Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@04:21:32 GMT

تندباد شدید اردبیل را درنوردید

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۳۸۳۰

تندباد شدید اردبیل را درنوردید

تندباد شدید از عصر روز گذشته بخش‌های مختلف استان اردبیل را درنوردید به‌طوری‌که در بخش‌هایی از استان اردبیل سرعت باد به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت نیز رسید.

براساس اعلام سازمان هواشناسی استان اردبیل، شهرستان کوثر با ۱۱کیلومتر بر ساعت و در شهرستان گرمی با ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت کمترین و بیشترین میزان وزش باد را ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، حداکثر سرعت باد در شهرستان گرمی؛ ۱۱۲کیلومتر بر ساعت، شهرستان مشگین شهر؛ ۹۰ کیلومتر بر ساعت، شهرستان اردبیل و نمین؛ ۷۹کیلومتر بر ساعت، فرودگاه اردبیل؛ ۷۶کیلومتر بر ساعت، شهرستان نیر؛ ۶۱کیلومتر بر ساعت، شهرستان خلخال؛ ۵۰کیلومتر بر ساعت، شهرستان‌های بیله سوار و پارس آباد؛ ۴۷کیلومتر بر ساعت بود.

تندباد به‌ویژه در مناطقی که سرعت آن شدید بود، خساراتی به مبلمان شهری و مزارع و باغ‌ها وارد کرده و موجب شکسته‌شدن شاخه‌های درختان و برخی تابلو‌ها شده است.

مدیریت بحران اردبیل چند روز پیش با استناد به هشدار سطح زرد هواشناسی به ساکنان این استان به‌ویژه در پهنه مرکزی آن درباره خطر‌ها و مشکلات ناشی از استقرار وضعیت جوی حاد در منطقه از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده هشدار داده بود.

این مدیریت بر بازبینی استحکام سازه‌ها و تابلو‌ها و بیلبورد‌های شهری، پرهیز از بیابان‌نوردی و کوهنوردی و مراقبت از تجهیزات و فرآورده‌های دامی و کشاورزی تاکید کرده بود.

گفتنی است؛ براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، وزش تندباد از شامگاه امروز کاسته شده و و دمای هوا در سطح استان اردبیل کاهش خواهد یافت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تندباد سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی تندباد پارسی خبر حوادث استان اردبیل بر ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید

                                                                به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سیروس نادری زرنه اظهار داشت: حداکثرسرعت باد ایستگاه‌های هواشناسی تا ساعت ۷/۳۰ صبح امروز کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.   ارکواز ۸۰   آبدانان ۶۵   دهلران ۶۵   ایوان ۵۸   سرابله ۵۴   ایلام ۵۱   هلیلان ۴۴   مهران ۴۰   دره شهر ۴۹   بدره ۳۰   لومار ۲۲

دیگر خبرها

  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • دستگیری زن قاتل در اردبیل در کمتر از ۲۴ ساعت
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان