Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@12:52:43 GMT

بشنوید | افت بورس تا کجا ادامه خواهد داشت؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۳۴۶۰

‍‍‍‍‍‍

دریافت 17 MB

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پارسا هروی تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا بورس هنوز جای افت دارد؟ گفت: طی دو هفته اخیر با توجه به اینکه شاخص کل و کلیت بازار دچار اصلاح شده اند، طبیعی است که نگرانی های مردم درباره سرمایه شان افزایش پیدا کرده باشد. از یک طرف در یک ماه اخیر در بازارهای جهانی قیمت محصولات فولادی و پتروشیمی افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم نگاه تحلیلی به بازار داشته باشیم بهتر است ببینیم ارزش بنیادی سهم ها در چه محدوده ای است.
وی افزود: در گروه فولادی بعضی سهم های این گروه پی بر ای 3.5 واحد دارند. سایر سهم های این گروه هم پی بر ای 4 واحد دارند. در گروه پتروشیمی هم گروه متانولی، اوره ای ها یا محصولات الفینی، پی بر ای حوالی 5 واحد دارند. قبل از رشدی که طی دو سال اخیر داشتیم پی بر ای متعادل بازار حوالی 5 واحد بوده است. حالا همین عدد 5 واحد را می توانیم سناریو بدبینانه در نظر بگیریم. 
او درمورد شاخص کل هم گفت: اولین حمایت شاخص در همین حوالی فعلی است که خیلی از سهم ها هم در محدوده حمایتی خود هستند. پس از آن می توان یک میلیون واحد را حمایت دیگری برای شاخص در نظر بگیریم. 
هروی گفت: خیلی از سهم های بازار در محدوده های فعلی هم جذاب هستند. اگر قرار باشد شاخص به یک میلیون واحد برسد، سهم هایی به پی بر ای 2 یا 3 واحد می رسند که عجیب است. در نتیجه انتظار دارم از همین محدوده های فعلی، بازار شروع به کف سازی کند و نقطه بازگشتی بازار به احتمال فراوان در همین محدوده های فعلی خواهد بود. منبع: خبرآنلاین

. 266 262

کد خبر 1476640

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس سرمایه بورس تهران پی بر ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بازار سرمایه امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) ۳ هزار و ۹۲۱ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار ۰.۱۷ درصد تقویت شد.

شاخص هم وزن ۰.۵۷ درصد رشد کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۶۶ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نمادهای «بوعلی»، «فملی»، «نوری» و «شبندر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل رشد بازار سرمایه شدند.

در مقابل نمادهای «فولاد» و «غدیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۰.۱۶ درصد تقویت شد و در کانال ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی ایستاد.

۵۲ درصد نمادهای بازار در دامنه مثبت و ۴۸ درصد نمادهای بازار در دامنه منفی معامله شدند.

خالص ورود نقدینگی حقیقی به بازار نیز ۴۴ میلیارد تومان بوده است. ارزش کل معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی نیز ۵,۳۲۹ میلیارد تومان بود.

کد خبر 6085476 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس به مدار برگشت؟