Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ماموستا عبدالرحمن مرادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: به عقیده همه اندیشمندان اعم از حوزه دینی، روانشناسی و اجتماعی، انسان موجودی اجتماعی است و بدون حضور در اجتماع قادر به پاسخگویی به نیازهای متنوع زندگی خویش نیست.

وی افزود: زندگی اجتماعی بر محور اصول، آداب، قوانین و روابط تنظیم شده است بنابراین بخش بزرگی از احکام و قوانین عقلانی و اخلاقی به حوزه رفتار اجتماعی انسان و چگونگی ساماندهی ارتباطات آنان باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: هدف اسلام به عنوان آخرین دین و پیام الهی برای بشریت، متعالی ساختن انسان در زندگی دنیوی و بالتبع، سعادت اخروی است.

مرادی خاطرنشان کرد: اجتماعی بودن انسان در متن خلقت و آفرینش او پی ریزی شده است، در آیه ۱۳ سوره حجرات ضمن یک دستور اخلاقی کلی، به فلسفه اجتماعی خاص انسان یعنی ملیت و قومیت که لازمه تشکیل اجتماع است با رعایت تقوا و شناخت همدیگر اشاره شده است.

وی گفت: آموزه‌های اسلامی آداب معاشرت را در محورهایی همچون معاشرت با خانواده، همسایگان، زیردستان، مسلمین و غیر مسلمین قرار داده و برای هر گروه بایدها و نبایدهایی با توجه به انواع معاشرت‌های انسانی، آئینی، مذهبی، شهروندی، دوستانه، خانوادگی، تجاری، سیاسی و فرهنگی طرح کرده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطر نشان کرد: عدالت، صداقت، رعایت ادب و حرمت، نیکو صحبت کردن، خدمت رسانی، انفاق، خوش اخلاقی، نوع دوستی از جمله نکاتی هستند که در آداب معاشرت باید رعایت شوند.

کد خبر 5122833

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ماموستا مرادی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان بوشهر شهرکرد آلودگی هوا شهرستان کرج دهه فجر شیوع کرونا تبریز لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی حجابی با جدیت بیشتر دنبال خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: مردم ایران به قانون مداری و رعایت قانون معروف هستند و فقط تعداد کمی از مردم نسبت به رعایت قانون بی توجهی می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: از امروز پلیس تهران و سایر استان‌ها به درخواست مردم مؤمن و متدین کشورمان و انتظاراتی که از جامعه اسلامی دارند، عمل کرده و با افرادی که ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی حجابی را ترویج می‌دهند، برخورد می‌کنند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: افرادی که به هشدارهای قبلی پلیس توجه نکردند، از امروز به صورت ویژه در سطح شهر مورد تذکر قرار می‌گیرند و نسبت به آنها اقدام قانونی انجام می‌شود.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه امسال در ایام نوروز جرایم تهران ۱۹ درصد کاهش داشته است، افزود: در نظرسنجی، بیش از ۸۰ درصد از مردم نسبت به حضور به موقع پلیس برای کاهش جرایم اعلام رضایت کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: از مردم انتظار داریم که مانند ایام نوروز در حوزه مأموریتی رعایت حجاب و عفاف با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند تا نیازی به اقدام پلیسی و دستگاه قضائی نباشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تخلف با جرم متفاوت است و کسی که قانون را رعایت نمی‌کند، مرتکب جرم می‌شود، افزود: کشف حجاب قانون‌شکنی است و پلیس بر اساس قانون با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل
  • دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج شنبه به جای شنبه، عدم همراهی با یهودیان بود!
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها یا شنبه‌ها؛ آخر هفته ایرانی‌ها چگونه تغییر می‌کند؟
  • چرا بوی بدن انسان در طول زندگی تغییر می‌کند؟
  • زندگی در فضا محقق می‌شود!
  • ابدی ساختن امر گذرا
  • رعایت عفاف و حجاب جهاد با دشمنان اسلام است
  • آغاز اجرای طرح نور برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
  • آیا با فرهنگ بودن سخت است؟
  • آغاز طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی