Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرلشکر محمدعلی جعفری همزمان با اربعین شهادت سرلشکر شهید حاج عبدالرسول استوار محمودآبادی، بر سر مزار این شهید حاضر شد و ضمن قرائت فاتحه‌، درباره شخصیت و مجاهدت‌های وی اظهار داشت: شهید محمودآبادی حاصل یک عمر مجاهدت و تلاش در راه انقلاب و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران است که از ابتدای جوانی تا لحظه شهادت لحظه‌ای از جهاد دست نکشید و دائم در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، جبهه مقاومت در خارج از کشور و جبهه فرهنگی داخل کشور مشغول به فعالیت و تلاش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مهم‌ترین ویژگی شهید استوار محمودآبادی روحیه انقلابی وی بود که همیشه از ابتدای جوانی تا لحظه شهادت این روحیه را در مبارزه با دشمنان نظام حفظ کرد.

سردار جعفری با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار در مبارزه با دشمن و دفاع از امنیت کشور، لحظه‌ای آرام نداشت و همواره مشغول جهاد و مبارزه در صحنه‌های مختلف بود، تاکید کرد: این شهید بزرگوار در نهایت هم جان عزیز خود را در این راه تقدیم کرد.

وی افزود: شهدا با خدای خود عهد و پیمانی محکم بسته‌اند و تا جان در بدن دارند در راه دفاع از کشور کوتاهی نمی‌کنند و خداوند هم به زیبایی پاداش مجاهدت‌های آنها را با شهادت می دهد، چنان چه شاهد هستیم همه نیروهای مجاهد و جان بر کف در راه انقلاب با شهادت از دنیا رفته‌اند.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امید که ما نیز با شفاعت این شهدا بتوانیم دنباله رو راه آنها بوده و با شهادت از دنیا برویم.

سرلشکر جعفری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر کم و کیف دست‌یابی به اهداف دولت ایران در سوریه اظهار داشت: قطعاً و به صورت صد در صد به اهدافمان در سوریه دست یافته ایم.

وی بیان کرد: چرا که دشمنان ما همچون آمریکا و اسرائیل در صدد از بین بردن رژیم مستقر در سوریه و حکومت بشار اسد همچنین جبهه مقاومت بودند که خوشبختانه با تلاش فرماندهان و شهدای مقاومت به هدف خود نرسیدند و جبهه مقاومت و دولت بشار اسد مقاوم‌تر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد و امنیت فعلی سوریه بسیار محکم‌تر از گذشته است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه سرلشکر جعفری شهید استوار محمودابادی مجاهدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقازاده‌های شهید مقاومت و یک واکنش خاص

برای رژیم غاصب و کودک‌کش اسراییل هیچ فرق نمی‌کند با چه کسانی رو به رو هستند آن‌ها قاتلانی به شمار می‌آیند که خوی وحشی گری و درندگی‌آن‌ها به هیچ کس رحم نمی‌کند.

مسئولان حزب‌الله لبنان و حماس و جبهه مقاومت می‌دانند در کنار نشست‌ها و گفتمان‌های معمول سیاسی، طراحی و اجرای عملیات‌های نظامی هم در برابر رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل که تمام قوانین را با کشتار و نسل کشی مردم عادی نادیده می‌گیرد اقدامی مؤثر و بازدارند است. این رهبران و نمایندگان در راه خدا و میهن ارزشمندترین چیزی که داشتند یعنی فرزندان خود را اهدا کرده‌اند.

از ابتدای تأسیس حزب‌الله لبنان تا کنون شهدایی در راه دفاع از میهن و آرمان قدس تقدیم اسلام شده اند که در این میان نام شهیدانی همچون «سید محمدهادی نصرالله»، «جهاد عماد مغنیه» و «عباس محمد رعد» به چشم می خورد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

«سیدمحمدهادی نصرالله» فرزند سید حسن نصرالله

گروهی چهار نفره از نیروهای حزب‌الله لبنان در حمله‌ای به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در ارتفاعات موسوم به «جبل الرفیع» در «اقلیم‌التفاح» در جنوب لبنان ۲۲ شهریور ۱۳۷۶ مطابق با ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۷ میلادی توانستند ضرباتی به نیروهای دشمن وارد کنند. این رزمندگان حزب‌الله پس از عملیات و هنگام عقب‌نشینی از موقعیت تحت اشغال دشمن، با آتش شدید نیروهای صهیونیست که در نزدیکی جبل الرفیع حضور داشتند، روبرو شدند که به جز یک نفر، همگی به شهادت رسیدند و پیکر هر سه آنان به دست نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس افتاد.

نظامیان صهیونیست هر سه پیکر را با خود به سرزمین‌های اشغالی منتقل کردند و بدونِ داشتن اطلاع از هویت آنان، تصاویر هر سه پیکر را در تلویزیون رژیم صهیونیستی نمایش دادند. مدت کوتاهی از پخش این تصاویر نمی‌گذشت که مشخص شد یکی از این سه رزمنده شهید، «سید محمدهادی نصرالله» فرزند ارشد سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان است. پیکر شهید هادی نصرالله و ۴۰ شهید دیگر به همراه ۶۰ اسیر، سال بعد در مبادله با جسد نظامی صهیونیست به لبنان بازگشت و در «روضه الشهیدین» گلزار شهدای حزب الله در جنوب بیروت به خاک سپرده شد.

شهید هادی نصرالله در سال ۱۳۵۸ مطابق با ۱۹ ژانویه سال ۱۳۷۹ در لبنان به دنیا آمد. وی در سن نوجوانی به حزب‌الله پیوست و با اینکه فرزند دبیرکل حزب‌الله بود، این موضوع باعث نشد مقررات برای او با دیگران تفاوت داشته باشد. سید محمدهادی نصرالله اولین فرد در میان فرزندان مقامات سیاسی لبنان و جهان عرب بود که جان خود را در نبرد با اشغالگران صهیونیست فدای اسلام کرد. وی چند ماه قبل از شهادت، با دختر یکی از روحانیون سرشناس لبنانی، که از دوستان پدرش بود،  عقد کرده بود و قصد داشت مقدمات ازدواج و رفتن به منزل جدید را فراهم کند.

شهید جهاد عماد مغنیه/ فرزند عماد مغنیه بنیانگذار یگان نظامی حزب الله لبنان

بر اساس اعلام حزب‌الله لبنان، در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۵ سالروز پایان جنگ ۲۲ روزه غزه و شکست اسراییل در این جنگ، گروهی از رزمندگان حزب الله در حین بازدید میدانی از شهرک «الامل» در «قنیطریه» سوریه مورد حمله موشکی اسرائیل قرار گرفتند. این حمله تروریستی هنگامی روی داد که دو خودروی نیروهای مقاومت لبنان در حال بازدید از منطقه مرزی جولان اشغالی بودند.

یک بالگرد اسراییلی، دو موشک به نقطه‌ای در جنوب سوریه شلیک کرد. این بالگرد رژیم صهیونیستی نقطه‌ای در شهرک «مزرعة الامل» در منطقه «قنیطره» در جنوب سوریه را هدف قرار داد. کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی در پشت هجوم «قنیطره» قرار داشته و هدف، ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله بوده است که جهاد عماد مغنیه و «محمد عیسی»، مسئول نیروهای ضربتی حزب الله لبنان، در این حمله به شهادت رسیدند.

پیکر شهید جهاد مغنیه در کنار آرامگاه پدرش، شهید عماد مغنیه(حاج رضوان) در «ضاحیه جنوبی» در مقبره «روضة الشهیدین» مزار سربازان شهید مقاومت به خاک سپرده ‌شد. شهید جهاد عماد مغنیه، در سال ۱۳۷۰ در طیربا لبنان متولد شد. پدرش، عماد مغنیه، نام برادر شهیدش در مبارزه با صهیونیست‌ها را برای وی انتخاب کرد.

جهاد همواره در کنار پدرش که از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان بود حضور داشت و پس از شهادت پدرش، رابطه تنگاتنگی با سیدحسن نصرالله و سردار حاج قاسم سلیمانی داشت؛ به طوری‌که برخی از سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی به عنوان پدران معنوی وی یاد می‌کنند. پدر جهاد، شهید عماد مغنیه روز ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ در انفجاری تروریستی در دمشق به شهادت رسید.

شهید مجاهد «عباس محمد رعد» / فرزند رئیس فراکسیون وفاداری لبنان

پس از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم جنایتکار و غاصب صهیونیستی، مقاومت لبنان در حمایت از غزه از هشتم اکتبر در مرز بین لبنان و سرزمین‌های اشغالی وارد میدان شد که طی این ۴۸ روز بیش از ۷۰ تن از نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان به شهادت رسیدند.

در میان این «شهدای راه قدس» حزب‌الله لبنان، نام شهید «عباس محمد رعد» فرزند رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت لبنان دیده می‌شد؛ شهید مجاهدی که از اوایل جوانی‌اش لباس مقاومت بر تن کرد و بالاخره در جنگ با اسرائیل به شهادت رسید. «محمد رعد» بعد از شنیدن خبر شهادت فرزندش در جمع خبرنگاران و در حالی که دوربین‌ها این لحظه را ثبت می‌کردند، گفت: «مبارک باشد به سیدمقاومت سیدحسن نصرالله که به ما آموخت پدران شهدا باید صبور، قوی و در مسیر جهاد و مقاومت ثابت قدم باشند.»

خون فرزندانم رنگین‌تر نیست

در ادامه ناکامی‌های رژیم صهیونسیتی در پی اجرای عملیات طوفان الاقصی، این رژیم جنایت‌کار دستش را به خون سه فرزند رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به نام‌های (حازم، امیر و محمد اسماعیل) آلوده کرد.

 اسماعیل هنیه پس از این جنایت در سخنانی تأکید کرد: «اگر دشمن فکر می‌کند با هدف قرار دادن فرزندانمان از مطالبات به حق‌مان در مورد غزه یا فلسطین کوتاه می‌آییم، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستند. خون پسران من رنگین‌تر از خون شهدای غزه نیست چرا که همه آنان فرزندان من هستند.»

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: پیام وعده صادق پرچمداری ایران در حمایت از جبهه مقاومت است
  • حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ‌ویژگی‌ بارز هنر انقلابی است
  • تاریخ‌سازان جاوید محله کن | کوچک‌ترین و مسن‌ترین شهید محله را بشناسید
  • تبلور اندیشه‌های اسلامی در هنر انقلابی است
  • حماسه‌آفرینی‌های شهید زاهدی، افتخاری ماندگار است
  • توضیحات مشاور نظامی رهبر انقلاب درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • نباید اجازه داد دشمنان روحیه ایثار و شهادت را از ملت بگیرند
  • اسرائیل منتظر است ببیند ایران چگونه پاسخ حمله را می دهد
  • آقازاده‌های شهید مقاومت و یک واکنش خاص
  • مشاور نظامی رهبر انقلاب: اسرائیل منتظر است ببیند ایران چگونه، کجا و کی پاسخ حمله به کنسولگری را می دهد