Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج الجدید، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که مقام های صهیونیستی سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) اقدامات هدفمندی را برای سرکوب مردم فلسطین انجام دادند.

در این گزارش آمده است: محاصره ۱۳ ساله نوارغزه توسط صهیونیستها باعث شده تا دو میلیون فلسطینی در این منطقه از حق آزادی تردد محروم شوند و اقتصادشان با نابودی مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام اسرائیل برای انتقال هر چه بیشتر صهیونیستها به شهرکهای واقع در کرانه باختری جنایت جنگی است.

در ادامه گزارش گفته شده است: طی سال ۲۰۲۰، برای ساخت ۱۲ هزار و ۱۵۹ واحد مسکونی در شهرکهای صهیونیست‌نشین، پیشرفتهای زیادی وجود داشته که از سال ۲۰۱۲ تاکنون، بیشترین آمار ساخت‌ و ساز در اراضی اشغالی فلسطین است.

در این گزارش همچنین آمده است: ۶۶۱ هزار صهیونیست و ۱۳۲ شهرک بزرگ در کرانه باختری احداث شده است و رژیم صهیونیستی تا ۱۹ اکتبر ۲۰۲۰، ۵۶۸ منزل متعلق به شهروندان فلسطین را تخریب کرده که باعث آوارگی ۷۵۹ نفر شده است.

این گزارش می افزاید: پیکر ۶۷ نفر از شهدای فلسطینی که از سال ۲۰۱۵ شهید شده‌اند، در گروگان صهیونیست ها قرار دارد. تل‌آویو از این پیکرها به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کنند.

کد خبر 5122858

منبع: مهر

کلیدواژه: دیده بان حقوق بشر فلسطین شهرک سازی رژیم صهیونیستی نوار غزه ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ عراق رژیم صهیونیستی کنگره آمریکا فلسطین جو بایدن استیضاح ترامپ ایران جنبش انصارالله یمن عربستان سعودی سوریه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بین المللی از قطعنامه شورای امنیت و انتقاد دوباره صهیونیست‌ها

گرچه تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره استقرار آتش بس در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه خبری امیدوار کننده محسوب می‌شود، اما چگونگی پایبندی رژیم صهیونیستی به این قطعنامه عامل اصلی نگرانی‌های بین المللی است. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه عربستان سعودی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با استقبال از قطعنامه شورای امنیت نوشت: پادشاهی سعودی از قطعنامه شورای امنیت برای استقرار آتش بس در غزه در ماه مبارک رمضان استقبال کرده و بر این باور است این امر باید به یک آتش بس دائمی و آزادی اسرا منجر شود. 

تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز در پیامی اعلام کرد: ما خواهان اجرای قطعنامه جدید شورای امنیت در غزه هستیم که طی آن آتش بس در این باریکه برقرار و کمک‌های بشردوستانه میان فلسطینیان توزیع شود. 

اورسلا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هم با تقدیر از تلاش‌های ۱۰ عضو شورای امنیت در تهیه پیش نویس قطعنامه جدید، از حیاتی بودن حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی و ضرورت اجرایی شدن قطعنامه فعلی سخن گفت.

با این حال، نمایندگی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به مانند همیشه از این نهاد به دلیل تصویب قطعنامه‌ای که خواستار استقرار آتش بس در غزه می‌شود، انتقاد کرد. 

گیلعاد اردان، نماینده این رژیم در این باره مدعی شد: این قطعنامه موفق نشد استقرار آتش بس را مشروط به آزادی اسرای اسراییلی در بند حماس کند. این مسئله باعث تضعیف تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌های ما می‌شود. اکنون تروریست‌های حماس امیدوار شده اند که بدون آزادی اسرا می‌توانند انتظار یک آتش بس را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری
  • مقام صهیونیست خواستار حمله به کرانه باختری مانند غزه شد
  • عملیات ضد صهیونیستی جدید در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا/ چند صهیونیست زخمی شدند
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا
  • ۷ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین
  • ممنوعیت خرید عمومی کالا‌های صهیونیست از سوی شورای شهر بروکسل
  • صهیونیستها منتظر طوفانی شدیدتر از طوفان الاقصی باشند/ برادری و اخوت نیاز همیشگی جامعه دینی است
  • استقبال بین المللی از قطعنامه شورای امنیت و انتقاد دوباره صهیونیست‌ها