Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مطالبه و پرسشگری مردم جنوب کرمان باعث شد استاندار احساس قبلی اش را نسبت به دغدغه های شهید سلیمانی نسبت به طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود بیان کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سفر یک روزه استاندار کرمان به شهرستان های جیرفت و عنبراباد با اما و اگرهای متعددی به همراه بود و شاید هم با تاخیر انجام شد که خیر و صلاحی در آن نهفته بود و آن کلیپ به یادماندنی  که در اوج اعتراضات مردمی  به طرح انتقال آب در شبکه های اجتماعی منتشر شد و سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از آن طرح به عنوان یک خیانت و نابودی هند کوچک و جنوب کرمان یاد کردند، همه  را به این امر وا داشت که پا به میدان گفتگو بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سفر استاندار کرمان از احساس کسی سوال شد که قرار است سرفصل نگاهش به این طرح عدم خدشه به پایین دست باشد.

در این سفر خبرنگار ایسنا خطاب به استاندار کرمان دغدغه مندی ها، انتقادات، اعتراضات و دل نگرانی های  فرزندان هلیل رود را این گونه بیان کرد.

"ما زبان گویای کسانی هستیم که به جنابعالی، مدیران و فضای مجازی دسترسی ندارند. بحث هلیل تکراری است اما برای جنوب کرمانی ها آباء اجدادی است و ارتزاق  پدران ما و خودمان و در آینده فرزندانمان از ِممرّ هلیل رود است و اگر قرار باشد خدشه ای به هلیل رود وارد بشود یعنی اینکه امنیت، اقتصاد و اشتغال ما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. چون 98 درصد سفره ما به کشاورزی  گره خورده و کشاورزی هم به آب نیاز دارد به عنوان یک شهروند ایرانی و لر با غیرت و نه در جایگاه استاندار از جنابعالی می خواهم به عنوان کسی که صدای توپ و گلوله را در کودکی و سر کلاس درس لمس کردید و سرباز و شاگرد حاج قاسم بودید، احساس قلبی تان را از دیدن کلیپ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نسبت به طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود که از آن به عنوان یک خیانت و نابودی هند کوچک یاد کردند برای مردم بیان کنید".

دکتر"علی زینی وند"استاندار کرمان گفت: کلیپ سخنان حاج قاسم را دیدم  که اگر بنا است برای دشت زیبای جیرفت، جازموریان و هند کوچک ایران آن اتفاقی بیفتد که شهید سلیمانی گفتند همه ما همان حس شهید سلیمانی را داریم .

وی ادامه داد: همه این موارد در بحث انتقال آب و محیط زیست، من، شما و همه باید تابع قانون و کار کارشناسی باشیم و من این قول را به مردم جنوب کرمان می دهم که اگر بنا باشد خدشه و اخلالی در حیات مردم ایجاد، کشاورزی نابود و ریزگردها زیاد بشوند، هیچ وقت چنین اتفاقی برای مردم نخواهد افتاد .

زینی وند مطالبات مردم را جدی دانست و افزود:مطالعات کارشناسی شده است لابد اینها را پیش بینی کرده اند در عین حال من در این مدتی که به استان کرمان آمدم مطالبات مردم را جدی دیدم و همه را جمع بندی کردیم. 

استاندار کرمان به کلیپ حاوی دغدغه های شهید سلیمانی نسبت به طرح انتقال آب نیز اشاره کرد و گفت: همان کلیپ را من خودم به همه جا از جمله  شورای امنیت ملی، معاون اول رییس جمهور و وزارت نیرو منعکس کردم و  بالاخره با آن دغدغه ای که سردار سلیمانی داشتند من مطمئنم که اگر در مطالعات طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود کارشناسان وزارت نیرو، استاندار و دولت به دغدغه ای که سردار سلیمانی داشتند برسند یعنی قطعی این آب باعث آن فجایع بشود، حتما به آن توجه می شود و کارشناسان باید این را بگویند.

وی با توصیه به دغدغه مندان طرح انتقال آب ادامه داد: بنابراین توصیه  و خواهش  من  از همه این است که خودم  هم در این راه به شما کمک می کنم، فقط تابع نظر کارشناسی باشید و کارشناسی هم در حوزه آب دو دستگاه متخصص و متولی(وزارت نیرو و محیط زیست) دارد که من و شما باید تابع نظرات آنها باشیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه اگر انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود باعث اخلال در این منطقه زیبا و تاریخی بشود تصمیمات جدیدی باید گرفت، افزود: ما گفتیم بررسی مجدد بکنند چون بعضی ها اظهار دارند که این مطالعه سال های قبل انجام شده است و اگر در بررسی های مجدد به نتیجه برسیم که باعث اخلال در اکوسیستم این منطقه زیبا و تاریخی می شود، حتما باید تصمیمات جدیدی گرفت .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح انتقال آب از صفارود انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود طرح انتقال آب استاندار کرمان شهید سلیمانی جنوب کرمان حاج قاسم هند کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در دیدار با دانشگاهیان استان زنجان بیان کرد: هم اکنون 100 هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم در حالی که اوایل انقلاب 5 تا 6 هزار عضو هیئت علمی داشتیم.

توسعه آموزش عالی و توسعه منابع انسانی باعث شده که در شاخص‌های علمی جز سرآمدان باشیم

یکی از مهمترین موضوعات در حوزه علم و فناوری بحث تقویت دانش‌بنیان‌هاست.

آیین‌نامه ارتقاء ناظر به توسعه علمی، دیپلماسی علمی تا تولید علم بین‌المللی را در دستور کار داریم. باید ارتباطات علمی بین المللی داشته باشیم و آنها را توسعه دهیم.

باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم.

بسیاری کارهای فرهنگی اراده می خواهد نه بودجه.

مخالف بودجه نیستم اما الزاما با بودجه مشکل حل نمی شود.

موضوع دیگر آمایش رشته ها یعنی حذف و جذب رشته مطرح است، باید رشته ها تغییر کنند برخی هم باید حذف شوند و برخی اضافه شود.

دیگر خبرها

  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • چرا بایدن از نتانیاهو دغدغه بیشتری نسبت به اسرائیل دارد؟
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک
  • چرا اسرائیل برای حمله به سراغ پهپاد‌های کوچک رفت؟