Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه کره‌ای در گزارشی نوشت، نشانه‌هایی وجود دارد که بازگشت نفتکش کره جنوبی و خدمه این کشتی که توسط ایران توقیف شده است در حال تبدیل شدن به یک پروژه بلندمدت است. 

روزنامه «هانکیوره» چاپ سئول نوشت، این به خاطر این است که موضوع نفتکش به مسائل جدی دیگر در روابط بین الملل از جمله 7 میلیارد دلار دارایی‌های توقیف شده حاصل از فروش نفت ایران در بانکهای کره جنوبی به خاطر تحریمهای آمریکا و همچنین تنش بین تهران و واشنگتن در آستانه روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور بعدی ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزنامه کره‌ای با ادعای اینکه ایران از توقیف این نفتکش غیرنظامی به عنوان ابزار چانه زنی استفاده می‌کند در ادامه به سئول توصیه کرد، اگر کره جنوبی بتواند از ابزار دیپلماتیک پیشرفته‌تری برای دستیابی به پیشبرد روابط خود با آمریکا، ایران و کره شمالی و همچنین پیشبرد مذاکرات واشنگتن-پیونگ یانگ استفاده کند می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. 

در ادامه این گزارش با اشاره به اولویت جو بایدن برای احیای توافق هسته‌ای ایران و 1+5 آمده است، احیای این توافق گام مهمی در نجات سیاست خارجی فاجعه باری است که ترامپ از خود برجا گذاشته است. همانطور که جو بایدن نیز تاکید کرده است دیپلماسی چندجانبه و اتحادهای قوتیر یکی از اهداف اساسی در این مسیر است. 

ایران شناس کره‌ای: آمریکا مذاکرات با ایران را به زودی شروع می‌کند

«یو دال سئونگ» استاد زبان فارسی و مطالعات ایران در دانشگاه هانکوک کره جنوبی می‌گوید، در هر صورت مذاکرات با ایران برای توافق هسته‌ای به زودی شروع خواهد شد و با توجه به انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن 2021 هم جو بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکا و هم حسن روحانی رئیس جمهور ایران از نظر زمانی تحت فشار قرار دارند. 
این ایران شناس کره جنوبی اقدامات هسته‌ای اخیر ایران از سوی مجلس را نیز تدابیری برای پیشبرد در مذاکرات خوانده است.
مجلس ایران اخیر طی مصوبه ای دولت را ملزم به افزایش سطح غنی سازی و همچنین نصب سانتریفیوژهای جدید کرد. دولت ایران از هفته گذشته اجرای این مصوبه را در دستور کار قرار داده است.
روزنامه هانکیوره در ادامه با اشاره به نقش آمریکا در بلوکه شدن پولهای ایران اضافه کرد، سئول تلاش کرده از داراییهای ایران در قالب اینستکس برای خرید واکسن توسط ایران استفاده کند اما هر بار با دیوار بتنی آمریکا مواجه شده است. 
این گزارش با اشاره به این مساله از مقامات کره جنوبی خواست هر چه سریعتر مذاکرات خود را با مقامات وزارت خارجه و امنیت ملی جو بایدن پیرامون نفتکش توقیف شده و داراییهای ایران آغاز کند. 
این گزارش در پایان با اشاره به چند بعدی بودن مسائل دیپلماتیک نوشت، کره جنوبی نیاز دارد برای حل مشکلاتش با ایران با آمریکا رایزنی کند و همچنین از تلاش بایدن برای جلوگیری از بسته شدن مذاکره با کره شمالی برای عمیقتر کردن استراتژی خود در بازی پیچیده شطرنج در سیاست بین‌المللی استفاده کند و گامهای بیشتری مثل سفر اخیر معاون وزیر خارجه خود به ایران به عنوان ماموریتهای اقتصادی داشته باشد. 

بعدازظهر روز (دوشنبه/ ۱۵ دی ماه/۴ ژانویه) خبری منتشر شد مبنی بر توقیف یک نفتکش متعلق به کره جنوبی توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس و نیروی دریایی سپاه پاسداران در این باره اعلام کرد یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» به دلیل نقض پیاپی قوانین  زیست‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است.

پس از آن، وزارت خارجه کره جنوبی یک دیپلمات ارشد خود را برای دیدار و رایزنی با مقامات ایرانی برای رفع توقیف نفتکش به تهران اعزام کرد که طبق گزارشها نتیجه در پی نداشته است. با این حال مقامات کره جنوبی گفته اند که مذاکرات پیرامون رفع توقیف نفتکش و همچنین آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کره جنوبی آمریکا برجام ایران توقیف شده کره جنوبی جو بایدن کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است

به گزارش بامداد چهارشنبه المیادین، محمد الهندی در گفتگو با این رسانه لبنانی، افزود: قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش‌بس فوری در غزه، انزوای رژیم صهیونیستی در جهان را نشان می‌دهد، اما عملا منعکس کننده هیچ اقدام عملی نخواهد بود.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی شریک و همپیمان هستند و اختلافات آنها تاکتیکی است و روابط دو طرف راهبردی و فراتر از روابط جو بایدن و بنیامین نتانیاهو است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اضافه کرد: تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی نمایشی است و اختلافات علنی بین آمریکا و این رژیم به نفع نتانیاهو است که می‌خواهد بگوید تنها کسی است که قادر به مقابله با دولت بایدن است.

الهندی افزود: تصمیمات و قطعنامه‌های نهاد‌های بین‌المللی تنها زمانی که ضرورت داشته باشد و منعفت آمریکا در آن باشد، فعال‌سازی خواهد شد و اکنون منفعت این رژیم در عدم فعال‌سازی آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه اسرای اسرائیلی برگ برنده مقاومت هستند و دشمن صهیونیستی می‌خواهد با کمترین هزینه آنها را آزاد کند، گفت: مقاومت در جریان مذاکرات انعطاف و نرمش زیادی از خود نشان داد، اما نتانیاهو مانع از هرگونه پیشرفت شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است