Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به روند ساخت خط لوله گوره-جاسک و پایانه صادراتی جاسک گفت:‌ از چند روز دیگر کار در بخش دریا آغاز می‌شود و با احداث هفت کیلومتر خط لوله، گوی شناور نخست را نصب می‌کنیم و با این کار ارتباط خشکی و دریا برقرار می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، ‌رضا دهقان با بیان اینکه پروژه ساخت خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک در مجموع بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد، اعلام کرد: لوله‌گذاری حدود ۶۰۰ کیلیومتر از هزار کیلومتر این خط لوله انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نزدیک به ۹۰۰ کیلومتر از لوله‌ها نیز تولید شده است.

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه در ساخت تلمبه‌خانه‌ها نیز پیشرفت خوب است، تصریح کرد: به‌ویژه تلمبه‌خانه‌های اصلی بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند.

دهقان با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم امسال عملیات اجرایی تکمیل شود، گفت: بخش دریایی هم پیشرفت خوبی دارد و به‌زودی گوی شناور برای صادرات نصب می‌شود.

وی تاکید کرد: تعدادی از پمپ‌های اصلی طرح ساخته شده است و بهمن‌ماه برای نصب ارسال می‌شود.

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت تعداد شرکت‌های پمپ‌ساز در این طرح را سه شرکت عنوان کرد و گفت:‌ دو شرکت در ساخت پمپ جلوتر هستند.

دهقان با اشاره به ساخت پایانه صادراتی در جاسک افزود:‌ از چند روز دیگر کار در دریا آغاز می‌شود و با احداث هفت کیلومتر خط لوله، گوی شناور نخست را نصب می‌کنیم و با این کار ارتباط خشکی و دریا برقرار می‌شود.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم بتوانیم عملیات اجرایی منجر به آغاز صادرات را تا پایان سال انجام دهیم.

طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌ کردن آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

منبع: شانا

کلیدواژه: معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران رضا دهقان پایانه جاسک شرکت ملی نفت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکار‌های توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد. 


محمد علی شاه حسینی افزود: ظرفیت بازار آفریقا را می‌توان به‌عنوان بازاری بکر و پراهمیت شمرد که با رفع موانع زیر ساختی و لجستیکی، معرفی ظرفیت‌ها و نزدیک‌شدن تجار یزدی و آفریقا و تسهیلات تبادل مالی و حضور مؤثر در بازار‌های هدف و اراده تجار و دولت‌ها می‌تواند جهش روابط تجاری یزد و آفریقا را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: توسعه بازرگانی و صادرات، بهره‌گیری از معادن پرارزش این قاره و همچنین زمین‌های کشاورزی حاصلخیز جزو منافع اقتصادی ارتباط با کشور‌های آفریقایی است و از سوی دیگر هم می‌توانیم با حضور در این کشور‌ها اقتصاد استان و حتی کشور را تقویت کنیم.

این نشست با هدف تبادل نظر و هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به روابط اقتصادی ایران با کشور‌های آفریقایی و کمک به افزایش صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به این قاره انجام شد.

دیگر خبرها

  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود