Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی امروز در ششمین کنگره سالانه حزب ندای ایرانیان گفت: ما در آستانه قرن ۱۵ هجری شمسی همچنان در وضعیت بحران نظری فهم درست از تحول‌های فراملی و جهانی هستیم. دولت مدرن در ایران دچار بحران است و با پدیده بی‌دولتی یا چند دولتی مواجهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر سابق راه و شهرسازی بیان کرد: سایه جنگ و منازعه خارجی بر کشور سنگینی می‌کند و حس شهروندی یعنی شهروند صاحب‌حق مسئول دچار گرفتاری شده است. در نتیجه همه این اتفاقات کشور در یک وضعیت عدم قطعیت به سر می‌برد و این وضعیت بر زندگی مردم سایه افکنده است.

این فعال سیاسی افزود: نتیجه عدم قطعیت فرو ریزی سرمایه اجتماعی و نبود چشم انداز امید بخش است و افزایش شکاف اجتماعی باعث خطر فراگیر شده، وگسترش فساد در لایه‌های مختلف و فقر عمومی نتیجه این شرایط است.

وی با ارائه یک مدل از راهکار برون رفت از این وضعیت گفت: راهکار را در این می‌بینم که به رویکرد تمدنی مبتنی بر تمدن ایران و ایده ایران برای ایجاد یکپارچگی ملی و وحدت سرزمینی و همچنین به حاکمیت اداره ملی و استقرار دولت مدرن ملی در کشور بازگردیم.

این فعال سیاسی اقتصاد، تولید، فرهنگ، صنعت را موضوعات فراملی عنوان کرد و افزود: در این میان آنچه که بیش از همه فراملی شده نظام بانکی است. شما نمی‌توانید یک ساختار متفاوت و جدا از این پدیده فراملی داشته باشید؛ لذا در روزگاری که با پدیده‌های فراملی مواجه هستیم نیاز داریم که منطق فراملی و فهم فراملی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما باید از تحولات جهانی فهم داشته باشیم و استاندارد‌ها را بفهمیم.  مگر می‌توانیم در بازار بین‌المللی و اقتصاد جهانی فعالیت کنیم، اما این کار را با واحد اندازه‌گیری شخصی انجام دهیم؟ همه این‌ها مقیاس جهانی است و لازمه آن داشتن یک فهم از تحولات جهانی است.

آخوندی با اشاره به مناظره اخیر خود با غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه دوستان تصورشان این است که می‌توانیم یک قانون مبارزه پولشویی در داخل داشته باشیم و با مشابه خارجی تطبیق نداشته باشد. مشکل اصلی ما این است که چه حد فهم از تحولات جهانی داریم و چگونه می‌توانیم خود را در جهان موقعیت‌یابی کنیم و نقش مثبت در زندگی عموم جهان داشته باشیم. این نقص فهم و مشکل در درک مسائل جهانی، برای افراد سودجو و فاسد فرصت زیست ایجاد می‌کند.

این فعال سیاسی بیان داشت: وقتی یک تاجر ایرانی می‌خواهد کالایی را صادر کند، به دلیل ممنوعیت‌های بانکی و مشکلات دیگر حاصل از تحریم‌ها، مجبور است که یک فرآیند طولانی‌تر را با افزودن چند مرحله غیرضروری طی کند. با یک محاسبه ساده می‌توان متوجه شد که این فرآیند در مجموع بین ۱۵ الی ۳۰ درصد هزینه اضافه برای تاجر دارد، یعنی اگر جمع صادرات ایران ۱۰۰ میلیارد دلار باشد و میانگین این هزینه‌ها را هم ۲۵ درصد درنظر بگیریم، بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار رانت و فساد ایجاد شده است.

آخوندی گفت: این چرخه از سال ۸۵-۸۶ در ایران شروع شد و شبکه بزرگی از فساد را ایجاد کرد، آیا فکر می‌کنید به راحتی می‌شود آن را از بین برد؟ همه این‌ها وقتی می‌خواهند در مورد AFTF صحبت کنند از خدا و پیامبر و مبارزه عقیدتی و ایستادگی در مقابل استکبار حرف می‌زنند.

وی ادامه داد: ما با یک شبکه عجیبی مواجه هستیم که مستقل از جامعه است و هیچ نیازی به جامعه و پاسخگویی به آن ندارد و همه ارتباطات آن زیر زمینی و مخفیانه است. درنتیجه من فکر می‌کنم اکنون که در آستانه انتخابات هستیم باید ما که جوانی و زندگی خود را برای انقلاب گذاشتیم این روند را برای مردم توضیح دهیم و بگوییم که نتیجه این فرآیند این شده که دولت رسمی منفعل شده و قادر به تصمیم گیری نیست.

وزیر سابق راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز قوه قضائیه، مجلس و یا نهادی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام به یک قوه در برابر دولت تبدیل شده‌اند و اساساً ما امروز پنج دولت داریم و در عمل با پدیده بی‌دولتی مواجه هستیم.

وی با اشاره به تفکیک قوا در نظام سیاسی ایران گفت: قوه قضاییه اگر چه باید مستقل باشد، اما به قوه و دولتی مستقل تبدیل شده است  و مجلس هم به عنوان یک دولت مستقل عمل می‌کند و انگار دولت مستقری در ایران وجود ندارد وظیفه مجمع تشخیص حل اختلافات است، اما آن هم تبدیل به دولت مستقل شده است.

آخوندی بابیان اینکه وضعیت عدم قطعیت کلی در کشور حاکم است، گفت: ایرانیان هر لحظه منتظر خبر جدیدی هستند این پدیده "چه خبر"مفهومش عدم قطعیت مطلق است که در آن امکان سرمایه گذاری سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد.

وی افزود: وقتی که کشور در چنین وضعیتی قرار می‌گیرد چه می‌شود. رشد سرمایه‌گذاری ۱۰ سال گذشته منهای ۶.۸ درصد است. ۵۰ سال است که ایران تورم دارد. میانگین تورم ایران ۱۸.۴ است. این رقم را به توان پنجاه برسانید، بعد متوجه می‌شوید مفهوم آن یعنی چه؟ یعنی کاهش ثروت ملی به چندین هزارم و در واقع شکاف بین غنی و فقیر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عباس آخوندی حزب ندای ایرانیان داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند

به گزارش همشهری آنلاین، در یکی دو روز اخیر شاهد آن بودیم که برخی اکانت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب در فضای مجازی مطلبی را مخابره کردند که دختر جوانی توسط پلیس اخلاقی ایران کشته شده است؛ اما طولی نکشید که سناریوی نخ‌نمای کذب و دروغ آنان مشخص شد و مخاطبان فارسی‌زبان دیدند که حتی عکس منتسب به شخصیت خیالی‌شان از موتور جست‌وجوگر گوگل دانلود شده است و اساسا شخصی با این مشخصات وجود خارجی ندارد. پس از غائله ژینا و به آشوب کشیدن شهرهای ایران به مدت چند وقت، ضدانقلاب گمان آن را دارد که با ساخت چنین اخباری بار دیگر می‌تواند خیابان‌های ایران را تبدیل به میدان درگیری کند. این سناریو و استراتژی نخ‌نما و پوسیده گویی نهایت‌کاری است که جریانات مختلف ضدانقلاب می‌توانند در برابر ایران انجام دهند. در این راستا با مسعود رضایی کارشناس مسائل سیاسی چند کلامی گپ و گفتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

کار ضدانقلاب برهم زدن امنیت ایران است

رضایی در ابتدا گفت: به آشوب کشیدن شهرهای ایران و ایجاد التهاب در جامعه ما، کاری است که جریانات مختلف ضدانقلاب؛ از منافقین و سلطنت‌طلب گرفته تا وابستگان به آمریکا و تجزیه‌طلبان آن را به هر نحوی پیگیری می‌کنند و این موضوعی است که برای مردم ما قطعی قلمداد شده است. آنان دشمن امنیت و عزت ایران هستند، لذا به اعتبار همین دشمنی با ایران ما انتظار این نوع رفتارهای امنیت‌زدا از سوی آنان را داریم.

مردم ایران از نقشه نخ‌نمای دشمن مطلع هستند

وی افزود: در این مسیر یکی از مهم‌ترین اقدامات جریان ضدانقلاب ایجاد سوژه‌سازی‌های کذب و دروغ در موضوعات مختلف است. این روشی است که آنان از اول انقلاب آن را پیگیری کردند و در طول این 45 سال در زمینه‌های مختلفی دست به دروغ‌پردازی علیه ایران و جمهوری اسلامی زدند. در آنسوی میدان مردم ایران به مرور زمان از حقیقت این نوع خبرسازی‌ها اطلاع پیدا کرده و می‌دانند که اساساً این جعلیات با هدف برهم زدن امنیت و آرامش کشور صورت می‌پذیرد.

درس گرفتن از یک تجربه مهم

مسعود رضایی در ادامه اشاره کرد: تجربه تقابل با ضدانقلاب در مدت این سال‌ها یک چیزی را به خوبی به ما نشان داده است و لازم است که با بهره‌گیری از این تجربه میزان تخریب احتمالی آن‌ها را به حداقل برسانیم. در طول این سال‌ها هر وقت ایران و جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، حال می‌خواهد سیاسی باشد، نظامی باشد یا اقتصادی باشد موفقیتی کسب کرده، ما شاهد آن بودیم که بسیج ضدانقلاب سعی کرده است با ایجاد یک موج و برجسته‌سازی یک سوژه آن موفقیت بزرگ را به حاشیه براند.

پاتک در برابر «وعده صادق»

او گفت: در چند روز اخیر ما شاهد عملیات وعده صادق بودیم که از لحاظ سیاسی و نظامی در سطح منطقه و بین‌المللی موفقیت و پیروزی بزرگی برای ما به حساب می‌آمد. لذا دشمن طبیعی است که برای تحت‌الشعاع قرار دادن این پیروزی و اقدام غرورآفرین دست به پاتک بزند. پاتک دشمن همیشه نظامی نیست، یکی از کارهای آنان تبلیغات رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی و دروغ‌پردازی است. موضوع قتل دختری توسط گشت ارشاد که به دروغ برجسته شده در همین راستا است.

کد خبر 845238 برچسب‌ها علوم سیاسی خبر ویژه رسانه - آگهی

دیگر خبرها

  • کار سخت نکونام و کادرفنی استقلال تا 12 اردیبهشت!
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • خودم را محدود به هیچ عرصه‌ای نمی‌کنم!/ علاقه‌مند به مسائل سیاسی روز هستم
  • واکاوی بازتاب‌های جهانی عملیات «وعده صادق» از رادیو فرهنگ