Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند گفت: مردم با فرهنگ و متدین در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوب ستاد کرونا درخشیدند که این امر قابل تقدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز جمعه ۲۶ دی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه بیرجند در سال ۹۹ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی امسال گفت: ایشان در بیاناتی حکیمانه فرمودند که برجام برای ما مساله نیست، آنچه باید انجام شود اینکه تحریم‌ها برداشته شود و خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در این راستا مصوبه خلیی خوبی داشت و دولت را در جهت اجرای این مصوبه مکلف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ویروس استکبار بدتر از ویروس کرونا است، افزود: امیدوارم ویروس استکبار، نسل‌کشی و ویرانگری را هم پشت سر بگذاریم؛ برای گام دوم انقلاب در شرایط کشور، منطقه و بین‌الملل تغییراتی حاصل شود و زمینه ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) فراهم و بشر، مظلومین و مستضعفین از شر غول‌های بیابانی که بر نوع بشریت مسلط شدند، نجات پیدا کند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سه دیدگاه متفاوت برای شناخت انسان وجود دارد که تشخیص و تمیز آن کار آسانی است؛ دیدگاه اول کسانی هستند که برداشت افراطی آنان نسبت به انسان، این است که همه ارزش‌ها در جنبه‌های روحی انسان خلاصه می‌شود از جمله تفکر صوفی‌های مذهبی است که عرصه را بر جنبه‌های مادی تنگ می‌کنند.

عبادی افزود: آنان زندگی را بر تمام جنبه‌های مادی تنگ کردند و زندگی‌شان شامل ریاضت‌های سخت همراه با شکنجه بدن است، اما در دیدگاه دوم متاسفانه شامل اکثر انسان‌ها است و در این دیدگاه بعد معنوی و ارزش ‌روحی انسان نادیده گرفته شده و انسان در زندگی حیوانی خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دیدگاه همه کرامات انسانی و الهی ریزش پیدا می‌کند و از انسان موجودی تصور می‌شود که پست‌ترین حیوان است، تصریح کرد: از نگاه طرفداران این دیدگاه اگر ارزش و کمالی برای انسان است به زندگی مادی، هوای نفس، شکم و اقتصاد خلاصه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه زندگی که امروز دنیای غرب و کمونیسم شرق از آن سر درآورده‌اند از جمله دیدگاه مادی انسان است، افزود: در دیدگاه سوم دین خدا مظهر حکمت خداوند است و هیچ چیز بیهوده آفریده نشده بلکه خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات برای سیر الی الله آفریده و در مسیر سیر الی الله ابزار مادی وجود دارد.

عبادی بیان کرد: در این دیدگاه تمام زندگی انسان از نظر اندیشه دینی عبادت است و در این دیدگاه همه عالم و امور نظم خاص خود را دارد و اگر هر اموری به غیر از فلسفه خلقت خداوند به‌کار گرفته شود، گناه و انحراف است.

وی اظهار کرد: آن قدر امور مادی در دین اهمیت دارد که اگر انسان در مقام دفاع از مال خود در مقابل دزدی دفاع کرد و کشته شود، شهید محسوب می‌شود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با شجاعت، درایت و الهامات و هدایت الهی در برابر استکبار جهانی از جامعه بشری در حال دفاع است که این نوع دفاع، محافظت از کیان انسان و اسلام است، تصریح کرد: برخلاف کسانی که در مقابل دشمن کوتاه آمدند و بعد از یک تجربه تلخ ولی آموزنده، الحمدالله مساله غنی‌سازی ۲۰ درصد هم مجدد شروع شد.

عبادی با بیان اینکه استکبار دچار مرگ تدریجی شده و اکنون به او تنفس مصنوعی می‌دهند، اظهار کرد: مانورهای پهبادی، دریایی و نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم به موقع بود و این اقدام در مقابل صحنه‌سازی‌هایی که دشمن و دشمن پرستان انجام می‌دادند، بسیار بجا است.

وی به شرایط کشور در دوران شیوع کرونا نیز گریزی زد و گفت: جای شکرگزاری دارد که بعد از ۱۰ ماه و به جهت رعایت بهداشت عمومی، نماز جمعه مرکز استان برگزار می‌شود و تلاش‌های مردم استان بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها، مساجد و مراسم مختلف و امروز در نماز جمعه جای تقدیر دارد چراکه در این شرایط رعایت ضوابط بهداشتی برای حفظ جان مردم امری لازم و واجب است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نماز جمعه کروناویروس فرهنگ خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان‌جنوبی از ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مربوط به سفرهای رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، عباس ملکی، امروز _یکشنبه سوم اردیبهشت _در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی در مجموع تعداد ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست در سامانه سامد ثبت و جهت رسیدگی و اقدام به دستگاه‌های اجرایی استان ارجاع شد.

وی با بیان اینکه عمده درخواست‌ها در سفرهای استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده است، تصریح کرد: در راستای رسیدگی به این درخواست‌ها مبلغ ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه (۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه) پس از بررسی و استحقاق‌سنجی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی به تفکیک درخواست‌ها در سفرهای رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: در سفر اول رئیس‌جمهور (شهریور ۱۴۰۰) در مجموع چهار هزار و ۷۲۰ درخواست ثبت شد.

وی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای پاسخگویی به این درخواست‌ها مبلغ ۵۴ میلیارد ریال به استان تخصیص پیدا کرد، اظهار داشت: در این سفر تعداد هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک‌های عامل و صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شده است و به تعداد ۶۳۵ نفر هم تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد.

ملکی ادامه داد: در جریان این سفر دو هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی نیز به نهادهای حمایتی معرفی شدند که پس از بررسی و استحقاق‌سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۴۳۶ نفر از آنها پرداخت شد.

وی درخصوص درخواست‌های واصله در سفر دور دوم رئیس‌جمهور (آذر ماه ۱۴۰۱) هم گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ مورد بوده است.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در موضوعات هفت‌گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به استان (۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله) تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک‌های عامل استان معرفی شدند و قریب به ۹ هزار نفر نیز تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

ملکی با اشاره به اینکه در سفر دوم تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهادهای حمایتی معرفی شدند، گفت: پس از بررسی و استحقاق‌سنجی لازم، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شد.

وی با اشاره به وضعیت درخواست‌های مردمی در سفر یک روزه و کاری رئیس‌جمهور (شهریورماه ۱۴۰۲) اظهار داشت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ مورد بوده است.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای تعداد شش هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در موضوعات هفت‌گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به استان (سه هزار و ۵۰۰ نفر در پنج اسفندماه ۱۴۰۲) تخصیص پیدا کرد که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده‌اند که در حال دریافت تسهیلات هستند.

وی تأکید کرد: تعداد شش هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی هم در این سفر ثبت شده که جهت بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع شده است.

کد خبر 746881

دیگر خبرها

  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد