Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و ششم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به سوم جمادی‌الثانی سالگشت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، گفت: حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها بانویی است که نشان داد یک زن مسلمان می‏تواند با حفظ حریم عفّت و ارزش‏های انسانی، در تمام عرصه‌‏های جامعه حضور فعال، پویا، نقش‌آفرین و مؤثر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بابیان اینکه این نگرش نسبت به زن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه به وجود آمد، اظهار کرد: جریاناتی که بعد از ارتحال رسول خدا برای جامعه اسلامی پیش آمد احتیاج به بحث‌های دقیق جامعه‌شناسی سیاسی و حتی معرفت دینی دارد تا ابعاد موضوع کاملاً روشن شود و ریشه خطبه‌ی طوفانی و آتشین زهرای اطهر معلوم شود که مسئله فقط غصب اراضی و باغات نبوده و موضوع انحراف جدی بوده که هم عوام و هم خواص جامعه را تحت تأثیر قرار داده است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه اقدامات روشنگرانه حضرت زهرا سلام‌الله علیها از مواردی است که باید به‌دقت در آن غور کرد، گفت: یکی از کارهایی که حضرت در این مسیر انجام داد افشای توطئه براندازی و علت‌های آن و بازخوانی روش‌های عملیات آنان بود که مهم‌ترین علت را هم عدالت محوری و اجرای بی‌چون‌وچرای عدالت می‌داند که عده‌ای هواپرستِ دنیازدهِ فریفته جاه برعلیه امام اقدام کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه در برقراری «عدالت» ملامت هیچ ملامت کننده‌ای در امام اثر نداشت، عنوان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مسیرِ روشنگری به کوتاهی‌های مردم و عدم اقدام و قیام در مقابل انحراف هم تذکرات فراوانی داده‌اند.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با تأکید بر اینکه در طول این بیش از چهل سال و بلکه قبل از آن هر کاری که مردم در آن مشارکت مستقیم داشتند، به نتیجه مطلوب رسیده است، بیان داشت: اگر گره‌ای به کاری افتاده حضور مردم آن گره را بازکرده و همه از آن بهره‌مند شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه مهم‌ترین امور بعد از خود انقلاب، پیروزی در دوران دفاع مقدس بود، با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «ملت باید وسط بیاید همچنان که ملت ایران انقلاب را به پیروزی رساند. جنگ را هم ملت ایران باید به پیروزی برساند. امام این را تشخیص داد و بر اساس آن عمل کرد… در دفاع مقدّس برای حضور مردمی یک مدل‌سازی جدیدی انجام گرفت. نحوه‌ی حضور مردمی یک نحوه‌ی شگفت‌آوری است و بر اساس این حضور، بُروز استعدادها است… اوّلاً همه‌ی آحاد ملّت ایران، آن‌هایی که مایل بودند در این عرصه شرکت کنند، هر که بود، هر چه بود، توانست در یک شبکه‌ی زنده، کارآمد، داوطلبانه و پُرشور جای خودش را پیدا کند.»

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب مواردی را مثال زدند تا اینکه فرمودند: «همه می‌توانستند جای خودشان را پیدا کنند و مشغول بودند… کاسب جزء، روحانی مسجد، کارگر کارخانه، شاعر و سرودخوان، راننده و صاحب‌کار و ریخته‌گر، کشاورز روستایی، کارمند اداری و انواع و اقسام گروه‌های مردمی می‌توانستند در این شبکه‌ی عظیم مردمی حضور پیدا کنند؛ این یک مدل جدید بود. این در دنیا هیچ سابقه‌ای ندارد؛ هیچ جا ما نمونه‌اش را نخوانده‌ایم و نشنیده‌ایم… بعد، در این حرکت دسته‌جمعی چه استعدادهایی ناگهان پیدا بشود. فرض کنید فلان جوان از روستایی در فلان نقطه‌ی کشور «مثلاً روستایی در کرمان» بیاید داخل شهر و بپیوندد به این‌ها، بعد بشود مثلاً حاج قاسم سلیمانی؛ یعنی یک چنین حرکت عظیمی بوده… این مدل ابتکاری از حضور مردم همیشه می‌تواند مطرح باشد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز هم ما می‌توانیم، اگر همّت کنیم و با نگاه درست به مردم و مسائل نگاه کنیم، می‌توانیم از این مدل استفاده کنیم همان‌طور که امروز وقتی از مشارکت مردم برای بهتر شدن اوضاع کرونا استفاده می‌کنیم موضوع رو به بهبودی می‌رود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه اگر بخواهیم در بیانیه «گام دوم» به مقصد برسیم و نتیجه فعالیت و خروجی، تغییر کارگزاران نظام و تحقق دولت اسلامی شود باید کار را مردمی کنیم، عنوان کرد: باید از ظرفیت بی‌نظیر مردم و به‌خصوص جوانان بهره ببریم لذا بعد از بیان هفته‌های قبل که جوانان برای اینکه بتوانند اقدام مشترکی داشته باشند باید گفتگو کنند و برای رسیدن به مطلوب باید حلقات میانی را تشکیل دهند و کارگروه‌های مسئله محور را راه بیاندازند می‌رسیم به این مهم که تا جبهه بزرگ مردمی تشکیل نشود دولت اسلامی محقق نمی‌شود؛ و این کار احتیاج به گفتمان سازی و تبیین ابعاد مختلف موضوع دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه برای تحقق بیانیه، باید در فرآیندی مثل دوران دفاع مقدس، هر فرد از مردم جای خودش را مشخصاً بداند و برای بهبود وضع موجود اقدام کند، با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب، گفت: حضرت آقا در دیدار با گروه‌های جهادی فرمودند: «آن‌وقتی کار، شکل عمومی و مردمی پیدا خواهد کرد که این فکر شما (تغییر کارگزاران خسته نظام، تحقق دولت اسلامی) این جهت‌گیری شما تبدیل به یک گفتمان عمومی بشود».

وی در ادامه بابیان اینکه بحث گفتمان سازی در مسائل مختلف در بیانات رهبری بسیار شنیده می‌شود، تصریح کرد: در اینجا هم برای رسیدن به مطلوب بر گفتمان تأکیددارند و این مهم به نتیجه نمی‌رسد مگر با «حضور همه آحاد جامعه و مردمی کردن همه فعالیت‌ها»، با «به میدان آوردن جوانان»، با «همه‌گیر شدن گفتمان عدالت و پیشرفت»، با «همه‌گیر شدن گفتمان کارآمد کردن دولت» و «به وجود آوردن دولت اسلامی».

دنیای استکبار چهره شاه را با ترفند‌های رسانه ای خوب جلوه می‌دهد

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه افزود: در دوران سیاه پهلوی یکی از مشکلات عمده همین بود که اعتقادی به مردم، جوانان، قدرت و توانائی‌هایی که برای پیشرفت کشور دارند نداشت و لذا هر ندای عدالت‌خواهانه و دلسوزانه که درخواست عدم وابستگی به اجانب داشت را در نطفه خفه می‌کرد و در ۲۷ دی‌ماه سال ۳۴ شمسی نواب صفوی و همراهانش به دلیل اینکه دنبال استقلال و عدم وابستگی ایران بودند به شهادت رسیدند اما توقفی در اراده مردم ایجاد نشد و مردم مطالبه حق خود را ادامه دادند تا رسید به ۲۶ دی‌ماه سال ۵۶ و شاه آمریکائی فرار کرد و مردم جشن گرفتند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از مصادیق مهم و روشن دشمنی‌های دنیای استکبار با اسلام و ملت ایران حمایت از شاه و خاندان پلید پهلوی قبل و بعد از انقلاب و حتی امروز است، گفت: دنیای استکبار چهره شاه را با انواع ترفندهای رسانه‌ای و تبلیغاتی خوب جلوه می‌دهند و با تحریف تاریخ، شبهه در دل‌ها ایجاد می‌کنند و با روایت‌های دروغ ذهن‌ها را به نفع خواسته‌های خود مدیریت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به شیوه مدیریتی شاه در اداره کشور، بیان کرد: نظام شاه، نظام به‌شدت فاسد و مفسد و وابسته‌ای بود که بدون اذن قدرت‌ها آب هم نمی‌خورد و برای مردم و توانمندی‌های ملی ارزشی قائل نبود و برای جبران حس خودکم‌بینی که داشت؛ دائماً در مقابل غربی‌ها کرنش می‌کرد و کارهای علمی داخلی را ارزشمند نمی‌دانست و امروز هم عده‌ای هنوز همین مسیر را دنبال می‌کنند؛ کان ایران استقلال نداشته باشد و وابسته باشد مطلوب است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه عده‌ای دائم در گوش ملت می‌خوانند و القاء می‌کنند که ما نمی‌توانیم، گفت: این در حالی است که هر چند روز یک‌بار از ابتکارات و توانمندی‌هایی که در داخل و توسط دانشمندان جوان خودمان به وجود آمده می‌شنوید و همین رزمایش اخیر نیروی دریایی ارتش با تجهیزات و امکانات فراوانی که بکار گرفتند و زیردریائی فاتح که مأموریت‌هایش را انجام داد و ده‌ها نمونه دیگر همه مصداق «ما می‌توانیم» هست.

ایران پایبند برجام بوده؛ هدف امروز رفع تحریم‌ها است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمنان از قدرتمندی ما عصبانی هستند، اظهار کرد: روز گذشته دولت انگلیس ایران را به نقض برجام متهم کرد و سخنگویش گفت ما عمیقاً از اقدام اخیر ایران برای تولید اورانیوم فلزی نگران هستیم، بعد هم گفته ایران به برجام پایبند نیست و باید به برجام برگردد.

وی در ادامه در واکنش به اظهارت سخنگوی وزارت خارجه انگلیس، بیان کرد: ایران تا امروز هیچ حرکتی غیر از مقاصد صلح‌آمیز هسته‌ای نداشته و همیشه به قرارداد پایبند بوده و این را بارها اعلام کرده و بازرسان هم مکرر در مکرر تائید کرده‌اند؛ اما آنچه برای ایران امروز مهم است و رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند رفع تحریم‌هاست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه اگر برجام پذیرفته شد برای رفع بیش از ۸۰۰ تحریمی بود که متأسفانه برداشته هم نشد، گفت: بعد از نقض عهدی که آمریکا توسط ترامپ انجام داد ۷۵۱ تحریم دیگر هم اضافه شد اما ملت ایران قوی است و روی پای خودش می‌ایستاد کما اینکه تا امروز ایستاده و اعتمادی به هیچ دولت غربی و اروپائی ندارد و تا محو کامل استکبار و نابودی اسرائیل خسته نخواهد شد.

مردم البرز نسبت به انتخابات شورا بی‌تفاوت نباشید و خوب شرایط را رصد کنید

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره انتخابات آینده شوراهای شهر خطاب به مردم شریف استان البرز، اظهار کرد: بی‌تفاوت نباشید و خوب بررسی و رصد کنید؛ تحرکات کسانی که قصد شرکت دارند را زیر نظر داشته باشید والا ضررهای جبران‌ناپذیر به استان می‌رسد کما اینکه الآن موارد این‌گونه کم نیست و متأسفانه بنیان‌های غلطی گذاشته‌شده که باید با انتخاب درست شما خرابی‌ها ترمیم شود و چرخه‌های معیوب عزل و نصب، برای بودن در مسندها با رأی صحیح شما به افراد اصلح درست شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی هم باید دقت خود را بیشتر کنند، گفت: چهار سال طرف معلوم نبود کجا بود یک‌مرتبه دوستدار مردم و فرهنگ و طبیعت و مسائل گوناگون می‌شود و با پول مردم برای خودش تبلیغ می‌کند تا باز بر کرسی بماند. مردم تحقیق کنند و یا از مطلعین بپرسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه با تأکید بر اینکه مکرر عرض کرده‌ام در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم، عنوان کرد: خلاف و یا تخلفی راجع به مسولی که قصد نصب دارند را می‌گویم و جلوگیر هستم و لذا کسی را به بنده منسوب نکنید.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه کرج نماینده ولی فقیه در استان البرز گام دوم انقلاب دولت اسلامی ادامه بابیان آیت الله حسینی همدانی رهبر معظم انقلاب سلام الله علیها استان البرز دولت اسلامی ملت ایران حضور مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش‌های ادامه دار به اظهارات علی مطهری درباره عید نوروز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی مطهری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت‌های ادامه رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین و غزه، به فارس گفته است: جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا جنایت خیلی بزرگی بوده و باید دنیای اسلام و مجامع بین‌المللی را تکان دهد.

بنابر گزارش جماران، وی در ادامه گفت: اما متأسفانه می‌بینیم هیچ حرکتی صورت نمی‌گیرد و فقط در این بین، کشور یمن تحرکاتی انجام می‌دهد؛ کشورهای جهان و مجامع حقوق بشری سکوت کرده‌اند.

مطهری تصریح کرد: متأسفانه اکثر کشورهای اسلامی این موضوع غزه را فراموش کردند و در ایران هم که همه‌مان در این ایام درگیر نوروز هستیم و به‌طور کلی همه موضوع غزه را فراموش کردند و به نظرم به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم.

سخن آقای مطهری که گفته اند «بخاطر غزه نباید عید داشته باشیم» قابل قبول نیست

در همین خصوص، حجت الاسلام و المسلمین هادی سروش استاد حوزه در کانال تلگرامی خود نوشت: این سخن دوست محترم جناب دکتر مطهری قابل قبول نیست که گفته اند: "بخاطر غزه نباید عید داشته باشیم"!

دفاع از مردم مظلوم غزه مسئولیت انسانی و اسلامی ماست، اما گرامی داشتن عید نوروز که یکی از رسومات نیکوی ما ایرانیان است باید در جای خود محفوظ بماند .

احترام به رسومات از سفارشات امیرالمومنین به مالک اشتر به عنوان زمامدار مصر است.

اجازه دهید به این بهانه، مطلبی را متذکر شوم؛

حمله به نوروز، تنقیص آن و یا کمرنگ کردن آن در طول این سالهای بعد از انقلاب بصورت جدی تری دیده شده و همین امسال هم یک فرد بی هویتِ رسانه ای؛ نوروز را مورد حمله قرار داد!

وخلاصه کلام؛ اگر نبود پیام های نوروزی رهبری و مرجعیت بزرگ شیعه در طول آن ده سال بعد از انقلاب، با اینکه همواره کشور درگیر جنگ وترور بود، امروز نوروز با چالش های بزرگی از سوی متحجران مواجه بود! مواجه ای از سنخ مبارزه با ورزش، موسیقی ، فیلم و شطرنج و ..

خدا روح مرحوم آیت الله العظمی بروجردی را با انبیاء و اولیاء محشور فرماید که درعید نوروز مانند اعیاد مهم دینی، در منزل جلوس داشت و ملاقات داشت و از قرار مسموع عیدی هم میداد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888620

دیگر خبرها

  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • جایگاه رستگاری در جهان آشوبناک
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • واکنش‌های ادامه دار به اظهارات علی مطهری درباره عید نوروز
  • مشارکت مردم یک عنصر کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و ملی است
  • رمضان و فرهنگ زندگی
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • مردمی کردن اقتصاد باید با جدیت دنبال شود
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • رییسی: تسهیل، تسریع و تکریم مردم، وظیفه همه مدیران کشور است