Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@16:10:23 GMT

موجودی کالای اساسی به٥.٦میلیون تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۳۱۴۷

موجودی کالای اساسی به٥.٦میلیون تن رسید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در آبان ماه سال جاری و طی مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با رفع موانع اصلی در ترخیص کالاهای دپو شده که در اهم آن مسایل ارزی قرار داشت، ترخیص کالاهای دپو شده تسهیل و از ۱۸ آبان ماه در دستور کار قرار گرفت.  

پیگیری آخرین وضعیت موجودی کالاها در گمرک و بنادر به ویژه کالاهای اساسی با توضیحاتی از سوی مهرداد جمال ارونقی -معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران - همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش معاون فنی گمرک ایران تا ۲۴ دی ماه، مجموع کالاهای غیر کانتینری موجود در گمرک و بنادر به بیش از ۷.۴ میلیون تن می رسد که از این میزان حدود ۴.۲ میلیون تن مربوط به کالاهای اساسی است. همچنین موجودی کالاهای کانتینری که ۹۰ درصد آن را کانتینرهای پر وارداتی تشکیل می دهد به ۸۵ هزار و ۵۷۸، TEU می رسد.  

۱.۴ میلیون تن کالای اساسی در شناورها

اما در رابطه با میزان کالاهای اساسی، حدود چهار میلیون و ۲۲۹ هزار تن در بنادر موجود است که باید به آن ۳۲ شناور حامل این کالاها که در حال تخلیه و یا منتظر در لنگرگاه هستند را نیز اضافه کرد.

این در حالی است که ۱۷ شناور تا تاریخ مورد بررسی کنار اسکله و در حال تخلیه هستند که موجودی آن به بیش از ۶۴۲ هزار تن می رسد و حاوی جو، ذرت، روغن، دانه های روغنی و سویا  است. همچنین ۱۵ شناور در لنگرگاه منتظر تخلیه بوده که موجودی آن شامل حبوبات و ذرت، کنجاله سویا و دانه های روغنی به بیش از ۷۳۴ هزار تن می رسد.  

بر ایناساس حدود ١.٤ میلیون تن کالای اساسی در شناورهای حامل کالاهای اساسی وجود دارد که به همراه موجودی ٤.٢ میلیون تنی، مجموع کالاهای موجود در گمرکات و بنادر  به بیش از ۵.۶ میلیون تن می رسد.  

چقدر از کدام کالا در بنادر است؟

اما آن چه که در موجودی ۴.۲ میلیون تنی کالاهای اساسی اکنون در گمرکات و بنادر کشور وجود دارد نشان می دهد که ذرت با ٢.٤ میلیون تن بیشترین حجم را داراست، همچنین موجودی گندم ۱۵۰.۵ هزار تن، جو ۲۷۱.۱ هزار تن، سویا ۵۰۸.۵ هزار تن، برنج ۹۱.۴ هزار تن، شکر ۱۰۴.۷ هزار تن، روغن خام ۴۰۲ هزار تن و دانه های روغنی ۲۵۱.۴ هزار تن است.

جزئیات موجودی کالا در ١١ بندر 

گزارش اعلامی معاون فنی گمرک از این حکایت دارد که از موجودی ۴.۲ میلیون تنی کالاهای اساسی موجود در گمرکات و بنادر کشور، بیشترین میزان مربوط به بندر امام خمینی با ۳.۱  میلیون تن و بعد از آن بندر شهیدرجایی بندرعباس با ٣٦٠.٣ هزار تن و امیرآباد با ۳۱۳.۱ هزار تن است.  

در سایر بنادر نیز در بندر انزلی ۱۳۰.۵ هزار تن، نوشهر ۱۳۹.۹ هزار تن، چابهار ۷۵.۵ هزار تن، بوشهر ۵۱ تن، باهنر ۳۸۲ تن، فریدونکنار ۱۶.۲ هزار تن، بندر لنگه ١.٦ هزار تن و آستارا ۱۰.۴ هزار تن است.  

پربیننده ترین باید کمک کنیم تا بخش خصوصی فعال باشد/ تاکید بر ضرورت گسترش خدمات الکترونیک واردات از خارج کشور به ۴۷میلیارد دلار رسید سرمایه گذاری خارجی ۵۶درصد افزایش یافت حریری: از تجربه سال‌های تحریم برای توسعه استفاده کنیم شکاف جنسیتی در توافقات تجاری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کالاهای اساسی میلیون تن ۴ هزار تن ۵ هزار تن تن می رسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است

مسعود امرالهی درباره شایعات مطرح شده در خصوص افزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی و ارزش افزوده کالاهای اساسی افزود: با ورود دولت سیزدهم و تصمیم هیات وزیران مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالاهای اساسی امسال تغییری نکرده و همچنان یک درصد باقی می ماند.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: با توجه به اینکه کالاهای اساسی همچنان با ارز ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومانی تامین و وارد کشور می شود و عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده تغییری نکرده است هرگونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی از جمله شکر، قند، حبوبات و سایر کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود.

وی تصریح کرد: به طور حتم با متخلفان و گران فروشان کالاهای اساسی در بازار برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی در لرستان
  • اختصاص ۶۹ درصد ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ به کالای اساسی و دارو
  • همکاری رهتاب و بانک ملی برای ایجادبستر مدیریت یکپارچه زنجیره مالی
  • حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی ابلاغ شد
  • ذخایر کالاهای اساسی به وضعیت مازاد رسید
  • افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • گران شدن این کالاها تخلف است!
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • تعیین تکلیف کالاهای متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد