Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در بیانیه جمعه شب ائتلاف الفتح عراق آمده است: ائتلاف الفتح ضمن محکوم کردن اقدامات آمریکا علیه برادر مجاهد ابوفدک المحمداوی رئیس ستاد کل سازمان الحشد الشعبی عراق، تاکید می کند که سازمان الحشدالشعبی و فرماندهان ملی و مجاهد آن یکی از مهمترین ارکان نظام ملی برخوردار از حاکمیت کامل عراق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه افزود: سیاست حذف و بستن دهانها با اتهامات پوشالی و تحریم های تهی از حقیقت نه تنها به روابط مشترک خدمتی نمی کند بلکه سطح تنش ها و درگیریها را افزایش می دهد. این درحالی است که عرصه عراق کاملاً با جهت گیری سیاست آمریکا در قبال جایگاه مبارزان و تلاش های ملی بزرگ آنها در پاسداری از حاکمیت ملی و ثبات آن تفاوت می کند. آینده نزدیک شاهد فروپاشی بسته اقدامات تحریمی آمریکا خواهد بود؛ همانطور که دوران ترامپ با سیاست های دیوانه وار و تحریم های اش علیه شخصیت های ملی و کشورهای آزاد و مستقل فروپاشید و او امروز با تصمیم برای برکناری و محاکمه شخصی و جلوگیری از نامزدی در انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی روبرو است.

ائتلاف الفتح تاکید کرد: آمریکا و کسانی که پشت تحریم‌های خزانه داری آمریکا هستند، باید بدانند که این اقدامات علیه (ابو فدک آل محمداوی) بر اعتبار سازمان الحشد الشعبی و جایگاه ملی آن و اکثریت مردمی که آن را با دل و جان دوست دارند، تأثیری نخواهد گذاشت و همچنین این اقدامات ظالمانه، سیاست آمریکا در برابر عراقی ها و جهانیان را به عنوان یک سیاست استکباری مردود و محکوم از جانب همه ملت های آزاد معرفی خواهد کرد.

این ائتلاف تاکید کرد: تا زمانی که همه نیروهای بیگانه از عراق خارج نشوند و مصوبه پارلمان عراق در این زمینه به سرعت اجرا نشود، روابطی متوازن و ثباتی در عراق وجود نخواهد داشت. سازمان الحشد الشعبی با مهندس آن و همقطاران شهیدش و فرماندهان و مجاهدانش رکنی اساسی از ارکان امنیت ملی عراق باقی خواهد ماند.

وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که نام ابوفدک المحمداوی را به فهرست تروریسم  افزوده است.

این وزارتخانه جمعه شب گذشته نیز «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را در فهرست تحریم خود قرار داد که این تصمیم دولت آمریکا با موجی از محکومیت‌ها و مخالفت‌ها در سطح مسئولان، احزاب، تشکل‌ها و مردم عراق روبهرو شده است.

سازمان الحشد الشعبی عراق بر پایه فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی این کشور برای پاسداری از خاک عراق در برابر یورش تروریسم داعشی – تکفیری پایه‌گذاری شد.

سازمان الحشد الشعبی عراق در سال‌های گذشته نقشه‌های آمریکا را با بیرون راندن گروه تروریستی داعش از بین برد و کاخ سفید را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت و تداوم روحیه جهادی، مبارزاتی و مقابله با اشغالگری آن در سالهای پس از شکست داعش نیز نگذاشته است تا اشغالگران آمریکایی و همدستان منطقه‌ای آنها به اهداف مورد نظر خود در عراق دست یابند.

به عقیده تحلیلگران عراقی، همین ناتوانی و ضعف دولت آمریکا در رسیدن به اهدافش و خنثی شدن نقشه‌هایش در عراق و حضور پر رنگ الحشدالشعبی در عرصه‌های مختلف در این کشور در سایه تاکید در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق باعث شده تا دولت آمریکا به خیال خود در پایان عمرش با تحریم کردن رئیس سازمان الحشد الشعبی و رئیس ستاد کل آن بخواهد به نوعی از این سازمان انتقام بگیرد و این درحالی است که تاکنون سیاست شکست خورده تحریمی آمریکا راه به جایی نبرده و هر روز ضعف و ناتوانی این کشور را در سطح جهان و بویژه منطقه بیش از پیش نمایان کرده است.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا الحشد الشعبی نظامیان آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا الحشد الشعبی نظامیان آمریکایی ایالات متحده آمریکا الحشد الشعبی نظامیان آمریکایی اخبار کنکور سازمان الحشد الشعبی عراق ائتلاف الفتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز سه شنبه از یک حمله هوایی علیه مواضع تشکیلات تروریستی داعش در سلسله کوه‌های حمرین خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از دریافت اطلاعات گسترده و دقیق از سوی سرویس اطلاعات نظامی و همکاری با نیروهای امنیتی دیگر، نیروی هوایی عراق با استفاده از جنگنده اف ۱۶ یک حمله هوایی علیه مخفیگاه عناصر داعش در سلسله کوه‌های حمرین انجام دادند.

در این عملیات هوایی تعدادی از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند.

«محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی نیز روز گذشته تاکید کرد که این نیروها موفق شدند طی یک کمین منحصر به فرد در اطراف روستای المبدد واقع در شرق تلال حمرین در استان صلاح الدین ۲ عنصر داعشی را به هلاکت برسانند.

وی در ادامه افزود: این عملیات بعد از به دست آمدن اطلاعات دقیق و شناسایی محل نفوذ عناصر تروریست صورت گرفت.

التمیمی اضافه کرد: کمین نیروهای حشد شعبی در روستای المبدد ضربه دیگری به پیکره تشکیلات تروریستی داعش در منطقه حمرین وارد آورد.

کد خبر 6086299

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد