Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهادهای بهداشتی آلمان مرگ مشکوک حدود ۱۰ نفر در آلمان مدت کوتاهی بعد از تزریق واکسن آمریکایی فایزر را بررسی می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "آیسبورگر آلگماینه سایتونگ"، انستیتو "پاول اهرلیش" در آلمان که مسئول تایید ایمنی واکسن ها در این کشور است در حال حاضر مشغول بررسی علل 10 مورد مرگ بعد از تزریق واکسن کرونای شرکت فایزر-بیونتک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین افراد فوت شده بعد از تزریق این واکسن یک زن 90 ساله هم وجود داشته است.

ابراز نگرانی مرکل درباره شیوع ویروس انگلیسی/ بیش از هزار مرگ روزانه کرونایی دیگر در آلمانوزیر بهداشت آلمان: در سخت‌ترین مرحله بحران کرونا قرار داریمکرونا در اروپا|از ثبت رکوردهای کرونایی جدید تا کاهش چشمگیر بازده اقتصادی آلمان

گفته می شود برخی افرادی که ظرف 4 روز بعد از تزریق واکسن کرونا مرده اند از بیماری های جدی زمینه ای رنج می بردند.

مسئول بخش ایمنی داروها و دستگاه های پزشکی در آلمان در این باره گفته است: بر اساس داده هایی که ما در اختیار داریم این فرضیه وجود دارد که این بیماران به دلیل بیماری های زمینه ای خود و به صورت تصادفی بعد از تزریق واکسن کرونا فوت کرده اند.

یکی از موارد مرگ بعد از تزریق واکسن کرونا در آلمان مربوط به یک زن 90 ساله بود که در یکی از خانه های سالمندان در این کشور زندگی می کرد و حدود یک ساعت بعد از تزریق واکسن با وجود اقدامات فوری برای احیا از دنیا رفت. این خبر را یکی از مقام های محلی اعلام کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام محلی در آلمان اعلام کرد که با وجود مرگ مشکوک این زن بعد از تزریق واکسن کرونا اما وی به کیفیت مواد و تیم سیاری که این زن را واکسینه کرده است شکی ندارد و اقدامات واکسیناسیون بر اساس برنامه پیش خواهد رفت.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی تا به حال بیش از 800 هزار نفر در آلمان واکسن کرونا را دریافت کرده اند. تا روز یکشنبه گذشته 325 مورد مشکوک با 913 عوارض جانبی توسط انستیتو پاول اهرلیش کشف شده که 51 مورد آن عوارض جدی تزریق واکسن را نشان داده است. در حال حاضر شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده سردرد، درد در محل تزریق، خستگی وبدن درد بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

قرار است در روزهای آینده نهادهای بهداشتی آلمان به صورت هفتگی موارد تزریق ها با عوارض جانبی احتمالی آن را گزارش دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان ویروس کرونا اخبار آلمان ویروس کرونا بعد از تزریق واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این تعداد سه هزار و ۱۷۲ دوز واکسن سرخک به جمعیت ایرانی و ۴۴۴ دوز واکسن سرخک به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

دکتر زهرا نهبندانی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون نیز نظام مراقبت بیماری سرخک در تمامی سطوح بهداشتی و درمانی در حال اجراست و تا کنون موفق به شناسایی ۵۸ مورد مشکوک به سرخک شده است که از این تعداد نتیجه ۱۱ مورد سرخک مثبت بوده که ۹ مورد ایرانی و ۲ مورد غیرایرانی بودند.

تزریق حدود ۱۵۶ هزار دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی در سال گذشته

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته در مجموع ۱۵۵ هزار و ۷۵۳ دز واکسن سرخک به جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق شد.

نهبندانی افزود: از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۳۲۰ دوز واکسن به جمعیت ایرانی و ۱۸ هزار و ۴۳۳ دوز واکسن به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

وی با بیان این که سال گذشته ۵۶ مورد مثبت سرخک ثبت و گزارش شده است که ۳۷ مورد آن از جمعیت بومی ایرانی و ۱۹ مورد از جمعیت اتباع بوده است ادامه داد: واکسیناسیون سرخک برای تمامی نوزادان در یک سالگی و ۱۸ ماهگی و بدون محدودیت برای تمامی افراد ایرانی و غیر ایرانی انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:از جمله برنامه‌های این دانشگاه در راستای ریشه کنی سرخک در سالهای گذشته و سال جاری می توان به واکسیناسیون معمول سرخک، واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی در مبادی ورودی مرزهای زمینی و هوایی در صورت نیاز، اجرای برنامه تکمیلی ایمن‌سازی سرخک در حاشیه شهر و مناطق پرخطر و مراکزی که محل تجمع اتباع باشد در سال ۱۴۰۱، پیگیری احوال اطرافیان موارد مثبت سرخک از نظر بیماری و واکسیناسیون افراد در معرض خطر بیماری در خصوص افرادی که با موارد سرخک مثبت در تماس بودند اشاره کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه سیام وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در این میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند که البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

 
 

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند