Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله احدی گفت: آیت الله مصباح یزدی دارای منطق بین المللی در عرصه اسلام بود و به هیچ وجه عوام فریبی نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در ادامه برگزاری سلسله نشست های بصیرتی مجازی معاونت فرهنگی - هنری سپاه فتح با همکاری نهضت سواد رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد،نشستی  با حضور آیت الله مهدی احدی، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با موضوع تبیین شخصیت مرحوم آیت الله مصباح یزدی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت الله احدی در این نشست مجازی با اشاره به سفرهای خارجی آیت اله مصباح در راستای ترویج فرهنگ دینی و پاسخ به شبهات، گفت: در یکی از این نشست ها در کشورهای غربی آنقدر جمعیت آمد که محیط های اطراف محل برگزاری نشست هم مملوء از جمعیت شده بود، جلسه سوم که برگزار شد یکی از مسئولان برگزای نشست ها به آیت الله گفت که اگر چهار روز دیگر اینجا بمانید، شما را به عنوان استاد برجسته علوم مختلف معرفی می کنند و اساتید دیگر کلاس و مکتبشان تعطیل می شود.

 

استادحوزه علمیه قم تصریح کرد: مرحوم آیت الله مصباح به آمریکا و کشورهای مختلف سفرها کرد، دانشجویان زیادی تربیت کرد، و ایشان در این راستا انقلاب کرد.

 

آیت الله احدی ادامه داد: مرحوم مصباح دارای یک منطق بین المللی در عرصه اسلام بود و به هیچ وجه عوام فریبی نداشت، مخالف بود منِ طلبه طوری لباس بپوشم که مردم فریب بخورند.

 

وی با اشاره به سختی و مشقت هایی که آیت اله مصباح در زندگی برای تبیین و ترویج اسلام کشید،گفت: ایشان در سرما و گرما فصول مختلف سال هیچگاه نماز شب را ترک نمی کرد و یک لقمه نان حرام از گلویش پایین نرفت.

 

آیت الله احدی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله بهجت مراجعین خود را برای پاسخ به شبهات فقه و اصول به ایشان ارجاع می دادند .

 

وی گفت: اینکه رهبر فرمود برادری را از دست دادند، رهبری آیت اله مصباح را برادر خود یعنی همفکر، همزبان و منطق گویا، ارزشی و دارای شخصیت جامع به تمام معنا می دیدند.

 

شاگرد مرحوم آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: وی آنجایی که احساس کرده بود دوستان اصلاحات حرفهایی می زنند که با محتوای قرآن و بشریت منافات دارد، تحلیل می کرد، بدون اینکه اسم ببرد.

 

آیت الله احدی افزود: در مناظره ای که با آقای حجتی داشت، اجازه نمی داد اسم کسی را ببرند، خودشان هم هرگز اسم نمی برد؛ این همه آن سید شعار آزادی می داد، ایشان حتی یکبار اسم وی را نبرد، منطق ایشان منطق مدارا بود.

 

وی گفت: آیت الله مصباح چنان با دلایل عقلی، قرآنی و روایی استدلال می کرد و از حقوق زن دفاع می کرد که حتی جوامع غربی برایشان احترام خاصی قائل بودند.

 

وی گفت:ایشان علامه بود، جوری با ما برخورد و رفاقت می کرد که زبانزد بود ،اولین باری که خیلی قدیم حدود 4 سال قبل از انقلاب از کلاسهای درس ایشان بهره می بردم اما به صورت پیوسته و حضوری نتواستم شاگردی ایشان راکنم؛شاگرد واقعی کسی است که تمامی مباحث استادش را همراهی و دنبال کند هر چند بیشتر سخنرانی ها و جلسات آیت الله را از نوار گوش می دادم اما خیلی از علمای دیگر هستند که باید به آنها لقب شاگرد این علامه را بدهیم.

 

وی با اشاره به تسلط بالای مرحوم آیت الله مصباح بر مباحث دینی، ادامه داد:سخت ترین و پیچیده ترین مباحث فلسفی،کلامی،آیات و روایات را با زبانی و بیانی زیبا حلاجی می کرد و وقتی تشریح درسها را از زبان ایشان می شندیدیم راحت مانوس ذهن ما می شد.

 

آیت الله احدی با اشاره به اینکه واژه ها نامانوس را با واژه های ساده تر و مانوس جایگزین می کرد تا قابل فهم و درک باشند؛از همه جوانان خواست تا کتاب مشکات ولایت فقیه ایشان را مطالعه کنند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وقتی امام زمان فرمود « و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله علیهم » یعنی به محضر علمای راوی حدیث بروید، آنها حجت من بر شما هستم و جانشینان من هستند، نباید زبان امثال دکارت را دنبال کنیم باید زبانی گویا که بطن احادیث و آیات به دست می آید،یعنی زبان آیت الله مصباح را دنبال کنیم.

 

آیت الله احدی گفت: بعد از آیت الله مطهری، ایشان علامه طبابایی دوم  بودند ؛ خیلی از حقیقت جویان سراسر دنیا به تفکر آیت الله مصباح توجه ویژه دارند و برای درک حقایق حتی به آن هجوم می آورند.

 

آیت الله احدی در بخش پایانی سخنرانی مجازی امروز خود در جمع مردم کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر استفاده از فرصت ایام فاطمیه برای جلا دادن به روح و تقویت معنویت،گفت: در ایام فاطمیه دوم روضه ها را به منازل ببرید و محافل مختصر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنید.

 

وی با بیان اینکه از این ایام غافل نشوید، گفت:اگر یک دور زندگی حضرت فاطمه(س) را مطالعه کنید، برای زندگی خودتان کافی است. شما تنها به سیلی خوردن آن حضرت اکتفا نکنید.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: سواد رسانه ای نشست بصیرتی مرحوم آیت الله مصباح آیت الله مصباح یزدی آیت الله احدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در همایش بین المللی بقیع مدفن امامان و اصحاب گفت: نباید به بقیع تنها به عنوان یک قبرستان نگریست، بلکه بقیع شریف گوشه‌ای از تاریخ اسلام است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بقیع از مهم‌ترین اماکن تاریخی و هویتی اسلام است افزود: این مکان شریف محل رفت و آمد پیامبر اسلام و همچنین ائمه معصومین علیهم السلام بوده که باید جایگاه آن به جهانیان شناسانده شود.

وی ابراز کرد: در کنار قبور ائمه مظلوم بقیع شماری از اصحاب و یاران پیامبر اسلام که از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام بوده‌اند نیز مدفون است که این امر بر اهمیت این قبرستان می افزاید.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: قبرستان بقیع از آن جهت نیز دارای اهمیت است که گفته شده احتمالاً مزار حضرت زهرا سلام الله علیها در آن باشد و به همین دلیل انسان می تواند به نیت زیارت به این مکان شریف قدم گذارد.

امام جمعه قم افزود: در سیره پیامبر اسلام و همچنین امامان معصوم بوده است که آنان شب‌های جمعه به منظور طلب استغفار مومنان و مناجات با خداوند به قبرستان بقیع مشرف می‌شدند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قبرستان بقیع علاوه بر ظرفیت معنوی بخش اعظمی از تاریخ اسلام است افزود: پیامبر اسلام فرموده‌اند که در روز قیامت ۷۰ هزار نفر از بقیع مبعوث خواهند شد که بدون حساب وارد بهشت می‌شوند.

کد خبر 6081900

دیگر خبرها

  • سپاه در همه عرصه های داخلی و بین المللی حضوری درخشان دارد
  • عملیات وعده صادق آبروی دنیای اسلام شد
  • شاهد سازمان‌یافته‌ترین جنگ ترکیبی تاریخ علیه ایران هستیم
  • امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند
  • عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود
  • پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»
  • بوشهر ظرفیت خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاجیکستان را دارد
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • پاسخ ایران غرور جهان اسلام را زنده کرد
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد