Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وبگاه صهیونیستی خبر داد که دولت جدید آمریکا پیامی مبنی بر ادامه سیاست عادی‌سازی روابط به رژیم صهیونیستی منتقل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وبگاه صهیونیستی «والا»، امروز (جمعه)، گزارش داد که برخی مقامات دولت «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا پیامی به رژیم صهیونیستی منتقل کرده‌اند مبنی بر اینکه دولت جدید آمریکا نیز برای ادامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های عربی تلاش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از والا گزارش داد که «الیاف بنیامین» رئیس اداره خاورمیانه در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گویی با اندیشکده‌های صهیونیستی کنشگران حامی این رژیم گفته است: «فکر نمی‌کنم، امکان بازگرداندن روابطی که میان اسرائیل و کشور‌های عربی در ماه‌های اخیر ایجاد شد، وجود داشته باشد».

الیاف بنیامین ادامه داد: «دولت جدید آمریکا پیش از آنکه مشغول [موضوع]اسرائیل شود مسائل زیادی برای بررسی روی میز دارد؛ اما ما همچنان در تماس با تیم بایدن هستیم و از آن‌ها شنیدیم که عملیات عادی‌سازی روابط را تأیید می‌کنند و آماده ادامه آن هستند. ما در این خصوص با آن‌ها همکاری می‌کنیم».

در این گزارش همچنین اشاره شده است که جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در کمپین انتخاباتی خود عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و امارات را تأکید کرده است.

طبق گفته بنیامین، «اسرائیل» تماس‌های خود را با برخی کشور‌ها در شمال آفریقا و کشور‌های حاشیه خلیج [فارس]به منظور دست یابی به توافق‌های جدید برای عادی‌سازی روابط ادامه می‌دهد.

او در این خصوص این کشور‌ها گفت: «برخی از آن‌ها بیشتر آماده هستند و برخی دیگر کمتر» و «پیش‌بینی می‌کنم که کشور‌های دیگری [به توافق عادی سازی روابط]ملحق شوند؛ نمی‌دانم که این موضوع در چند هفته یا در چند ماه رخ خواهد داد؛ اما کشور‌های دیگری [برای عادی‌سازی روابط]وجود خواهند داشت. من فکر می‌کنم که برخی از این کشور‌ها منتظر هستند تا ببیند که روابط میان اسرائیل و آن دسته کشور‌های عربی که روابط خود را [با تل‌آویو]عادی‌سازی کردند، چگونه پیش می‌رود».

الیاف بنیامین در ادامه همچنین خبر داد که یک گروه از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در هفته جاری در امارات حضور داشته تا اقدامات مربوط به افتتاح سفارت این رژیم در امارات و کنسولگری آن در دبی پیش ببرد.

مرکز پخش رادیویی-تلویزیونی رژیم صهیونیستی (کان) نیز عصر روز گذشته خبر داد که سفارت موقت رژیم صهیونیستی در ابوظبی و کنسولگری این رژیم در دبی طی چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

الیاف همچنین خبر داد که هیأتی از امارات پس از پایان یافتن قرنطینه به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد تا گام‌های مربوط به افتتاح سفارت امارات در تل‌آویو را پیش ببرد.

این مقام صهیونیست در ادامه افزود که سفر برخی مقامات به علت شیوع ویروس کرونا به فلسطین اشغالی لغو شده و اشاره کرد که قرار بوده وزیر تجارت و گردشگری بحرین در پایان هفته گذشته در صدر هیأتی به تل‌آویو سفر کند که همه این سفر‌ها به علت انتشار ویروس کرونا و قرنطینه لغو شده است.

او همچنین خبر داد که سفر «رووین ریولین» رئیس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «گابی اشکنازی» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی به امارات و بحرین در دستور کار قرار دارد و پس از بررسی‌ها در آینده انجام خواهد شد.

در بخش پایانی این گزارش همچینین آمده است که الیاف بنیامین گفته موضوع فلسطین در گفتگو‌ها صورت گرفته میان امارات، بحرین و مغرب «به ندرت مطرح می‌شود» و «نوعی خستگی از موضوع فلسطین وجود دارد و احساس می‌شود که آن‌ها نمی‌خواهند روابط خود با اسرائیل را به خاطر فلسطینی‌ها تباه کنند».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جو بایدن بنیامین نتانیاهو سازش با اسراییل حمایت از اسراییل دولت بایدن عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی کشور های عربی کشور ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض

همزمان با تشدید جنگ اسرائیل در غزه و ناکامی در اجرای قطعنامه آتش بس و مذاکرات سیاسی برای دستیابی به توافق میان اسرائیل و حماس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا پس از سفر به چین به عربستان سعودی می رود.

به گزارش ایرنا، رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.

به گفته این منابع، انتظار می رود بلینکن در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد که ۲۸ تا ۲۹ آوریل (۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)  در ریاض برگزار می شود، شرکت کند.

بلینکن همچنین با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و دیگر رهبران منطقه ای دیدار خواهد کرد.

دولت بایدن به کار به سمت یک توافق بالقوه که می تواند راه را برای عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کند، ادامه می دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می کنند.

مقامات آمریکایی می گویند بلینکن همچنین در نظر دارد با سفر به سرزمین های اشغالی,  با بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر اسرائیل  و دیگر مقامات ارشد این رژیم دیدار کند.

بلینکن هفته گذشته در دیدار با رهبران یهودی-آمریکایی گفت که امیدوار است در اواخر آوریل یا اوایل ماه می در اسرائیل باشد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سفر برنامه ریزی شده خود به عربستان سعودی را سه هفته پیش به دلیل آسیب به قفسه سینه و شکسته شدن یک دنده اش، به تعویق انداخت.

انتظار می رفت سالیوان با ولیعهد عربستان دیدار کند تا پیش نویس معاهده دفاعی آمریکا و عربستان سعودی و تفاهمات مربوط به حمایت واشنگتن از برنامه هسته ای غیرنظامی عربستان را مورد بحث قرار دهد.

مقامات آمریکایی  امیدوارند این توافقنامه ها بتواند راه را برای عادی سازی روابط با اسرائیل هموار کند و به توافقی دوجانبه با سعودی ها برسند و به طور بالقوه آن را به نتانیاهو ارائه کنند، که یکی از شرایط توافق، تعهد به راهکار دو کشوری باشد.

در این صورت، نتانیاهو با یک انتخاب روبرو می شود: اگر موافقت کند، می تواند یک توافق صلح  با عربستان سعودی را به دست آورد. اگر او نه بگوید، ممکن است به عنوان یک مرد  مخالف جلوه کند و حمایت باقی مانده از سوی آمریکا را  از دست بدهد.

با ادامه جنگ اسرائیل و حماس و چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا اذعان می کنند که شانس بسیار کمی برای دستیابی به توافقنامه عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل وجود دارد.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و دولت اسرائیل باید به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راه کاردو کشور متعهد شود.

به نظر نمی رسد نتانیاهو به سمت پایان دادن به جنگ حرکت کند و او نه تنها با راهکار  دو کشوری مخالف است، بلکه صرفاً ایده اجازه دادن به تشکیلات خودگردان فلسطین در اداره غزه پس از جنگ را رد می کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بلینکن : سعودی ها همچنان مایل به عادی سازی روابط با اسرائیل هستند بلینکن باز هم راهیِ اسرائیل می شود

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟