Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم 15 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از صبح امروز با عملیات پهپادی و موشکی آغاز شده است، پهپادهای شاهد ۱۸۱ نیروی هوافضای سپاه به صورت پرواز جمع (فرمیشین) چهار فروندی بر فراز منطقه رزمایش پرواز کردند.

شاهد ۱۸۱ پهپاد شناسایی،‌مراقبت و رزمی است که نمونه ۶۰ درصد و موتور ملخی پهپاد شاهد ۱۷۱ یا همان RQ-170 ایرانی است و طی سال‌های گذشته به صورت انبوه در نیروی هوافضای سپاه تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پهپاد با برد ۱۵۰۰ کیلومتر، مداومت پروازی ۴.۵ ساعت، سقف ارتفاع پروازی ۲۵ هزار پا، دارای بیشینه وزن برخاست ۵۰۰ کیلوگرم است.

پرواز جمع پرنده‌های بدون سرنشین به دلیل عدم حضور خلبان در آنها یکی از پیچیده‌ترین ماموریت‌های پروازی است که طی سال‌های گذشته فناوری پرواز جمع پرنده‌های بدون سرنشین با استفاده از هوش مصنوعی در نیروی هوافضای سپاه احصاء شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پهپاد سپاه پاسداران سپاه پرواز نیروی هوافضای سپاه پهپاد شاهد رزمایش موشکی پرواز جمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید درباره پاسدار نیروی قدس سپاه که در سوریه به شهادت رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روابط عمومی سپاه البرز اعلام کرد: پاسدار بسیجی بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج در راه دفاع از حریم اهل‌ بیت (ع) و حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید.

بنا بر روایت فارس، این شهید والامقام بامداد امروز سه شنبه همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

شهید دارای یک فرزند ۲ ساله و ساکن کرج بود.

اطلاعات تکمیلی و زمان تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام متعاقبا اعلام می‌شود.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888421

دیگر خبرها

  • چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) قزوین
  • (تصاویر) وداع با پیکر شهید «بهروز واحدی» نیروی سپاه قدس
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم قزوین
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • جزئیات جدید درباره پاسدار نیروی قدس سپاه که در سوریه به شهادت رسید
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران/ ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران | ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید