Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب گفت: در زمان آغاز پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، هزینه مورد نیاز ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد شده بود و اکنون این رقم به ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

علی خدایی شامگاه دیروز (۲۵ دی‌ماه) در حاشیه بازدید مسئولان استان از روند اجرای پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور استاندار و امام جمعه زنجان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه، بازدیدی از پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین به عمل آمد و از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفتیم و پیمانکاران کمر همت بسته‌اند تا پروژه طبق قول‌های داده شده به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه راه‌آهن زنجان به قزوین اشاره کرد و افزود: با این وجود پروژه به منابع مالی بیشتری نیاز دارد و با پیگیری استاندار زنجان و دستور رئیس‌جمهور ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار اضافه خواهد شد که امیدواریم با تخصیص آن روند کار سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب یادآور شد: در حال حاضر مراحل زیرسازی تقریباً به اتمام رسیده و پیمانکاران در حال تجهیز کارگاه‌ها برای عملیات روسازی مثل تامین ریل، تراورس و بالاست هستند. در دو قطعه نیز مشکلات فنی وجود دارد که با تلاش پیمانکاران به زودی رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان استارت پروژه، برآورد اجرای آن بر مبنای ۶۵۰ میلیارد تومان بود، تصریح کرد: با اتفاقاتی که در روند اجرا و طولانی شدن زمان افتاد، اکنون این رقم به ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. هزینه اجرا در قطعات متفاومت است و اعتبارات اخیر نیز کل نیاز پروژه را رفع نمی‌کند و این ارقام فقط برای اتمام پروژه بوده و پیمانکاران طلب خود را پس از اتمام کار با راه‌آهن جمهوری اسلامی تسویه می‌کنند.

این مسئول در مورد اتصال شهرک صنعتی شماره یک به شبکه خطوط ریلی عنوان کرد: در این خصوص تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شرکت شهرک‌های صنعتی، استانداری زنجان و راه‌آهن منعقد شده که بر اساس آن شهرک‌های صنعتی و استانداری باید عملیات زیرسازی را انجام دهند و روسازی به راه‌آهن واگذار شده که تاکنون زیرسازی تکمیل نشده و برآورد ما برای روسازی ۵۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان راه آهن اعتبار استانی اقتصادی شهرك صنعتي پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا

بریتانیا با ارائه طرحی با امکان تقویت ۲۵ میلیارد پوندی زنجیره تأمین برق فراساحلی خود، از یک برنامه رشد صنعتی برای سه‌برابر کردن ظرفیت تولید طی ۱۰ سال آینده خبر داد. افزایش اشتغال و سود اقتصادی از جمله مزایای پیاده‌سازی این طرح است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، صنعت بادی فراساحلی بریتانیا از طرح رشد صنعتی برای ایجاد شغل، توسعه زنجیره تأمین سه‌گانه و تقویت ۲۵ میلیارد پوندی اقتصاد بریتانیا رونمایی کرد که نحوه سه‌برابر کردن ظرفیت تولید باد دریایی را طی ۱۰ سال آینده تعیین می‌کند.

صنعت بادی فراساحلی بریتانیا در حال حاضر ۳۲ هزار کارمند دارد و هر مزرعه بادی بزرگ جدید آن دو تا سه میلیارد پوند به اقتصاد کشور می‌افزاید. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ اشتغال در این بخش به بیش از ۱۰۰ هزار نفر افزایش داشته باشد و تا سال ۲۰۴۰ سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید بادی فراساحلی فرصت اقتصادی به ارزش ۹۲ میلیارد پوند برای بریتانیا ایجاد کنند.

اقدامات تعیین‌شده در برنامه رشد صنعتی (IGP) از ۱۰ هزار شغل اضافی در سال پشتیبانی و اقتصاد بریتانیا را تا سال ۲۰۳۵ تا ۲۵ میلیارد پوند بیشتر تقویت می‌کند. استقرار توربین باد در دریا نیز به پنج تا شش گیگاوات در سال افزایش خواهد داشت.

برق فراساحلی در بریتانیا

بریتانیا دومین رتبه جهانی را در احداث پروژه‌های بادی دریایی دارد. امروزه محدودیت‌های زنجیره تأمین در بسیاری از اجزای کلیدی مورد نیاز در مزارع بادی فراساحلی در بازار جهانی احساس می‌شود، بنابراین طرح ارائه‌شده کارخانه‌های استراتژیک جدید و قابلیت‌های تولیدی را شناسایی می‌کند که بریتانیا باید برای محافظت در برابر خطرات زنجیره تأمین و تقویت رشد اقتصادی ایجاد کند. این طرح همچنین پنج حوزه فناوری کلیدی را شناسایی می‌کند که بریتانیا باید سرمایه‌گذاری در آن‌ها را در راستای تضمین ارزش برای صنعت خود در اولویت قرار دهد. این حوزه‌ها شامل طراحی و ساخت پره‌های بادی دریایی و برج‌های توربین، پایه‌ها، کابل‌ها و سایر اجزای کلیدی و خدمات برای پروژه‌های داخل و خارج از کشور است.

علاوه بر این، طرح رشد جدید همچنین پتانسیل صنعت را برای هدایت نوآوری فناوری، تسریع استقرار و کاهش بیشتر اثرات زیست‌محیطی با استفاده از فناوری‌های اتوماسیون و هوش مصنوعی در پروژه‌های جدید برجسته می‌کند و برنامه‌هایی را برای گسترش امکانات آزمایشی برای فناوری‌های پیشرفته مانند مواد جدید برای تیغه‌ها دارد، همچنین به‌عنوان بخشی از تمرکز بر تحقیق و توسعه در یک مؤسسه فناوری پیشرفته جدید بالقوه و یک مرکز نوآوری ملی جدید، طرح‌هایی را برای سکوهای بادی شناور در دریا تنظیم کرده است.

هدف این طرح ارائه یک چشم‌انداز مشترک است که به صنعت، دولت‌های سراسر بریتانیا و سایر سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا سرمایه‌گذاری‌های خود را برای تقویت مشاغل سبز و تولید در بریتانیا هماهنگ کنند و در نظر دارد به بخش خصوصی کمک کند نزدیک به سه‌میلیارد پوند بودجه را در سراسر کشور بسیج کند. طرح رشد صنعتی بریتانیا بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای تقویت سرمایه‌گذاری در بریتانیا در زمینه افزایش رقابت جهانی برای فناوری انرژی پاک است.

کد خبر 745689

دیگر خبرها

  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • عکس/ رژه روز ارتش در سراسر کشور
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش ۵ برابری مبلغ جریمه‌های رانندگی برای کدام تخلفات است؟
  • افزایش ۳ برابری طرد اتباع از استان تهران