Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@11:32:14 GMT

نمکی:مخالف بازگشایی مدارس هستیم

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۲۶۸۶

وزیر بهداشت گفت: مخالف بازگشایی مدارس هستیم؛ نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خرداد ماه بیفتیم. ناطقان: دکتر سعید نمکی در جلسه شورای ناظرین طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: روز دهم دی‌ ماه نامه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که باید شرایط کنونی را مراقبت کنید در غیر این صورت شاهد خیز جدید بیماری با ارتفاع و شدت بیشتر در کشور خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: استراتژی وزارت بهداشت در شرایط کنونی، رهگیری خانه به خانه ویروس کرونا و شناسایی زودهنگام بیماران است تا آخرین موارد بیماری شناسایی شود. بعد از این مرحله به سراغ جمعیت عادی و بدون علائم بیماری خواهیم رفت اما در شرایط کنونی، اولویت ما، شناسایی بیماران با تست بیشتر و افراد در تماس نزدیک با آنها است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: باید به شدت از همکاری بین بخشی شکل گرفته در بسیج ملی مبارزه با کرونا و طرح شهید سلیمانی، صیانت و حفاظت کنیم. عده‌ای در درون و بیرون از مرزهای کشور، از این همکاری‌ها خوشحال نیستند. در داخل کشور، افرادی جاهلانه یا عامدانه در زمین دشمن بازی می‌کنند چه بسا از تعداد انگشتان دو دست هم بیشتر هستند. در نامه 10 ماده‌ای به دانشگاه‌ها تاکید کردیم که بزرگترین خطای استراتژیک این است که پیوند ما و عزیزانی که به ما کمک می‌کنند، از هم جدا شود و این پیوند را باید محکم نگهداری کنیم.

 نمکی گفت: در حال حاضر مخالف بازگشایی مدارس هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خردادماه بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند.

وی تاکید کرد: با لطف خدا در سایه همدلی و وفاقی که در کشور ایجاد شد و با دعای شبانه روزی خیرخواهان به ویژه مقام معظم رهبری توانستیم دستاوردهای بزرگ ملی را به دست بیاوریم و تاریخ قضاوت خواهد کرد که کشوری در اوج تحریم‌های ظالمانه، توانست به مرگ و میر دو رقمی برسد در حالیکه کشورهای برخوردار جهان، به چنان وضعیتی رسیدند. بارها گفته‌ایم که به بیماری و مرگ هیچ شهروندی در هیچ کجای دنیا حتی آنها که مدیران و سیاستمدارانشان دارو را از بیماران پیر و جوان ما دریغ کردند، راضی نیستیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که هرگونه عادی پنداری و سهل انگاری به دلیل فروکش کردن بیماری در استانها موجب بازگشت رفتارهای اجتماعی نادرست و شیوع مجدد بیماری خواهد شد بنابراین بیداری و وسواس مستمر در رعایت شیوه نامه‌ها توسط مردم و مسئولین، ضروری است. منبع: تسنیم برچسب ها: وزیر بهداشت ، مخالفت ، بازگشایی ، مدارس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر بهداشت مخالفت بازگشایی مدارس وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مراکز اورژانس سراسر کشور به دستور وزیر بهداشت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی از رئیس سازمان اورژانس کشور خواست با توجه به هشدار قرمز سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیل در مناطق مختلف کشور، نسبت به آماده باش تیم های عملیاتی اورژانس ۱۱۵ برای خدمت رسانی به هموطنان اقدام شود.

در همین راستا رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست وبیناری با رؤسای مراکز اورژانس سراسر کشور بر ارزیابی وضعیت آمادگی و صدور دستورالعمل های لازم برای کمک به هموطنان و مقابله با سیل احتمالی تاکید کرد.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور نیز نسبت به ضرورت رعایت نکات ایمنی برای مقابله با حوادث ناشی از سیل احتمالی در ۵ استان کشور تاکید کرد.

وی  ضمن اعلام آماده باش تیمهای عملیاتی اورژانس ۱۱۵ در سراسر کشور نسبت به ضرورت رعایت توصیه های ایمنی به منظور پرهیز از خطرات سیل احتمالی هشدار داد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با توجه به هشدار سطح قرمز در ۵ استان کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان،  ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری از هموطنان خواست از تردد و سفر غیرضروری به این مناطق خودداری کنند. 

وی ادامه داد تیم های عملیاتی اورژانس و همچنین تمامی مراکز درمانی در سراسر کشور و به ویژه ۵ استان در معرض خطر،  آماده ارائه خدمات فوریتهای پزشکی خواهند بود.

میعادفر ضمن توصیه به پرهیز از اسکان یا اقامت در مناطق حاشیه ای رودخانه ها، از هموطنان خواست نسبت به انتقال مادران باردار و هموطنان مبتلا به بیماری های خاص که نیاز به خدمات درمانی ویژه دارند از مناطق پر خطر کوهستانی به مناطق امن تر اقدام کنند.

به گزارش آنا، طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، احتمال بارش شدید باران، وقوع سیل، رعدوبرق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات، در ۸ استان خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، فارس، اصفهان و لرستان از روز سه شنبه، پیش بینی شده است؛ همچنین، احتمال بارش باران و وزش شدید باد، در ۲۴ استان دیگر نیز، پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تردد در جاده چالوس
  • جاده چالوس باز است
  • آماده باش مراکز اورژانس سراسر کشور به دستور وزیر بهداشت
  • رئیس احزاب مخالف نتانیاهو: به یاد داریم چه کسی حماس را ایجاد کرد و به تامین مالی آن پرداخت
  • بازدید وزیر بهداشت از واحدهای ارتباطات مردمی مرکز اورژانس تهران
  • وزیر بهداشت از واحد‌های ارتباطات مردمی مرکز اورژانس تهران بازدید کرد
  • خدمات سلامت روان در مناطق سیل‌زده | یک بیماری جدی در جنوب شرق کشور داریم
  • آلمان دانش آموزان را برای جنگ آماده می‌کند
  • وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم
  • عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است