Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:19:51 GMT

صعود کن و فرمانیه به مرحله نهایی لیگ تکواندو

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۳۶۵۶

صعود کن و فرمانیه به مرحله نهایی لیگ تکواندو

دیدارهای هفته اول تا پنجم از مرحله نخست رقابت های گروه "ب" لیگ برتر تکواندو طی دو روز برگزار و لوازم خانگی کن و فرمانیه راهی فینال شدند.

 به گزارش ایسنا، دیدارهای هفته اول تا پنجم از مرحله نخست رقابت‌های گروه "ب" نوزدهمین دوره لیگ برتر تکواندو "جام خلیج فارس" یادواره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ دی‌ماه) در فدراسیون تکواندو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوازم خانگی کن، دانشگاه آزاد اسلامی، پارسیان البرز، پالایش نفت آبادان و فرمانیه طبق قرعه کشی در گروه "ب" قرار گرفتند که پس از پشت سر گذاشتن دو روز رقابت، در نهایت لوازم خانگی کن و فرمانیه موفق شدند به فینال رقابت‌ها راه پیدا کنند؛ تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، پارسیان البرز و پالایش نفت آبادان از دور مسابقات کنار رفتند.

همچنین از گروه "الف" لیگ برتر، شهرداری ورامین به عنوان تیم اول و بدون باخت به مرحله فینال راه پیدا کرد و صنعت مس کرمان نیز دومین تیم صعود کننده از این گروه بود.

طبق اعلام قبلی سازمان لیگ، فینال این دوره از رقابت‌ها هفته اول اسفندماه برگزار خواهد شد که تیم اول "گروه الف" با تیم دوم "گروه ب" مبارزه می‌کند و تیم اول "گروه ب" نیز با تیم دوم "گروه الف" دیدار می‌کند و در نهایت دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف یکدیگر می‌روند.

بهترین های گروه "ب" به شرح زیر است:
بهترین داور: علی محمد باج (البرز)
بهترین سرمربی: محمدرضا زوار (لوازم خانگی کن)
فنی ترین بازیکن: مهدی محمودی (فرمانیه)
بهترین سرپرست: بهروز بختیاری (پالایش نفت آبادان)

نتایج کسب شده به شرح زیر است:

هفته اول
تیم فرمانیه – استراحت
تیم دانشگاه آزاد اسلامی ۴ – تیم پارسیان البرز ۴
تیم لوازم خانگی کن ۷ - تیم پالایش نفت آبادان یک

هفته دوم
تیم دانشگاه آزاد اسلامی – استراحت
تیم فرمانیه صفر - لوازم خانگی کن ۸
تیم شرکت پالایش نفت آبادان یک - پارسیان البرز ۷

هفته سوم
تیم لوازم خانگی کن – استراحت
تیم دانشگاه آزاد اسلامی ۷ – تیم شرکت پالایش نفت آبادان یک
تیم  فرمانیه ۷ – تیم پارسیان البرز یک

هفته چهارم
تیم پارسیان البرز – استراحت
تیم دانشگاه آزاد اسلامی ۲ – تیم لوازم خانگی کن ۶
تیم فرمانیه ۷ – تیم شرکت پالایش نفت آبادان یک

هفته پنجم
تیم پالایش نفت آبادان – استراحت
تیم دانشگاه آزاد اسلامی ۴ – تیم فرمانیه ۴
تیم لوازم خانگی کن ۶ – تیم پارسیان البرز ۲

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رقابت های لیگ تکواندو پالایش نفت آبادان یک تیم لوازم خانگی کن تیم پارسیان البرز تیم فرمانیه هفته اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه مرگ در انتظار ایران در بازی‌های مقدماتی جام جهانی

مرحله پیش مقدماتی جام جهانی در فیفادی بعدی به پایان خواهد رسید.

به گزارش ورزش سه، مرحله پیش مقدماتی جام جهانی در حالی به دور نهایی خود رسیده که این رقابت‌ها با حضور ۳۶ تیم منتخب فوتبال آسیا برگزار می‌شود و حالا صعود شش تیم به دور نهایی مسجل و پنج تیم نیز به‌طور قطعی حذف شده‌اند تا ۲۵ تیم ملی فوتبال همچنان در رقابت‌ها باقی بمانند.

در این مسابقات، دو تیم برتر از ۹ گروه به دور سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی راه پیدا می‌کنند و در عین حال این تیم‌ها سهمیه خود را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ عربستان سعودی رزرو می‌کنند. البته شش تیم دیگر هم با برگزاری مسابقات پلی آف می‌توانند سهمیه جام ملت‌ها را کسب کنند.

نکته جالب اینکه قرار است فیفادی خرداد ماه، پایان مرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا باشد و سپس ۱۸ تیم برتر معرفی خواهند شد تا به استقبال دور نهایی مرحله مقدماتی بروند.

شش تیم صعود کننده: فقط یک تیم شرق آسیایی!

تیم‌های قطر، امارات، عراق، استرالیا، ایران و ازبکستان پس از پیروزی‌های خود در دور چهارم مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ به دور سوم مسابقات صعود کردند. ایران و ازبکستان تنها دو تیمی هستند که تکلیف گروه خود را روشن کرده و عملا شانسی برای دو تیم دیگر نگذاشتند.

همچنین تیم ملی عراق که در تاریخ خود تنها یک‌بار در جام جهانی ۱۹۸۶ شرکت کرده است، با برتری ۵ بر صفر مقابل میزبان خود، فیلیپین، امتیاز خود را به ۱۲ رساند و جواز صعود به دور سوم را به دست آورد. قطر و امارات نیز با شکست کویت و یمن به چهارمین پیروزی متوالی خود دست یافتند و به ۱۲ امتیاز رسیدند تا از حضور در جام ملت‌های آسیا که قرار است در عربستان سعودی برگزار شود، اطمینان حاصل کنند.

استرالیا که با پنج گل لبنان را شکست داد، تنها تیم شرق آسیایی است که صعود خود را قطعی کرده و هر چهار بازی خود را با پیروزی به پایان رسانده است، اما مدعیان دیگری هم هستند که نتوانستند صعود خود را مسجل کنند.

پنج حذف قطعی: حریفان تیم ملی!

پنج تیم نیز بعد از پایان هفته چهارم، از دور رقابت‌ها حذف شدند و هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعدی ندارند. چین تایپه، هنگ‌کنگ، ترکمنستان، پاکستان و نپال، تیم‌هایی هستند که در دور نهایی بازی تشریفاتی خود را برگزار خواهند کرد.

نکته جالب اینکه هر دو تیم گروه ایران حذف شده‌اند، اما تیم میانمار نیز تقریبا از رقابت‌ها حذف شده و برای صعود باید هر دو بازی خود را ببرد و تیم سوریه نیز هر دو بازی خود را ببازد که تنها شانس روی کاغذ را به این تیم می‌دهد.

مدعیان صعود: انتقاد به مانچینی!

شاهین‌های سبز با نتیجه ۱-۰ از حریف پیش بودند و حدود ۱۰ دقیقه تا رسیدن به دور سوم فاصله داشتند، اما میزبان بازی را به تساوی کشاند تا عربستان که در ریاض تاجیکستان را شکست داده بود، در دوشنبه در کسب سه امتیاز بازی ناکام بماند. با این نتیجه عربستان سعودی با ۱۰ امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرد و تاجیکستان با پنج امتیاز در رده سوم قرار گرفت و امید خود را برای رقابت حداقل برای رتبه دوم گروه حفظ کرد. تیم اردن هم پس از پیروزی مقابل پاکستان ۷ امتیازی شد و پاکستان بدون امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

نکته جالب اینکه پس از تساوی عربستان برابر تاجیکستان، هواداران فوتبال در این کشور مانچینی را مسئول از دست دادن پیروزی در این مسابقه و عدم صعود زودهنگام به دور بعد دانستند. آنها معتقد بودند این سرمربی ایتالیایی با تکیه بر عناصر بی‌تجربه در چنین رویارویی‌های سرنوشت‌سازی باعث عدم نتیجه‌گیری تیم می‌شود، در صورتی‌که باید نقش فعالی در ایجاد تغییرات داشته باشد تا تیم عربستان از غافلگیری جلوگیری کند.

این در حالی است که تیم‌های کره جنوبی و ژاپن هم هنوز نتوانستند صعود خود را قطعی کنند. در این بین باتوجه به حکم ۳-۰ احتمالی برای بازی ژاپن و کره شمالی، صعود سامورایی‌ها به زودی مسجل خواهد شد، اما کره جنوبی باتوجه به تساوی عجیب برابر تایلند، باید در فیفادی بعدی سنگاپور را شکست دهد.

۱۲ سهمیه چگونه تقسیم می‌شود؟

باتوجه به صعود شش تیم، ۱۲ سهمیه دیگر باقی مانده که در دو بازی باقی‌مانده اعطا خواهد شد، ۲۵ خواهان خواهد داشت تا رقابتی بسیار دشوار را رقم بزنند. فراموش نکنید در دوره‌های قبلی ۱۰ و ۱۲ تیم در دور نهایی مقدماتی جام جهانی حضور داشتند، اما حالا این تعداد افزایش یافته و آسیا شاهد حضور مدعیان بیشتری برای صعود به جام جهانی خواهد بود.

صعود احتمالی: ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان، اندونزی و بحرین

باتوجه به شرایط، سه مدعی و قدرت کلاسیک آسیا قطعا به مرحله بعدی صعود خواهند کرد. در این بین تیم اندونزی باتوجه به تقابل با ضعیف‌ترین تیم گروه خود (فیلیپین) به احتمال فراوان از گروه خود صعود خواهد کرد. تیم بحرین نیز موقعیت بسیار خوبی برای صعود دارد و با یک تساوی برابر یمن در منامه صعودش را مسجل می‌کند.

جنگ صعود: نبرد واقعی برای ۷ سهمیه

تیم‌هایی که برای صعود رقابت سختی خواهند داشت: هند، افغانستان و کویت - سوریه و کره شمالی - چین و تایلند - قرقیزستان، عمان و مالزی - اردن و تاجیکستان - فلسطین و لبنان.

حال بد نیست به رقابت‌هایی بپردازیم که در خرداد ماه جنگ واقعی صعود را رقم خواهند زد:

 ۱۷ خرداد:

هند - کویت: این آخرین شانس برای تیم ملی کویت خواهد بود تا از تقابل مستقیم با هند استفاده کند و با بهره‌گیری از شکست احتمالی افغانستان مقابل قطر، شش امتیازی شود.

کره شمالی - سوریه: این بازی در پیونگ یانگ برگزار می‌شود. کره شمالی ۳ امتیازی است و سوریه ۷ امتیا دارد و به همین دلیل یک تساوی برای سوریه، منجر به صعود این تیم خواهد شد.

چین - تایلند: شاگردان برانکو ایوانکوویچ که برد مهمی را برابر سنگاپور از دست دادند، حالا باید در بازی سرنوشت‌ساز برابر تایلند صعود خود را قطعی کنند. فراموش نکنید بازی آخر چین با کره است و به همین دلیل بازی رودررو برابر تایلند اهمیت بسیار زیادی دارد.
قرقیزستان - مالزی: قرقیز‌ها با ۹ امتیاز شانس بسیار خوبی برای صعود دارند و اگر بتوانند در بیشکک مالزی را شکست دهند، صعودشان به مرحله نهایی قطعی خواهد شد.

اردن - تاجیکستان: تاجیک‌ها که محبوبیت زیادی در ایران دارند، برای صعود باید یک امتیاز از اردن بگیرند تا با پیروزی مقابل پاکستان در خانه، صعودشان قطعی شود. در این صورت حذف اردن یک شگفتی بزرگ خواهد بود.
فلسطین - لبنان: این بازی در استادیوم الریان قطر برگزار خواهد شد و لبنان ۲ امتیازی برای زنده نگه داشتن شانس صعود در مقابل فلسطین ۷ امتیازی، چاره‌ای جز برد نخواهد داشت.

 ۲۳ خرداد:

کویت - افغانستان: در صورتی‌که کویت بازی خود را به هند واگذار کند، دیگر شانسی برای صعود نخواهد داشت، اما افغانستان تا آخرین روز از شانس صعود برخوردار است.

عمان - قرقیزستان: ممکن است این بازی تشریفاتی شود چرا که هر دو تیم ۹ امتیاز دارند و در همان بازی اول فیفادی می‌توانند صعودشان را قطعی کنند، اما اگر اتفاق عجیبی رخ دهد، این بازی هم یک فینال واقعی خواهد بود.

شگفتی احتمالی: حذف برانکو و عموته

البته باتوجه به صعود قریب‌الوقوع شش قدرت برتر آسیا (ایران، ژاپن، کره، عربستان، استرالیا، امارات)، بعید است شگفتی خاصی رقم بخورد، اما ممکن است دو تیم چین و اردن در فیفادی خرداد از رقابت‌ها کنار بروند که یک حذف بزرگ و مهم خواهد بود. البته آنها همچنان در موقعیت صعود قرار دارند و باید برابر تایلند و تاجیکستان، به نتیجه مناسب برسند.

گروه مرگ احتمالی برای ایران

حال در صورتی اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمال دارد ایران در یک گروه بسیار دشوار نیز قرار بگیرد که البته بعید است چالش دشواری را برای ایران ایجاد کند. باتوجه به اینکه ساز و کار قرعه‌کشی مرحله نهایی رنکینگ فیفا خواهد بود، ایران با تیم‌های کره جنوبی و ژاپن رودررو نخواهد شد.

حال بد نیست یک گروه دشوار احتمالی را برای ایران شبیه‌سازی کنید. جایی که ممکن است ایران با تیم‌های استرالیا، عراق، اردن، چین و سوریه رودررو شود که چالش‌هایی را برای ایران ایجاد خواهد کرد.

البته در این گروه نیز دو تیم به‌صورت مستقیم راهی مرحله بعدی خواهند شد و دو تیم دیگر هم به پلی آف خواهند رفت تا عملا احتمال حذف ایران بسیار بسیار کاهش یابد.

tags # تیم ملی فوتبال ایران سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • گروه مرگ در انتظار ایران در بازی‌های مقدماتی جام جهانی
  • صعود مدودف و سینر به نیمه‌نهایی مسترز میامی
  • امروز دیدار برگشت شهرداری ارومیه و شهداب یزد
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی
  • صعود آلکاراس، سینر و مدودف به یک چهارم نهایی مسترز میامی
  • صعود فولاد سیرجان به مرحله نهایی لیگ برتر والیبال
  • صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی
  • فردا، دیدار برگشت شهرداری ارومیه و شهداب یزد
  • شهدابی‌ها در آستانه صعود به فینال/ دبل پیروزی یزدی‌ها
  • لیگ برتر والیبال؛ شهدابی‌ها در آستانه صعود به مرحله نهایی