Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با یادآوری این که چیزی که فارغ التحصیلان دانشگاهی لازم دارند مهارت است، گفت: آینده شغلی دانشجویان بعد از دانش آموختگی به مهارت و یا به تعبیر بهتر شایستگی های آنها بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطحایی علت اصلی تغییر نام آموزشکده های سما به دانشکده مهارتی را تبدیل آنها به محل مهارت آموزی عنوان کرد و گفت: برخی مقاومت ها در این زمینه وجود دارد که در گام اول شکستن این مقاومت در برابر تغییر در اولویت است.

وی در ادامه تهدیدها و فرصت های آموزش مجازی را تشریح کرد و گفت: دانش آموزان و دانش جویان در شرایط شیوع بیماری و آموزش مجازی متوج شدند که بدون حضور در کلاس درس می توانند بیاموزند.

وی اضافه کرد: همه گیری بیماری کرونا  نشان داد که غیر از حضور در کلاس روش های اثر بخش دیگری نیز برای آموزش وجود دارد.

معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی  با یادآوری اینکه برخی کشورها و موسسات با عنوان ارائه آموزش رایگان و  برقراری عدالت آموزشی پلتفرم های رایگان مجازی به زبان های مختلف راه اندازی کرده اند، گفت: این آموزشها اهداف دیگری را پیگیری می کنند هرچند که در ظاهر آموزشی و درسی هستند.

در ادامه این جلسه علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان  به تشریح دستاوردهای و موفقیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان پرداخت و با یادآوری توقف روند کاهشی جذب دانشجو در این دانشگاه؛ خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه زنجان جزو ۵ استان کم جمعیت کشور است، اما شیب کاهشی جذب دانشجو در سال ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی به سیر صعودی تبدیل شد و همچنان ادامه یافته است.

فیروزفر در ادامه از استقرار هسته های فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر  مرکز رشد دانشگاه آزاد زنجان دارای ۱۸ محصول است.

وی در ادامه به افتتاح سرای نوآوری فلزی و معدنی  دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در سفر اخیر معاونت علمی و فناوری اشاره کرد و گفت: طی این سفر  ۴ میلیارد بودجه برای این مرکز تصویب شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ادامه داد: هم اکنون دو محصول دانش بنیان در استان توسط دانشگاه آزاد اسلامی تولید می شود و یک محصول تجاری سازی شده و یکسال است توسط دانشگاه تولید و به فروش می رسد.

علیرضا فیروزفر در ادامه به توضیح اجرای طرح «هر استاد، یک سخنرانی» به مناسبت هفته پژوهش سال ۹۸  پرداخت و با یادآوری اینکه در این طرح ۳۸۷ سخنرانی علمی با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در کمتر یک ماه برگزار شد، اضافه کرد: کتابچه چکیده این سخنرانی ها به تایید دکتر طحرانچی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی هم رسیده است.

فیروزفر خاطر نشان کرد: امسال هم به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا طرح موفق سال گذشته اجرا نشد.

وی از اجرای ۴۰۰ توسط معاونت فرهنگی  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خبر داد و تاکید کرد: در حوزه های مختلف شاهد جهش جدی و قابل ملاحظه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان هستیم.

فیروزفر،دانشگاه آزاد اسلامی زنجان را پیشرو و پیشگام  در ارائه خدمات الکترونیکی آموزشی در سطح کشور برشمرد.

در ادامه  رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان زنجان به بررسی علل و راه حل های گسست  معرفیتی نسل جدید و قدیم پرداخت و با یادآوری اینکه رقیب ما با مخاطب و جامعه هدف مورد نظر زبان مشترکی پیدا کرده است، گفت: ما برای فهم مخاطب خود در آموزش  عالی و آموزش و پرورش باید راهی بیابیم تا نیازهای او را درک کرده و به آنها پاسخ درست و مناسب بدهیم.

 حجت‌الاسلام مجید نقی‌لو ایجاد ارتباط با دانشجو و دانش آموزان را یکی از اساسی ترین مشکلات در زمینه انتقال مفاهیم فرهنگی دانست و ادامه داد: کاری که در دانشگاه آزاد اسلامی برای انتقال مفاهیم فرهنگی آغاز شده و تاکنون  موفق عمل کرده است.

نقی‌لو با اضافه کرد: مشکل ما فقط غرب زدگی نیست،  از طرفی دیگر تحجری نیز وجود دارد که حل آن نیازمند اراده ملی است.

وی تاکید کرد: تا غربزدگی و تحجر حاکم در جامعه حل نشود، گسست معرفتی بین نسل ها پابرجا خواهد بود.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1087565 برچسب‌ها سید محمد بطحایی مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان سما زنجان مهارت آموزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سید محمد بطحایی مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان سما زنجان مهارت آموزی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان ثبت نام کردند و تحصیل خود را از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌کنند.

مهران محسنی افزود: این دانشجویان از اتباع کشورهای پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته‌ پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کردند.

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود:هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی‌ از ایران به همراه خود ببرند.

این مسئول اضافه کرد: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.

این مسئول گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی