید باب میل «نظام سلطه» نیست؟ با این حساب، «نظام سلطه» مردم ایران را با خود هم سو دارد!

2. همان گونه که ایشان می‌گویند می‌خواهند قبل از انتخابات قیمت دلار و سکه را پایین بیاورند برخی هم می‌گویند که بعضی «نمی‌خواهند قبل از انتخابات قیمت دلار و سکه پایین بیاید» تا روحانی نتواند دولت را با دلار 15 هزار تومانی تحویل دهد. هر چند که اقدام سپاه در توقیف نفتکش کره‌ای و واداشتن سئول به بازپس دادن 7 میلیارد دلار پول بلوکه شدۀ ایران، این اتهام را از این نهاد دور و با دولت همکاری و برای آزادسازی پول ما تلاش می‌کند ولی دیگران و امثال آقای حداد در معرض این پرسش هستند که آیا مسکوت گذاشتن اف.ای.تی.اف و مخالفت با مذاکره ولو با بایدن، اهداف انتخاباتی ندارد؟

یعنی فقط آن 800 هزار نفری که در تهران به ایشان رأی دادند و در مجلس ششم آخر و در مجلس هفتم در غیاب رقبا اول شدند فریب نظام سلطه را نخوردند و بقیه بازیچۀ نظام سلطه‌اند؟ به قول عادل فردوسی پور که پسر باجناق شان او را رانده، چه می کنه این نظام سلطه؟!

3. یادآوری این خاطره هم خالی از لطف نیست که در نوروز 1384 همین آقای حداد عادل در جایگاه رییس مجلس هفتم از طرح تثبیت قیمت‌ها و ثابت نگاه داشتن قیمت بنزین به عنوان «عیدی مجلس به مردم» یاد کرد. مصوبه‌ای که هدف آن جلوگیری از افزایش پلکانی و تدریجی قیمت بنزین در سال چهارم دولت دوم خاتمی (با بهترین عملکرد اقتصادی در تمام دولت های پس از انقلاب) بود. آن سخنان دوماه قبل از انتخابات 84 انتخاباتی نبود اما اگر قیمت دلار به سبب خروج ترامپ از کاخ سفید و آزاد شدن منابع ارزی پایین بیاید، انتخاباتی است؟

4. شگفت‌آور است که چهرۀ محوری اصول‌گرایان به جای این که دغدغۀ نرخ مشارکت و بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی و تقویت پول ملی را داشته باشد نگران است که یک وقت خدای ناکرده دلار پایین نیاید تا امید احیا شود و اصلاح طلب یا اعتدال گرایی که از سد شورای نگهبان گذشته در صورت مشارکت مردم انتخاب شود. حال آن که قاعدتا باید این دغدغه را داشته باشد که با ادامۀ روند کنونی و احساس بی اختیاری رییس جمهوری و نگاه به او به مثابه رییس اداره تدارکات، مشارکت پایین باشد.

ظاهرا دغدغۀ اصلی این است که دولتی از جنس مجلس روی کار بیاید. حالا اگر اکثر مردم هم شرکت نکردند اشکالی ندارد.

5. این که قیمت دلار پایین بیاید و مردم نفسی بکشند و یک طبقۀ نوظهور نوکیسه بیش از این فربه نشود، مگر بد است که شما به حساب اهداف انتخاباتی در داخل و خارج می گذارید؟ اصلا چرا باید خارجی ها دنبال تغییر سیاست ایران باشند وقتی سیاست را نه دولت و مجلس که شورای نگهبان و مجمع تشخیص تعیین می کنند؟ کما این که لوایح پالرمو و اف ای تی اف را دولت تصویب کرد و مجلس دهم مُهر تأیید زد و شورای نگهبان رد کرد و شما و دوستان شما در مجمع در کشو و مسکوت گذاشتند؟

مهرداد خدیر/ عصرایران

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم

رئیس فرهنگستان زبان تاکید کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت امنایی با اشاره به اینکه برخی مدارس غیردولتی را مفید و برخی مضر می‌دانند، اظهار کرد: اگر مؤسس مدرسه غیردولتی مدرسه ایجاد کند و به دنبال ایجاد بنگاه اقتصادی و فروش کالا باشد و به فکر کشور نباشد، این مسئله با عدالت آموزشی هماهنگ نیست.

بنابر روایت تسنیم، وی افزود: اگر هدف از تاسیس مدرسه غیردولتی، آموزش فرزندان کشور مستقل از سطح اقتصادی و طبقاتی آن‌ها باشد در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و عدالت آموزشی مؤثر باشند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: برخی خانواده‌ها امکانات مالی دارند و می‌خواهند هزینه تحصیل فرزندشان را تامین کنند؛ این به معنای صرفه‌جویی است و آموزش وپرورش می‌تواند هزینه آن را صرف دانش‌آموزان دیگر کند.

حداد عادل بیان کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند، اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

وی افزود: در تهران چندین مدرسه غیردولتی دارم و ۲۴ مدرسه در محروم‌ترین مناطق بلوچستان با ۳ هزار دانش‌آموز دارم، آبان ماه یک هفته با این دانش‌آموزان و والدین در ارتباط بودم و از استعداد دانش‌آموزان حیرت زده شدم.

‌وی مطرح کرد: اگر توانستیم در مدارس غیردولتی بیشتر خدمت کنیم بیشتر خوشحال باشیم که توانستیم نیروی کارآمدتر تربیت کنیم.

دیگر خبرها

  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟
  • مدارس غیردولتی جاده‌صاف‌کن برای مهاجرت از کشور نباشند
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • جهش سنگین قیمت دلار در عمر ۴ چهارساله مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /به ۱۴۰۰ برگردم، شاید از رئیسی حمایت نکنم
  • جهش عجیب قیمت دلار در عمر ۴ چهارساله مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /به ۱۴۰۰ برگردم، شاید از رئیسی حمایت نکنم