Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@16:15:20 GMT

فیلم/سگی که به گربه ها‌ی محل شیر می‌دهد!

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۲۹۳۳

  رویداد۲۴جورج کشاورزی است که سانی را از طوفان نجات داده و به خانه خود آورده است. او می‌گوید سانی اول دنبال گربه‌ها می‌کرد، اما الان به آن‌ها شیر می‌دهد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: برترین ها لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فیلم روز حیوانات ویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی

منظور از حمله فیشینگ (Phishing) در واقع استفاده از صفحات وب‌جعلی است تا کاربران را به منظور اشتراک اطلاعات شخصی مانند داده‌های بانکی یا رمز عبور اینستاگرام گول بزنند.

به گزارش جوان آنلاین؛ کلاهبرداری اینستاگرامی این روزها شدت پیدا کرده و شیادان در قالب‌های مختلف تلاش می‌کنند از شما پول بگیرند. در ادامه به استناد گزارشی از گجت‌نیوز به شکل مختصر با برخی از اصلی‌ترین روش‌های این فریبکاران اینترنتی آشنا می‌شوید:

۱. اهدای جایزه و برنده‌شدن در قرعه‌کشی

انواع قرعه‌کشی‌های کاملاً واقعی و معتبر هر روزه در اینستاگرام انجام می‌شود، چون یکی از بهترین راهکارهای تبلیغاتی است. از طرفی همیشه باید به بررسی و تأیید اصالت هر حساب کاربری پشت این قرعه‌کشی‌ها اهمیت داد. کلاهبردارها معمولاً یک حساب کاربری جعلی با هویت فرد یا کمپانی دیگری راه‌اندازی کرده و تصاویر و ویدئوهای صاحبان اصلی را در صفحه خودشان بازنشر می‌کنند. آن‌ها به این روش برای خودشان تأیید مخاطب دریافت می‌کنند و سپس برنامه قرعه‌کشی را به اجرا درمی‌آورند. در همین روند است که شیادان، شروع به درخواست اطلاعات هویتی و بانکی بیشتر و برخی جزئیات غیر ضروری دیگر می‌کنند. 

۲. فیشینگ

منظور از حمله فیشینگ (Phishing) در واقع استفاده از صفحات وب‌جعلی است تا کاربران را به منظور اشتراک اطلاعات شخصی مانند داده‌های بانکی یا رمز عبور اینستاگرام گول بزنند. کلاهبرداران اینستاگرامی با روش فیشینگ می‌توانند حساب بانکی شما را به سرعت خالی کنند یا کنترل حساب اینستاگرامتان را به سرعت به دست بگیرند. علاوه بر این، کلاهبردارها شما را در معرض خطر اخاذی، جعل هویت یا استفاده از فراداده برای ورود به سایر خدمات اینترنتی قرار خواهند داد. خوشبختانه وقتی با ساز و کار فیشینگ آشنا می‌شوید، دیگر قادر خواهید بود از احتمال وقوع آن جلوگیری کنید. متا یا اینستاگرام هرگز شما را به تعلیق حساب کاربری تهدید نمی‌کنند؛ مگر اینکه نتوانید هویت خود را به عنوان صاحب حساب تأیید کنید. برای مثال، بازکردن ایمیل، واتساپ یا لینک ارسال شده پیامکی می‌تواند هویت شما را برای ورود به اینستاگرام تأیید کند. آدرس‌های اینترنتی فیشینگ با آدرس‌های متعلق به شرکت‌های واقعی تفاوت دارند. بدین ترتیب وقتی یک URL با عبارتی مانند Instagram. com آغاز نشود، احتمالاً نشان دهنده زنگ خطر برای کاربر خواهد بود. وقتی از اینستاگرام یک لینک را باز می‌کنید، همیشه به آدرس دامنه توجه کنید. 

۳. فروش محصول جعلی

برخی شیادها مدعی فروش محصولات لاکچری با تخفیف چشمگیر هستند. شما به عنوان خریدار می‌توانید برای آن‌ها پول واریز کنید، اما اگر محصولی هم به دستتان رسید مطمئن باشید که اصلی نخواهد بود. در برخی موارد از این نوع کلاهبرداری اینستاگرامی، فروشنده ادعا کرده صاحب همان برندی است که محصولاتش را می‌فروشد. ساده‌ترین نکته در این باره چیست؟ اینکه وقتی قیمت یک محصول بیش از حد پایین اعلام شده، باید به اصالت آن مشکوک شوید.

۴. اینفلوئنسرهای جعلی

این دسته‌بندی وسیع است و می‌تواند با موارد دیگری هم از این فهرست (مثلاً مورد بعدی) همپوشانی داشته باشد. گاهی ممکن است شخصی پیام دهد تا درباره سرمایه‌گذاری یا بهبود دیده‌شدن در اینستاگرام به شما مشاوره دهد. توضیحات آن‌ها مختصر به نظر می‌رسد و همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا شما را به کلیک کردن روی لینک ارسالی وادار می‌کنند. در این موارد از بازکردن لینک خودداری کنید، چون این لینک احتمالاً بدافزار یا ابزار فیشینگ است. تصویر پروفایل آن‌ها معمولاً جذاب انتخاب شده تا نظر شما را جلب کند. 

۵. کلاهبرداری اینستاگرامی به سبک کریپتو

برخی مردم توانسته‌اند در سال‌های اخیر با فعالیت در بازار رمز ارزها ثروتمند شوند. از طرفی هم فرصت سوء‌استفاده برای رویافروشان به وجود آمده تا به کاربران بقبولانند هر کسی می‌تواند با کمترین تلاش و سرمایه به سرعت خودرو فراری خودش را خریداری کند. با تقریب بالایی می‌توانیم بگوییم هر شخصی ضمانت کرد از خرید و فروش رمز ارزها ثروتمند می‌شوید، حتماً به دنبال پول درآوردن از خود شماست. 

۶. فلیپینگ و سرمایه‌گذاری

این نوع شیادی به کاربران رویای سودآوری به کمک یک سرمایه‌گذاری اولیه را می‌دهد. منظور از این نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند چیزی شبیه خرید رمز ارز، خرید سهام یا محصولات فیزیکی باشد. کلاهبردار پس از دریافت پول شما تحت عنوان سرمایه‌گذاری اولیه، راه‌های ارتباطی را می‌بندد و غیب می‌شود. حتی اگر غیب نشود هم شما دیگر نمی‌توانید پول خود را برگردانید. شاید برجسته‌ترین نشانه این نوع کلاهبرداری هم تأکید بر موفقیت در صفحه اینستاگرام کلاهبردار باشد. آن‌ها خودشان را با سبک زندگی لاکچری پروموت می‌کنند. 

۷. حامی جعلی

اگر خودتان اینفلوئنسر هستید، ممکن است کلاهبردارها با وعده پشتیبانی و حمایت نزدیکتان شوند و قرارداد پیشنهادیشان هم مشکوک به نظر برسد. منظور از این موارد شک برانگیز، درخواست گردش یا اطلاعات حساب بانکی شماست. شاید آن‌ها شماره شبا یا حساب شما را با وعده پرداخت سهم در سود یا هدیه طلب کنند. شاید در ابتدا متوجه جدی بودن قضیه نشوید، اما کلاهبرداری از اینفلوئنسرها یکی از رایج‌ترین انواع شیادی در حال حاضر شمرده می‌شود. 

۸. دعوت به مشاغل جعلی

وقتی بیکار هستید، ممکن است به اشتغال در هر کاری رضایت دهید؛ اما وقتی استخدام کننده از شما اطلاعات بانکی و کد ملی درخواست می‌کند دیگر باید به او شک کنید. کلاهبرداری اینستاگرامی در این روش، معمولا بدون درخواست مصاحبه انجام می‌شود. هرگاه استخدام کننده پیشنهاد حقوقی بالاتر از حد متعارف بازار کار را برای انجام وظایف کمتر ارائه داد، به واقعی بودنش مشکوک شوید. 

۹. کلاهبرداری عاطفی

برخی از کاربران مرد اینستاگرام تا به حال پیام‌هایی از کاربران ظاهراً زن دریافت کرده‌اند. اگر واقع بینانه به این پیام‌ها بنگرید، به خوبی متوجه رویکرد شیادانه آن‌ها می‌شوید. معمولا لینک‌های مشکوک در پروفایل این افراد وجود دارد. اما بدترین نوع این کلاهبرداری، فریبکاری رومانتیک بلند مدت است. برخی کلاهبردارها به شما نزدیک می‌شوند و توهم رابطه عاطفی واقعی را برایتان ایجاد می‌کنند. آن‌ها صبورانه به انتظار می‌نشینند. سپس یک مورد اضطراری به ناگهان در زندگیشان به وجود می‌آید که به پول زیادی نیاز پیدا می‌کنند. 

۱۰. تبلیغ جعلی موسیقی

اگر از هنرمندان خانگی هستید، ممکن است هدف کلاهبردارانی قرار گیرید که ادعا می‌کنند می‌توانند صدای شما را به مردم برسانند و معروفتان کنند. این حربه هم نوعی کلاهبرداری اینستاگرامی با محوریت اینفلوئنسرها دسته بندی می‌شود. البته تفاوت احتمالی در این است که اگر به شیاد پول بدهید تا آثارتان را منتشر کند، ممکن است با دستکاری آمار و ارقام شما را قانع کند که در حال معروف‌شدن هستید. برای پیشگیری از فریب خوردن وعده‌های این افراد را باور نکنید.

اگر قربانی کلاهبرداری اینستاگرامی شدید باید چکار کنید؟

ابتدا تا می‌توانید، مستندسازی کنید. اطلاعات پروفایل متهم به کلاهبرداری را ثبت و هر چه می‌توانید اسکرین‌شات جمع‌آوری کنید. در تلاش برای گرفتن انتقام نباشید. به اینستاگرام گزارش کلاهبرداری را ارسال کنید. اگر جرم جدی ارتکاب شده یا ممکن است به دیگران هم آسیب وارد شود، موضوع را با پلیس در میان بگذارید و طرح شکایت کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظاتی دیدنی از زاویه دید گربه از دنیا!
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی
  • گربه‌ای که خواب از چشم محمدرضا گلزار ربود
  • اطلاعیه پلیس درباره لینک‌ ثبت‌نام تذکر لسانی به کشف حجاب
  • اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات
  • لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • واکنش پلیس به لینک‌های تذکر کشف حجاب 
  • لینک‌های تذکر کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • (ویدئو) لحظاتی از زاویه دید گربه را ببینید
  • روز‌های پرفروش و پرمخاطب سینما در فروردین‌ماه