Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه وبا، بیماری فراگیری است که در سال‌های گذشته هزاران نفر از کودکان و افراد کم بنیه یمنی را به کام مرگ فرستاده است، گفت: قحطی و بیماری‌های واگیردار تنها اختصاص به شمال یمن ندارد و حتی در مناطق جنوبی یمن که صحنه درگیری سعودی‌ها و اماراتی‌ها است. محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با میزان، درباره مهم‌ترین دلایلی که سبب شد کمیته بین المللی نجات، نام یمن را در صدر کشور‌های در معرض خطر فاجعه انسانی در سال ۲۰۲۱ قرار دهد، اظهار داشت: یمن از سال ۲۰۱۴ در محاصره قرار گرفته و ارتباطش با جهان بیرونی قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: یمن کشوری است که بخش قابل توجهی از غذا و مایحتاجش را از بیرون تامین می‌کند و متاسفانه این ارتباط در پنج سال اخیر توسط آمریکا، امارات و سعودی‌ها قطع شده است.
کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه طبیعتا کشوری که حدود ۲۵ میلیون جمعیت رو به رشد دارد در تامین بسیاری از نیاز‌های اولیه اش درمانده است، اظهارداشت: جنگ فرسایشی چند ساله ائتلاف سعودی، بیشترین فشار را به طبقات ضعیف این کشور یعنی کودکان، زنان و بیماران وارد کرده است و همین امر باعث بروز مشکلات زیادی مانند شیوع مجدد بیماری‌های واگیردار شده است.   کوشکی اضافه کرد: وبا‌، بیماری‌ فراگیری است که در سال‌های گذشته هزاران نفر از کودکان و افراد کم بنیه یمنی را به کام مرگ فرستاده است و خیلی از سازمان‌های حقوق بشری ناگزیر به این شدند که اعتراف کنند، در یمن یک جنایت بزرگ  علیه کودکان، زنان و افراد کم توان در مقیاس میلیونی در حال وقوع است.
وی در عین حال گفت: قحطی و بیماری‌های واگیردار تنها اختصاص به شمال یمن ندارد و حتی در مناطق جنوبی یمن که صحنه درگیری سعودی‌ها و اماراتی‌ها است، چنین مشکلاتی قابل مشاهده است و به همین دلیل بسیاری از نهاد‌های بین المللی در طول این سال‌ها در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند.   بیشتر بخوانید:  واکنش سفیر ایران در یمن به تحریم انصارالله توسط آمریکا   انتهای پیام/ برچسب ها: یمن قحطی و گرسنگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن قحطی و گرسنگی بیماری های واگیردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگ در کندوان پاکسازی شد/ ترافیک سنگین در جاده

مهدی صفایی در گفت گو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه صبح امروز شاهد ریزش سنگ در محدوده سیاه بیشه بودیم، افزود: با استفاده از ماشین آلات نسبت به پاکسازی و بازگشایی مسیر اقدام شده است.

وی در حال حاضر تردد را مسیرهای شمال و جنوب محور کندوان سنگین ذکر کرد.

همچنین طبق اعلام راهداری، تردد در محور هراز مسیر شمال و جنوب سنگین و در دیگر محورهای استان به صورت روان است.

کد خبر 6064419

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس
  • مسیر جنوب به شمال محور چالوس به تهران مسدود می شود
  • ریزش سنگ در کندوان پاکسازی شد/ ترافیک سنگین در جاده
  • هشدار درباره ادامه قحطی در شمال غزه
  • پر تکرارترین سوالاتی که درباره سلامتی در گوگل جستجو شده چیست؟
  • هراز یکطرفه شد
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال هراز
  • ترافیک در محورهای شمالی سنگین است