Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ همتی رئیس بانک مرکزی در اینستاگرامش نوشت:

"این روزها، درخصوص روند کاهشی نرخ ارز، بر اساس دیدگاه‌های سیاسی، تحلیل‌های مختلف ارائه و قضاوت‌های خاص می‌شود.

روند نرخ ارز، بر اساس مبانی بنیادی بازار شکل می‌گیرد. لذا، بر اساس آنچه طی دوسال و نیم گذشته شاهد آن بودیم، فشار ناشی از تحریمها، خصوصاً تشدید انتظارات، در افزایش قیمت ارز مؤثر و تعیین کننده بوده است؛ لذا انتظار میرود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همانگونه که ریاست محترم جمهوری تأکید کردند با دسترسی بهتر بانک مرکزی به منابع مسدودی خود و نیز شرایط پیش رو، امکان مدیریت مؤثرتر دربازار ارز، در راستای اهداف کلان بانک مرکزی، فراهم مى شود. در این میان، حفظ قدرت رقابت پذیری اقتصاد، به همراه صیانت از ذخایر ارزی، برای بانک مرکزی اهمیت دو چندان دارد.
بیشتر بخوانید: قبل از انتخابات ۱۴۰۰ قیمت سکه و دلار را پایین میاورندبانک مرکزی در طول دو سال ونیم گذشته تلاش کرده است با برنامه و تدبیر، تحریم‌های دولت آمریکا را خنثی و درحد توان از سقوط بیش از حد ارزش پول ملی جلوگیری و دشمن را، از رسیدن به هدف فروپاشی اقتصادی، مأیوس و ناموفق بسازد.

بانک مرکزی تمام توان خود را برای ایجاد تعادل در بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی بکار می‌گیرد. انتظارم از فعالین سیاسی این است، رقابت‌های حزبی و جناحی خود را به تلاش‌های بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصاد واستفاده از فرصت‌های بین المللی برای خنثی سازی و کاهش تحریم و تقویت ارزش پول ملی وصل نکنند؛ و نهایتاً، اینجانب هرچه را که بتوانم برای منافع ملی و رفاه مردم عزیز انجام می‌دهم و در این مسیر، براساس خوش آمد افراد و گروه‌های سیاسی تصمیم نمی‌گیرم. " لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بانک مرکزی قیمت ارز بانک مرکزی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند

یک کارشناس بازار سرمایه از سهام‌داران خواست از خرید و فروش‌های هیجانی خودداری کنند.

علیرضا رستمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نوسانات بازار سرمایه در چند روز اخیر، عمده این نوسانات را هیجانی و ناشی از ریسک‌های سیاسی تحولات منطقه دانست و گفت: این هیجانات به زودی فروکش می‌کند. امروز (۲۷ فروردین) نیز وضعیت بازار نسبت به دو روز قبل بهتر بود که بیانگر کاهش هیجانات است.

این تحلیل‌گر بازار سرمایه از کاهش فشار فروش سهام طی امروز نسبت به روزهای گذشته نیز یاد کرد و ادامه داد: محدود کردن دامنه نوسانات نیز بر بهبود وضعیت بازار و کاهش فشار فروش بی تاثیر نبوده است، به گونه‌ای که بسیاری از سهامی که در روزهای گذشته صف فروش داشتند امروز با صف خرید مواجهند.

رستمی از سهام‌داران خواست در چنین شرایطی از خرید و فروش‌های هیجانی خودداری کنند و حتما نگاه آنها به بازار سرمایه با دید بلند مدت باشد.

وی درباره چشم‌انداز بلندمدت بازار سرمایه نیز عنوان کرد: اکنون اکثر سهام در کف قیمت دارند و بازار سرمایه نسبت به بسیاری از بازارهای دیگر جا مانده و شاخص نباید در چنین سطحی باشد.

این تحلیل گر بازار سرمایه با بیان اینکه شاخص بورس تا پایان امسال باید حداقل به حدود ۲.۸ میلیون واحد و در بلندمدت به بیش از این میزان برسد، اظهار کرد: چنانچه ریسک ناخواسته‌ای به بازار سرمایه تحمیل نشود، چشم‌انداز بورس در بلندمدت مثبت به نظر می‌رسد، خصوصا اینکه اکنون عمده سهام در کف قیمت خود قرار دارند و برای سرمایه‌گذاری با نگاه بلندمدت مناسب هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • کمین بانک مرکزی پشت سنگر وعده ها
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزار‌های نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال ۱۴۰۳
  • تصفیه‌حساب در بازار پول؟
  • جلسه اضطراری بورسی ها؛ دامنه نوسان بورس برای سه روز کاهش یافت/ برنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از جهش قیمت سکه؛ فردا حراج داریم!