Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، در هفته گذشته شاخص کل بورس در مجموع ۸۰ هزار و ۸۷۶ واحد پایین آمد و به رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز افت ۵ هزار و ۷۸۴ واحدی را ثبت کرد. بورس در مجموع هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت، سوال سهام‌داران این است که شاخص بورس تا کجا نزول خواهد کرد؟

افت بازدهی هفتگی

در هفته گذشته شاخص بورس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بیشترین ریزش را پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز سه‌شنبه ریزش ۴۰ هزار واحدی داشت و روز چهارشنبه نیز شاخص کل ۳۰ هزار واحد سقوط کرد و نسبت به هفته قبل ۶.۱۷ درصد افت کرد.

 افت شاخص هموزن

شاخص کل هم‌وزن در این هفته نزولی بود. هرچند که در روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد رشد رقم شاخص هم‌وزن بودیم اما شاخص در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۵ هزار و ۷۸۴ واحد پایین‌تر ایستاد و به رقم ۴۵۴ هزار و ۷۸۶ واحد رسید و بازدهی منفی ۱.۲۶ درصدی را ثبت کرد.

 پیش بینی بورس هفته

در هفته گذشته علاوه بر روند نزولی شاخص کل و شاخص هم وزن، دیگر نماگرهای بازار نیز روند منفی داشتند، تنها نکته مثبت معاملات هفته گذشته رشد ۸ درصدی ارزش تقاضای بازار بود که با توجه به رشد ۶۵ درصدی ارزش عرضه بازار در مجموع تاثیر مثبتی بر وضعیت بازار سهام ندارد. نکته مهم‌تر اینکه در دو روز پایانی هفته بازار با مازاد عرضه بسته شد. ارزش مازاد عرضه در روز سه‌شنبه ۲ هزار و ۴۳ میلیارد تومان بود و در روز چهارشنبه نیز رقم هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان را ثبت کرد.

بورس با افتی سنگین به کار خود پایان داد | کاهش ۳۰ هزار و ۸۴۱ واحدی شاخص کل

در هفته اخیر، تغییرات ارزش معاملات کل بازار سهام در روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه صعودی بود. کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز ‌شنبه بود که ارزشی معادل ۱۴ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۲۵ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۹ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲۰ هزار و ۵۴۸ میلیاردی هفته پیشین، افت ۴ درصدی داشته است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۱۳ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۳ هزار و ۷۵۸ میلیاردی هفته پیشین، افت اندک ۰.۱۷ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۱۴ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌شنبه برمی‌گردد که ۱۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بود.

افت ارزش معاملات علامتی منفی برای بورس پایتخت است که نشان دهنده کاهش نقدشوندگی بازار سهام است خصوصا همراه شدن آن با رشد عرضه و افت تقاضا نشانه‌ای منفی است. خصوصا اینکه معاملات بورس در آخرین روز هفته با مازاد عرضه ۲ هزار میلیارد تومانی بسته شد. میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته گذشته هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین فقط ۶۴۷ میلیارد تومان بیشتر بود. میانگین این هفته رشد ۶۵ درصدی داشته است.

بالاترین رقم هفته ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌یکشنبه برمی‌گردد که ۷۵۸ میلیارد تومان بود. میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۹۳ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۷.۸ درصد رشد یافته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بود که در روز ‌یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌چهارشنبه برمی‌گردد که ۶۴۵ میلیارد تومان بود.

علاوه بر ایجاد مازاد عرضه در آخرین روز هفته شاهد خروج ۲ هزار و ۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم که بالاترین رقم هفته بود. به استثنای روز یکشنبه در باقی روزهای هفته گذشته شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. در مجموع کل هفته، ۵ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین خروج پول حقیقی هزار و ۴۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۱۷ درصدی داشته است.

برخی از تحلیل‌گران رشد رقم خروج پول حقیقی از بازار سرمایه را همسو با خروج سرمایه‌گذاران از دیگر بازارها می‌دانند. رشد سپرده‌های مدت‌دار بانک‌ها در یک ماه اخیر و شکسته شدن رکورد خرید اوراق دولتی در ۴ ماه اخیر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران از بازارهای دارایی خارج شده‌اند. با توجه به اینکه عامل اصلی رشد شاخص بورس در نیمه اول سال ۱۳۹۹ ورود نقدینگی بی سابقه به این بازار بود، ‌ تحلیل‌گران معتقدند با روند کنونی خروج پول‌های حقیقی از بورس، فعلا رشد شاخص به کانال‌های بالاتر منتفی است.

امید سهام‌داران به انتشار گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌هاست که این روزها در حال انتشار هستند. گزارش‌هایی که عمدتا نشان از بهبود وضعیت شرکت‌ها دارند اما تاکنون تاثیر چندان مثبتی بر روند بازار نداشته‌اند.

تحلیل‌گران تکنیکی نیز پس از ورود شاخص بورس به کانال ۱.۲ میلیونی، رقم یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد را به عنوان کف حمایت جدید شاخص معرفی می‌کنند. در نتیجه تمام شواهد حاکی از نزول بازار در هفته آتی است، ‌ مگر آنکه قیمت‌های بازار به سطحی برسد که برای سرمایه‌گذاران جذابیت پیدا کند و شاخص در نزدیکی کف قیمتی جدید بتواند برای صعود سوخت‌گیری کند.

کد خبر 579462 برچسب‌ها بورس تهران بورس - فرا بورس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران بورس فرا بورس میلیارد تومان بالاترین رقم هفته درصدی داشته هفته گذشته میانگین ارزش ارزش معاملات پول حقیقی مازاد عرضه هفته پیشین بازار سهام هزار واحد شاخص بورس خروج پول شاخص هم شاخص کل سه شنبه ۲ هزار هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس قرمز شد

آفتاب‌‌نیوز :

بازار سرمایه که در دو روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۳ به ترتیب با دو رشد ۴۱ هزار و ۱۷ هزار واحد مواجه شده بود امروز کاهش پیدا کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفتمین روز از فروردین ۴۱۸۵ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۱۶ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن، اما ۵۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۵۳ هزار فقره معامله در بورس به ارزش ۴۵۹۶ میلیارد تومان انجام شد.

فولاد، فملیف شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین خودرو، چکاپا، پارسیان و فولاد از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز چکاپا سایر نماد‌ها منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران نیز امروز ۷۵ واحد کاهش یافت و شاخص کل آن به ۲۵ هزار و ۹۶۵ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۹ هزار فقره به ارزش ۴۲۰۲ میلیارد تومان بود.

خاور، وسپر، انتخاب و آریان بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که بجز آریان سایر نماد‌ها قرمز شدند. نما‌های پرتراکنش نیز فن افزار، خاور، کرمان و بیوتیک بودند.

با وجود کاهش شاخص کل از اواخر وقت معاملات امروز برخی نماد‌ها روند صعودی به خود گرفتند و به همین دلیل بازار مقداری متعادل شد. سهام انبوه‌سازی، فعالیت‌های وابسته به یارانه و محصولات شیمیایی، امروز مورد توجه سهامداران قرار داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس قرمز شد
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس