Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:59:04 GMT

۶۵۱ دستگاه ماینر در شهرستان شهرضا کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۲۷۸۴

۶۵۱ دستگاه ماینر در شهرستان شهرضا کشف شد

به گزارش ایرنا، شرکت توزیع برق استان اصفهان روز جمعه اعلام کرد: بزرگترین مزرعه رمز ارز غیرمجاز در جنوب استان همزمان با سومین مانور تعدیل روشنایی معابر، اصلاح انشعابات غیر مجاز و برخورد با مراکز ماینردار غیرمجاز در شهرستان شهرضا کشف شد.

بر اساس این گزارش، ۶۵۱ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز به ارزش بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی رازی شهرضا با همکاری و رصد کارشناسان متخصص شناسایی و کشف شد و شناسایی سایر نقاط نیز با قوت در حال رصد و پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: طبق بررسی کارشناسان صنعت برق، برای تولید هر واحد رمز ارز (بیت کوین) حدود ۷۲ هزار کیلو وات ساعت برق مصرف می شود که بطور میانگین با مصرف سالانه برق ۲۴ مشترک خانگی برابری می کند و باعث آسیب رسانی  به تاسیسات و لوازم برقی مشترکان، خاموشی ناشی از کمبود برق و نارضایتی مشترکان می شود.

شرکت توزیع برق استان اصفهان اعلام کرد: برخورد با مشترکانی که برای بهره مندی از سودهای نجومی با استفاده از تعرفه های خانگی، کشاورزی و صنعتی بطور غیرقانونی اقدام به استخراج بیت کوین (رمز ارز) می کنند و مشکلات زیادی برای صنعت برق ایجاد کردند  در دستورکار امور برق استان قرار گرفته است.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کشف در اجرای طرح فراگیر سراسری تعدیل روشنایی معابر، اصلاحات انشعابات و رمز ارزها در ۲۳ شهرستان استان صورت گرفت.

امیر رمضانی افزود: ۱۳۸ تیم در این طرح که روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم دی با هدف بهبود کیفیت ولتاژ شبکه، کاهش تلفات شبکه، افزایش پایداری شبکه و کاهش خاموشی های ناخواسته اجرا شد، مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه ماینر در استان اصفهان وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: دیروز و امروز چند مورد از مراکز رمز ارز غیر مجاز کوچک نیز در استان از جمله دهاقان کشف شد.

رمز ارز (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران نیاز به اخذ مجوز دارد؛ استخراج ارزهای دیجیتال به‌ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد.

شرکت توزیع برق استان اصفهان دارای حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک در ۲۳ شهرستان ( بجز شهرستان اصفهان) است که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک آن، خانگی هستند؛ جمعیت زیر پوشش این شرکت حدود سه میلیون نفر است.

شهرضا در ۷۵ کیلومتری جنوب اصفهان است.

برچسب‌ها رمز ارز اصفهان برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رمز ارز اصفهان برق رمز ارز اصفهان برق اخبار کنکور شرکت توزیع برق استان اصفهان بیت کوین رمز ارز کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جدید جذب سه هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌

به گزارش «تابناک»، یاسین کیخا در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به ذکر آماری در خصوص جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی در یکسال اخیر اظهار کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳ فراخوان از سوی بنیاد ملی نخبگان جذب اعلام شده است. فراخوان اول و دوم در سال ۱۴۰۱ اعلام و حدود ۷ هزار نفر ثبت نام کردند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: بعد از بررسی پرونده‌ها، ارزیابی و معرفی به کانون‌های ارزیابی در سال ۱۴۰۲ به صورت تدریجی انجام شد و در نهایت پرونده ۱۳۷۰ نفر در مجموع تأیید شد. در حال حاضر بیش از هزار نفر تعیین تکلیف و به دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند و برای تعدادی هم کد استخدامی صادر شده است.

کیخا در ادامه خاطرنشان کرد: بهمن ماه سال ۱۴۰۲ فراخوان سوم بنیاد ملی نخبگان با حدود ۳ هزار و ۲۱ کدشغل از ۱۸ دستگاه اجرایی اعلام شد که ۲۵ هزار نفر موفق به ثبت نام و تأیید نهایی پرونده خود شدند.

وی به نسبت جنسیتی متقاضیان جذب در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرده و گفت: در فراخوان اول و دوم حدود ۶۰ درصداز متقاضیان آقا و حدود ۴۰ درصد خانم بودند ولی در فراخوان سوم نسبت جنسیتی متقاضیان برعکس شد به طوری که حدود ۶۰ درصد متقاضیان خانم و ۴۰ درصد آقا هستند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: در فراخوان اول و دوم میانگین سنی خانم‌ها ۳۵ سال و آقایان ۳۳ سال بود و بیشترین متقاضیان فارغ التحصیلان دکتری تخصصی و از استان تهران بودند.

کیخا ضمن اعلام اینکه در فراخوان اول و دوم وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی در بحث جذب نهایی نخبگان معرفی شده نسبت به سایر دستگاه‌ها موفق تر عمل کردند، تصریح کرد: بیشترین ظرفیت جذب و کدشغل ها در فراخوان سوم مربوط به وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو وزارت دفاع است. به طور مثال وزارت آموزش و پرورش در فراخوان سوم حدود ۸۰۰ کدشغل اعلام کرده است که نسبت به سایر دستگاه‌ها معنادارتر است.

وی همچنین به ذکر آماری در خصوص بیشترین درخواست‌ها نسبت به کدشغل‌های اعلام شده گفت: به طور مثال سازمان استاندارد ایران فقط ۴ کدشغل اعلام کرده است ولی مابه ازای هر یک کدشغل سازمان ۱۳۸ نفر انتخاب اولویت داشتند. بیشترین نسبت انتخاب افراد ما به ازای کدشغل مربوط به سازمان استاندارد ایران و وزارت نفت است.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه در حال برنامه ریزی هستیم که فراخوان چهارم جذب را در اردیبهشت ماه اعلام کنیم، گفت: قرار است در این فراخوان علاوه بر ۱۸ دستگاهی که در فراخوان قبلی مشارکت داشتند، ۱۵ دستگاه دیگر پای کار بیایند و در مجموع جذب نخبگان برای ۳ هزار کدشغل در ۳۳ دستگاه صورت خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • فراخوان جدید جذب سه هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف با فرمانداران تعامل کنند
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان