Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفن پیترهانسل و کوین بناویدس به ترتیب در بخش‌های ماشین و موتور رالی داکار 2021 به قهرمانی رسیدند.

استفن پیترهانسل، راننده کهنه‌کار فرانسوی چهاردهمین قهرمانی خود در مسابقات رالی داکار را جشن گرفت. در بخش موتور، کوین بناویدس نخستین قهرمانی خود را جشن گرفت و در رقابت کامیون‌ها نیز سلطه تیم کاماز و رانندگان روس بر مسابقات ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداری - رالی داکار 2021 که برای دومین سال پیاپی در عربستان سعودی برگزار شد، ساعاتی پیش با قهرمانی استفن پیترهانسل در بخش ماشین به پایان رسید. پس از راننده ماشین باگی کارخانه مینی، ناصر العطیه و کارلوس ساینز بودند که در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. پیترهانسل صدرنشینی کلی را در مرحله دوم از العطیه ربود و دیگر هرگز آن را به نزدیکترین رقیبش پس نداد. در ادامه نیز رقابت بین این دو نفر بود و کارلوس ساینز به خاطر مشکلاتش در هفته اول نتوانست به این دو نزدیک شود. این چهاردهمین قهرمانی پیترهانسل در رالی داکار محسوب می‌شود. راننده 55 ساله و فرانسوی تیم اِکس-رِید در حالی به قهرمانی مسابقات امسال دست یافت که اولین‌بار در سال 1988 در بخش موتور در رالی داکار شرکت کرده بود. نخستین قهرمانی پیترهانسل 30 سال پیش در رالی داکار 1991 با موتور یاماها بدست آمد و سپس او پنج قهرمانی دیگر با موتورهای تیم ژاپنی کسب کرد تا آنکه در سال 1999 برای نخستین‌بار با تیم نیسان وارد بخش ماشین شد و تا به امروز 8 قهرمانی با ماشین‌های میتسوبیشی، پژو و مینی کسب کرده است.

استفن پیترهانسل پس از قهرمانی، روی دوش کارلوس ساینز (راست) و ناصر العطیه (چپ)

پیترهانسل در حالی به قهرمانی دست یافت که از 12 مرحله مسابقات، تنها در مرحله نهم به پیروزی رسید و این ناصر العطیه، کارلوس ساینز، یزید الراجی و ژینیل دو ویه بودند که پیروزی در سایر مراحل را به خود اختصاص دادند. در مرحله افتتاحیه، ناصر العطیه بود که پیروزی را از آن خود کرد اما همین پیروزی به ضرر راننده قطری تیم تویوتا گزو ریسینگ شد. العطیه با توجه به پیروزی در افتتاحیه که تنها 11 کیلومتر طول داشت و یک استیج نمایشی محسوب می‌شود مجبور بود در مرحله اول زودتر از همه مسیر را آغاز و در واقع راه را برای رقبایش باز کند. همین باعث شد تا او 12 دقیقه در مرحله اول از دست بدهد. در ادامه چند خطای مسیریابی و همچنین سه پنچری در مرحله نهم هم مزید بر علت شد تا پیترهانسل در نهایت با اختلاف 14 دقیقه و 51 ثانیه‌ای نزدیکترین حریفش را شکسن بدهد. راننده فرانسوی در تمام طول مسابقات رانندگی باثباتی از خود ارائه کرد و تنها در یک مرحله بین سه راننده برتر جا نداشت. العطیه در طول مسابقات با اشاره به برتری ماشین‌های مینی که در واقع از نوع باگی هستند گفته بود رانندگانی که ماشین‌های خودروساز بریتانیایی را می‌رانند نسبت به ماشین‌های 4x4 مثل تویوتا هایلوکس خودش برتری دارند و قوانین به نفع آنها است.

اما سباستین لوب، اسطوره رالی قهرمانی جهان که با ماشین باگی تیم BRX پنجمین حضور خود در داکار را تجربه می‌کرد به خاطر مشکلات فنی در مرحله هشتم از دور مسابقات کنار رفت. در بخش موتور، کوین بناویدس 32 ساله و آرژانتینی نخشتین قهرمانی خود را جشن گرفت. در بخش کوادبایک نیز یک آرژانتینی دیگر یعنی مانوئل آندوخار به قهرمانی رسید. همچنین در بخش کامیون نیز اولین قهرمانی خود را با تیم کاماز که برای پنجمین سال متوالی کامیون برنده را تعیین می‌کند به قهرمانی رسید.

اخبار داغ 

عکس مهدی طارمی روی جلد روزنامه های پرتغال / عکس حمید درخشان در طرفداری: من و کالدرون مثل هم حرف زدیم، به من حمله کردند، به او آفرین گفتند! نوازنده قاتل کیست؟ قتل زن مطلقه و دختر هشت ساله اش در تهران + عکس مقتولان و قاتل کلاس یان هونتلار و معنا کردن تعویض طلایی در بازی آژاکس و توئنته زیدان: فکر نمی کنم هواداران از هازارد خسته شده باشند؛ عواقب؟ می خواهید ادامه فصل را بیخیال شویم و رها کنیم؟

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کارلوس ساینز قهرمانی خود رالی داکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

نتایج تیم‌های ریکرو مردان و زنان کشورمان در مرحله اول کاپ جهانی شانگهای مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، مسابقات مرحله اول کاپ جهانی در مرحله مقدماتی در شانگهای چین امروز در بخش تیمی ریکرو برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفت و با نتیجه 5 بر یک شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

تیم ریکرو بانوان کشورمان با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی رسید. تیم ایران در یک هشتم نهایی با نتیجه 6 بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ| فتحی قهرمان بزرگسالان شد
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • سجاد آقایی راهی مرحله بعدی مسابقات شد
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد