Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@12:59:58 GMT

جزییات افزایش ذخایر نفت ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۲۹۹۸

جزییات افزایش ذخایر نفت ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: پس از مطالعات انجام شده در ۴ میدان بهرگان سر، هندیجان، نوروز و ابوذر که همگی در آب‌های خلیج فارس قرار دارند، بیش از ۷۴۰ میلیون بشکه نفت به ذخایر نفت کشور اضافه شد.

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران از افزایش ذخایر نفت درجای کشور درمیادین نفتی خلیج فارس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی خواجوی با بیان این مطلب افزود: پس از مطالعات انجام شده در ۴ میدان بهرگان سر، هندیجان، نوروز و ابوذر که همگی در آب‌های خلیج فارس قرار دارند، بیش از ۷۴۰ میلیون بشکه نفت به ذخایر نفت کشور اضافه شد.

وی گفت: با توجه به ضریب بازیافت این میادین ۲۱۷ میلیون بشکه نفت این میادین قابل استحصال است که اگر قیمت هر بشکه نفت را ۴۵ دلار در نظر بگیریم، معادل ۱۰ میلیارد دلار به ارزش منابع قابل استحصال میادین نفتی فلات قاره ایران افزوده شده است.

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه این میزان نفت با فناوری‌های کنونی قابل برداشت است، گفت: به منظور برداشت این نفت باید حفاری‌های جدیدی انجام شود که برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و در سال آینده کار تولید از این مخازن انجام خواهد شد.

خواجوی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده و برداشت از ذخایر جدید، ظرفیت تولید نفت ایران در میادین واقع شده در خلیج فارس به بالای ۴۲۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این مطالعات به صورت کوتاه مدت (فسترک)، انجام شده است، گفت: اگر چه قرار بود این مطالعات در مدت شش ماه به اتمام برسد، اما با توجه به محدودیت‌های اعمال شده ناشی از شیوع ویروس کرونا با تمهیدات انجام شده این مطالعات در مدت ۹ ماه به اتمام رسید.

خواجوی با بیان اینکه برای اولین بار است که این نوع عملیات مطالعه مخازن با اتکای توان داخلی انجام می‌شود، گفت: عملیاتی شدن این ایده نشان می‌دهد این قابلیت در کشور وجود دارد که با استفاده از شرکت‌های داخلی ظرف کمتر از ۹ ماه میادین خود را روزآمد کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 نفت ایران میادین نفتی ایران ذخایر نفت ایران میادین نفتی در خلیج فارس سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 فلات قاره ایران ذخایر نفت خلیج فارس انجام شده بشکه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است
  • فروش گوسفند با کارت ملی
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری