Web Analytics Made Easy - Statcounter

هومان حسن‌پور رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: یکی از بزرگترین و ماندنی‌ترین کارهایی که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ انجام می‌دهد مسؤولیت گرفتن کتاب‌ها از ناشران و تحویل دادن آن به مخاطبان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران است.


قدس آنلاین: رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت و گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در خصوص توجه به حجم استقبالی که از نمایشگاه مجازی کتاب پیش‌بینی می‌شود گفت: شرکت پست باید آمادگی حجم بالای این نمایشگاه را داشته باشد تا در روزهای شلوغی کار و حجم بالای سفارش کتاب‌ها بهترین و مناسب‌ترین خدمات را به مردم ارایه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: خوشحال هستیم که در این زمینه مدیرعامل محترم پست قول داده است کتاب‌ها را طی مدت سه تا شش روز به دست مردم برسانند و امیدوارم این موضوع به درستی محقق شود و ما شاهد خدمات‌رسانی مناسب به مردم باشیم.

حسن‌پور با بیان اینکه در این زمینه چند نکته اهمیت دارد که می‌تواند در کیفیت کار موثر باشد، عنوان کرد: نخست اینکه اگرچه کتاب نسبت به خیلی از کالاهای دیگر از قوام بیشتری برخوردار است اما شیوه حمل و نقل آن اهمیت زیادی دارد تا سالم به دست مخاطب برسد و این یک مطالبه جدی است.

وی یادآور شد: از سوی دیگر زمان ارسال کتاب‌ها نیز اهمیت دارد و ضروری است که کتاب‌ها در زمان مناسب و وعده داده شده به دست مخاطبان برسد و این موضوع برای شرکت پست یک موقعیت طلایی همچنین یک تهدید است زیرا مسوولیت بزرگی بر دوش آن‌ها می‌گذارد و حسن انجام کار این عناصر در مطلوبیت کار تاثیر زیادی دارد.
حسن‌پور با بیان اینکه اجرای درست و صحیح هر یک از این موارد می‌تواند تبلیغات بسیار خوبی برای شرکت پست باشد، گفت: با توجه به حجم استقبالی که از این نمایشگاه پیش‌بینی شده است شرکت پست باید این آمادگی را داشته باشد که در روزهای شلوغی کار و حجم بالای سفارش کتاب‌ها در این نمایشگاه بهترین و مناسب‌ترین خدمات را به مردم ارایه کند.

وی با طرح این موضوع که توقع ناشران و مردم این نیست که نمایشگاه مجازی کتاب جایگزین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد، ادامه داد: امکان دارد این نمایشگاه حجم زیادی مخاطب داشته باشد و مطالبه آن‌ها نیز مشخص و جدی است و نتیجه کار می‌تواند مجموعه‌ای از تایید و تحسین از طرف مردم برای پست به همراه داشته باشد و برعکس آن نیز می‌تواند حجم زیادی انتقاد توام با نارضایتی و شکایت به همراه داشته باشد.

به گفته حسن‌پور، در این زمینه ناشران نیز باید سعی کنند طبق قرارهای خود کتاب‌هایشان را به موقع تحویل ماموران پست بدهند و در این زمینه نیز باید کار به‌گونه‌ای انجام شود تا زمانی که پست می‌خواهد کتاب‌ها را جمع آوری کند به دلیل تراکم کار با تاخیر روبرو نشویم زیرا همه این‌ها در روند کار اخلال ایجاد می‌کند.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران همچنین بار دیگر با تاکید بر سخنان مدیرعامل پست درباره تحویل به موقع کتاب‌ها توضیح داد: میانگین چهار تا پنج روز زمانی که کتاب به دست مخاطب برسد خیلی خوب است و ما همچنان مشتاق و منتظر حسن انجام کار از سوی پست هستیم.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره اختصاص جعبه‌های ارزان‌قیمت برای ناشران نیز گفت: امیدواریم با پیش‌بینی حذف اقدامات افزونی که به قیمت کتاب وارد می‌شود شاهد بالا رفتن هزینه‌ها نباشیم و تمام کارها طبق توافقات و صحبت‌های انجام شده باشد و شاهد نوعی یک دستی و یکپارچگی در سراسر کشور هنگام اجرای نمایشگاه مجازی کتاب تهران باشیم.

حسن‌پور درباره تبعات عدم اجرای درست وعده‌های شرکت پست در ارسال کتاب‌های نمایشگاه مجازی کتاب توضیح داد: در غیر این صورت با انباشتی از کتاب‌های گسترده در انبارهای خود روبرو می‌شود که به دست مخاطبان نمی‌رسد.

حسن‌پور افزود: صرفنظر از مشکلات اجرایی که در اولین دوره نمایشگاه مجازی طبیعی است که وجود داشته باشد، در عین حال ما به آینده خوشبین هستیم و پیشاپیش از ‌خانه کتاب و ادبیات ایران برای اینکه این مسوولیت سنگین را به عهده گرفتند تشکر می‌کنیم و از آنجایی که نمایشگاه مجازی یک مساله حساس است انتظار داریم همه پای کار بیایند تا شاهد یک کار ملی بزرگ فرهنگی برای کشور باشیم.
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نمایشگاه مجازی کتاب تهران نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت پست کتاب ها حسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران بازوی رسانه‌ای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شوند

کمیته روابط عمومی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توجه به مشارکت مردمی در تولیدات رسانه‌ای نمایشگاه و تقدیر از شهروند – خبرنگاران فعال را در دستور کار دارد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کمیته روابط عمومی نمایشگاه درنظر دارد، از شهروند – خبرنگارانی که درباره این دوره از نمایشگاه کتاب در صفحات یا کانال‌های خود در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا می‌کنند یا به بازنشر اخبار ستاد خبری نمایشگاه می‌پردازند، تقدیر کند.

آن دسته از شهروند – خبرنگارانی که علاقه‌مند هستند در فاصله بین اول اردیبهشت تا پنجم خرداد ۱۴۰۳ اخبار یا محتوا‌هایی مرتبط از روند آماده سازی تا روز‌های برپایی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را منتشر کنند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

آیین‌امه شرکت در این فراخوان به شرح زیر است:

- علاقه‌مندان می‌توانند برای مشارکت در این طرح می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با مراجعه به نشانی ketab.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

- برای شرکت در این فراخوان محدودیت سنی وجود ندارد و همه شهروند – خبرنگاران می‌توانند در آن شرکت کنند.

- آن دسته از صفحاتی در داوری شرکت داده خواهند شد که عموم مخاطبان به آن دسترسی داشته باشند و صفحه خصوصی نباشد.

- خانه کتاب و ادبیات ایران ضمن تقدیر از برگزیدگان در آیینی، برای این افراد کارگاه‌های تخصصی خبرنگاری کتاب تدارک دیده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند دوره‌ای را تحت عنوان کارورزی در خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) طی کنند.

- در نهایت برگزیدگان پس از اتمام این دوره می‌توانند در صورت تمایل در ستاد خبری سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و سایر رویداد‌های فرهنگی خانه کتاب و ادبیات ایران در طول سال به عنوان خبرنگار فعالیت کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • خبرنگاران بازوی رسانه‌ای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شوند
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • فهرست سبد خرید کتاب‌ را آماده کن | تصمیمات تازه برای نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • سخنگوی نمایشگاه کتاب شعار این دوره را در صفحه شخصی اعلام کرد!
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد