Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@20:24:26 GMT

زمین‌لرزه ۴ ریشتری در غرب ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۴۱۶۵

زمین‌لرزه ۴ ریشتری در غرب ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد مقابله با بحران و آفات طبیعی ترکیه (آفاد) اعلام کرد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در غرب این کشور و در دریای اژه روی داده است.

این زلزله ساعت ۲۰:۲۰ به وقت محلی در شامگاه امشب (جمعه) در عمق ۸ کیلومتری زمین و در نقطه مقابل شهر سفری حیصار از توابع استان ازمیر ترکیه به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره تلفات و یا خسارات احتمالی این زمین‌لرزه هنوز اخباری ارسال نشده است.

این در حالی است که سازمان مبارزه با آفات طبیعی ترکیه دوشنبه گذشته نیز اعلام کرد زمین‌لرزه نسبتا قوی در آنکارا، پایتخت این کشور با بزرگی ۴.۵ به وقوع پیوسته است.

بنا به اعلام این سازمان ترکیه‌ای مرکز این زمین‌لرزه شهرستان کاله جیک از توابع استان آنکارا بوده ولی خسارتی برجای نگذاشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین لرزه حوادث طبیعی زلزله در ترکیه ازمیر ترکیه زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید

سفر به کشور زیبا و تاریخی ترکیه از بزرگ‌ترین رویاهای بسیاری از افراد به‌شمار می‌رود. با این وجود بسیاری از افراد توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین سفر را ندارند. اما چاره کار چیست؟ بهترین راهکار برای این افراد سفر به شهرهای ارزان ترکیه است. در این شهرها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزانی نیز وجود دارند. اگر هم می‌خواهید به شهر استانبول سفر کنید می‌توانید از اقامت در هتل هاستل نوستالژی استانبول لذت ببرید. در ادامه این مقاله به معرفی ارزان‌ترین شهرهای ترکیه برای سفر می‌پردازیم.

 

 

معرفی ارزان‌ترین شهرهای ترکیه برای سفر

بعضی از شهرهای ترکیه نسبت به سایر شهرها هزینه کمتری دارند و شما به‌راحتی می‌توانید با صرف هزینه کم به این شهرها در کشور ترکیه بروید. این شهرها عبارت‌انداز:

الیمپوس

یک پیشنهاد برای سفر با هزینه کم، شهر الیمپوس در ترکیه است. این شهر یکی از باقی‌مانده‌های روم باستان است و هنوز برخی اثرات آن زمان در آن قابل مشاهده است. الیمپوس نام خود را از مجاورت با کوهی به همین نام گرفته است. علاوه بر تاریخ و قدمت آن، معروفیت این شهر بیشتر به خاطر خانه‌های درختی و جنگل‌های سرسبزش است.

در این منطقه، می‌توانید از اقامت در خانه‌های درختی در میان جنگل‌ها لذت ببرید و شب‌هنگام در اطراف آتش دورهم جمع شوید. الیمپوس مقصدی گردشگری داخلی برای مردم ترکیه است، اما برای علاقه‌مندان به طبیعت و سفرهای ارزان نیز یک مقصد ایده‌ال به‌شمار می‌رود. ترکیبی از طبیعت و تاریخ این شهر، آن را برای یک سفر تابستانی مناسب می‌سازد. از مهمترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهر می‌توان به ساحل و سایت‌های باستانی این شهر، اقامت در خانه‌های درختی و طبیعت‌گردی، سفر با کروز و دریانوری، تله‌کابین بر فراز جنگل و غواصی اشاره کرد.

کاپادوکیه

شهر کاپادوکیه یکی از مقاصد گردشگری مهم در ترکیه است که به خاطر جاذبه‌های خاص و منحصر به فردش مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. این شهر در منطقه مرکزی ترکیه قرار دارد و معروف به مناظر طبیعی فراوان و مجسمه‌های طبیعی و تاریخی‌اش است.

یکی از جاذبه‌های برجسته کاپادوکیه، مجسمه‌های گورمه است که شکل‌گیری آن‌ها از طیف وسیعی از فرایندهای طبیعی مانند باد، باران، و فعالیت‌های زمینی صورت گرفته است. این مجسمه‌ها به شکل ستون‌های طبیعی، پنجره‌های طبیعی و اشکال غیرمعمول دیگر هستند.

علاوه بر مجسمه‌های طبیعی، کاپادوکیه شهرهای زیرزمینی معروفی دارد که در زمان‌های گذشته به‌عنوان پناهگاه‌های امنیتی استفاده می‌شده‌اند. این شهرهای زیرزمینی شامل شهرهای زیرزمینی دیرینکویو، کایماکلی، و مخصوصاً شهر زیرزمینی دهرینکویو هستند که حدود ۸ طبقه دارد.

علاوه بر این، کاپادوکیه با تاریخ و فرهنگ غنی خود، مکان‌های مذهبی مهمی نیز دارد از جمله کلیساهای بسیاری که در صخره‌ها حک شده‌اند و هرساله گردشگران زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند.

همچنین، تجربه بالن‌سواری در کاپادوکیه یکی از موارد بسیار دلپذیر برای گردشگران است. از ارتفاعات کاپادوکیه می‌توان به مناظر خیره‌کننده اطراف شهر نگاهی انداخت و از دیدن منظره‌های زیبای محیط اطراف لذت برد.

به طور کلی، کاپادوکیه یک شهر با تاریخ و فرهنگ غنی، جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد و تجربه‌های تفریحی متنوعی است که برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ، طبیعت و سفرهای ماجراجویانه بسیار جذاب به‌شمار می‌رود.

 

 

بورسا

بورسا یکی از شهرهای مهم و تاریخی در ترکیه است که در شمال غربی کشور واقع شده و به عنوان "پایتخت سبز ترکیه" نیز شناخته می‌شود. این شهر به‌دلیل طبیعت زیبا، معماری تاریخی و میراث فرهنگی بسیار غنی خود، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ترکیه محسوب می‌شود.

بورسا با داشتن چشمه‌های آب گرم معروف و چشمه‌های طبیعی، یکی از مراکز معروف سواحل دریای مرمره است. این شهر به‌عنوان یک مرکز درمانی و تفریحی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

بورسا همچنین به‌عنوان یک مرکز تاریخی با بافت شهری قدیمی و معابد و مساجد باستانی معروف است. مثلاً، مسجد اولوداغ، مسجد یوشا، و برج زیبای ساعت، تنها چند نمونه از جاذبه‌های تاریخی بورسا هستند.

علاوه بر این، بورسا یکی از مراکز فرهنگی و هنری ترکیه با داشتن موزه‌ها و گالری‌های هنری متعدد که به نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مختلف می‌پردازند، محسوب می‌شود.

رزرو هاستل نوستالژی استانبول

هاستل نوستالژی استانبول یک مکان فوق‌العاده برای اقامت در شهر استانبول است. این هاستل با طراحی داخلی زیبا و محیطی دوستانه، احساس نوستالژی و آرامش را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. اتاق‌های شیک و تمیز این هاستل به همراه امکانات رفاهی مدرن، تجربه‌ای راحت و لذت‌بخش را برای مهمانان فراهم می‌کنند. موقعیت مرکزی این هاستل نیز به مسافران اجازه می‌دهد تا به آسانی به مکان‌های دیدنی و تاریخی شهر دسترسی داشته باشند. به طور کلی، هاستل نوستالژی استانبول یک گزینه عالی برای اقامت در شهر استانبول است که تجربه‌ای خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را برای مسافران فراهم می‌کند. اگر می خواهید تا در هزینه های سفر خود صرف جویی کنید و بتوانید به شهرهای دیگر ترکیه نیز سر بزنید، رزرو این هاستل پیشنهاد خوبی است.

برای شروع می توانید وارد سایت یا اپ فلای تودی شوید و از بخش هتل های خارجی نام هتل را وارد کنید. در صفحه نتیجه می توانید تصاویر، لیست خدمات و امکانات هتل را مشاهده و رزرو خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

سخن آخر

سفر به کشور ترکیه مانند سایرکشورها مخارج زیادی دارد. اما در این میان شهرهایی از ترکیه وجود دارند که قیمت بسیار مناسبی داشته و شما می‌توانید با بودجه متوسط به این شهرها سفر کنید. از مهمترین این شهرها می‌توان به بورسا و چند شهر دیگر که در این مقاله بیان کردیم اشاره کرد. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره شهرهای مهم برای سفر ارزان به ترکیه را به دست آورید.

شما می توانید با رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما از فلای تودی، ارزانتر از همیشه سفر کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • بهاباد امروز لرزید
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد