Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان رزمایش امروز سپاه، تصاویری از پرواز فوجی پهپادهای شاهد ۱۶۱ و ۱۴۱ نیروی هوافضا منتشر شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز و در اولین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات ترکیبی شلیک موشک های بالستیک نسل جدید سپاه به همراه عملیات پهپادهای رزمی و شناسایی و  انتحاری این نیرو به اجرا گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین مرحله از رزمایش، پس از حمله پهپادهای تهاجمی بمب افکن نیروی هوافضای سپاه از همه  جهت ها  به سپر موشکی دشمن فرضی و انهدام کامل هدف ها  ، انبوه موشک های بالستیک  نسل جدید سپاه  در کلاسهای ذوالفقار ، زلزال و دزفول  هم به سمت اهداف تعیین شده شلیک و اینگونه ضربات مهلکی بر پایگاه  فرضی دشمن وارد کرد.

اما یکی از نکات حائز اهمیت این رزمایش، پرواز فوجی پهپاد های شاهد 161 و 141 نیروی هوافضای سپاه بود. این پهپاد که پیش از این در عملیات ضربت محرم  و در هم کوبیدن مواضع داعش در شرق فرات نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، در حقیقت نمونه 40 درصد پهپاد مشهور RQ-170 آمریکایی است که سال 1390 به تور نیروی هوافضای سپاه افتاد.

در سال 93 کار ساخت نمونه 40 درصد  پهپادRQ-170 آمریکایی با نام پهپادهای شاهد 161 و 141 در دستور کار نیروی هوافضای سپاه قرار می‌گیرد. تفاوت بین پهپاد شاهد 141 و 161 در این است که شاهد161 از یک موتور جت و شاهد141 از موتور پیستونی به‌عنوان پیشران استفاده می‌کنند.

شاهد161 پهپادی با مأموریت مراقبت رزمی و بیشینه برد 500 کیلومتر است و می‌تواند تا ارتفاع 25000 پا پرواز کند. بیشینه سرعت این پهپاد 275 کیلومتر بر ساعت و وزن برخاست آن 70 کیلوگرم است و می‌تواند تا 2 بمب را با خود حمل کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار نظامی پهپادهای ایران نیروی هوافضای سپاه پاسداران سپاه پاسداران اخبار نظامی پهپادهای ایران نیروی هوافضای سپاه پاسداران سپاه پاسداران نیروی هوافضای سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اقتدار توان پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی در بغداد

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان دستاورد‌های مختلف صنعت دفاعی ایران را در نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع بغداد به نمایش گذاشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع بغداد با حضور نمایندگان نظامی ۲۲ کشور از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان برگزار شد.

وزارت دفاع کشورمان در این نمایشگاه دستاورد‌های مختلف صنعت دفاعی ایران از جمله خانواده پهپاد‌های مهاجر، پهپاد بردبلند غزه، موشک‌های ضد زره دهلاویه، سامانه‌های پدافند هوایی، سلاح‌های فردی و صنایع جنگ الکترونیک را به نمایش گذاشته است.

دیگر خبرها

  • پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • یورونیوز: پهپادهای مهاجم ایران به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن
  • سقوط 2 بالگرد نظامی ژاپن/ یک کشته و 7 مفقود
  • نمایش اقتدار توان پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • عملیات وعده صادق، اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان