Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حوادث کنگره و سرکوب مردم آمریکا همه مقدمه افول آنها و افول تمام تمدن هایی است که با مردم خود و ملت ها و مفاهیم مقدس بشری، اینگونه سلوک بکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز (26 دی ماه) در مصلی امام خمینی (ره) گفت: خداوند را شاکریم که شعله های کرونا رو به خاموشی است و در این خصوص از پزشکان، پرستاران و همه کادر درمان تشکر ویژه داریم و از اهالی محترم، هم تشکر داریم که به طور شایسته، پروتکل ها را رعایت کردند و همچنین تقاضا داریم که از این به بعد هم با نهایت دقت و حساسیت، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخصوصا از هیئات مذهبی در ایام فاطمیه انتظار داریم از اجتماعات بزرگ اجتناب کنند و با عده معدود و محدود اقامه عزاء کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: از صدا و سیما می خواهیم حتما در بیمارستان ها حضور پیدا کند و عملا به مردم نشان دهد که فروكش کردن کرونا واقعاً صحت دارد چون دشمن با تمام توان تبلیغ می کند که گزارشات مسئولین در این باب صحت ندارد و مسأله برای کشاندن مردم به راهپیمایی 22 بهمن است. اگر آمار کرونا بالا رود می گویند جعلی است و اگر پایین بیاید می گویند برای فلان امر است و آنها برای هر حالتی برنامه و شیطنتی دارند.

 

وی تصریح کرد: در این خصوص دشمن خاطرش جمع باشد که اگر در 22 بهمن اجازه راهپیمایی باشد، باز دشمن انگشت حیرت به دندان خواهد گرفت. ملت ما در بصیرت فوق العاده است. ضرب المثل ترکی است که « قوردون آغزینان توشن موجود حادر اولار». ما پنجاه سال در دهان گرگ بودیم و بعد از پنجاه سال نجات یافتیم و گرفتار پنجاه ساله، دیگر دوباره خود را گرفتار نمی کند.

 

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: خدای متعال را با تمام وجود شاکریم که امکان اقامه جمعه و جماعات برای ما فراهم گردید. محرومیت از جمعه و جماعات، خسارت بسیار بزرگی است و انسان فقط بعد از مرگ متوجه می شود که نماز جمعه و جماعت چه ثوابی دارد.

 

خطیب نماز جمعه ادامه داد: ذره ای تردید نکنید که فردی که بدون نماز جمعه و جماعت از دروازه دنیا خارج می شود، با رؤیت ثواب این دو شعائر بزرگ دین پشیمان می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از دولت محترم از بابت گرانی ارزاق عمومی و عدم تدبیر، گلایه داریم. مدیریت چند رقم جنس پرمصرف غذایی که سفره قشر متوسط و پایین را تأمین می کند، مسأله سختی نباید باشد.

 

آیت الله عاملی یادآور شد: همچنین از بابت خاموشی های اخیر ناراحتیم. این مسأله، سوژه حجم عظیمی از تبلیغات دشمن علیه کشور ما شد. اینکه از طرف مسؤولین گفته می شود پیش بینی ازدیاد مصرف نکرده بودیم، کاملا مردود است و مسؤولی که چنین حرفی بزند، باید سریعا سِمَت خود را ترک کند.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اعلام داشت: قضیه ترامپ از جهات عدیده دارای عبرت است، اول اینکه ظلم عاقبت ندارد. او فوق العاده به ملت ایران و ملت های دیگر مثل سوریه و یمن ظلم کرد. سردار با عظمتی مثل سلیمانی را شهید کرد و حالا از ترس انتقام، ذلیلانه می گوید کار من نبود کار اسرائیل بود! مثل یزید که بعد از شهید کردن امام حسین و بعد از خطبه های امام سجاد و حضرت زینب در شام گفت که حسین را من نکشتم، ابن زیاد سر خود او را کشت! این تلوّن، دروغ و نفاق ذلّت بزرگی برای او است.

 

وی بیان کرد: ذلّت او، ظهور قهاریّت و جبّاریّت خداوند است. به ذهن چه کسی می رسید که ترامپ با آن قدرت ظاهری به بدترین ذلت مبتلی شود به حدی که کنگره و حتی هم حزبی های او نمی خواهند حتی یک روز بیشتر در ریاست جمهوری بماند و درصدد عزل او هستند. این درس بزرگی برای ماست، خداوند اگر بخواهد کسی را بزند «من حیث لا یحتسب» می زند و فرار از حکومت او ممکن نیست.

 

امام جمعه اردبیل افزود: او می خواست ایران را ساقط کند و در تهران جشن کریسمس بگیرد، ولی خودش ساقط شد. جان بولتون گفت امسال در تهران کریسمس را جشن می گیریم ولی مثل تفاله او را بیرون انداختند. پمپئو نیز تا خرخره مملو از کینه ایران و سخنگوی سازمان منافقین است. او حتی در این چند روز باقیمانده از ریاست کثیف خود، فرصت را از دست نمی دهد و علیه ایران اقدام می کند اما آرزویش که شکستن اراده ملت بود در دلش ماند و ناکامانه وزارت خارجه آمریکا را در 20 ژانویه ترک می کند.

 

آیت الله عاملی تاکید کرد: نتیجه این سخن این است که  پس ظلم نکنیم، خیانت نکنیم، انسان ها را اذیت نکنیم، با زندگی انسان ها بازی نکنیم، مثل ترامپ متکبّر نباشیم که در ابطال توافق برجام مثل کودکان باد به غبغب انداخت و ندانست که کبریایی لباس خداست و هر کس تکبر کند تمام ذرات عالم با او چموشی می کنند و خداوند تعهد کرده که متکبر را بر زمین بزند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: این حادثه نشان داد که سیستم دموکراسی آمریکا، قدرت بالا آوردن نخبه را ندارد. در ادوار قبلی ریاست جمهوری آمریکا هم این مطلب کاملا ثابت شده بود. نتیجه آن، بوش بود که به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی بدون اجازه شورای امنیت سازمان ملل به عراق حمله و دو میلیون انسان را بیچاره کرد و در آخر گفت اشتباه کردیم خدا ما را خواهد بخشید.

 

وی تصریح کرد: دموکراسی، مرحله دوم است. مرحله اول احراز اوصاف آرمانی برای رهبری است عدالت را به تیغ رای سپردن عین ظلم و بی عدالتی است. انسان قمارباز، انسان حرام خوار، انسان بی تربیت و انسان سنگدل بیشتر از ترامپ نمی شود. او هیچوقت معنای اشک یتیم را نمی فهمد. او داروهای حیاتی را تحریم کرد؛ چقدر از بیماران ما به خاطر محرومیت از داروهای حیاتی و ضروری، جان خود را از دست دادند. بیماری های صعب العلاجی همچون وجود تومور، سرطان، ام اس و بیماری های عجیب و غریب دیگر طوری هستند که وقتی دارو پیدا نمی شود، بیماری سریعا پیشرفت می کند و بیمار جان خود را از دست می دهد.

 

آیت الله عاملی ادامه داد: دموکراسی یله و افسار گسیخته، بزرگ تر از ترامپ را بالا نمی آورد. ولی اینجا باید منصفانه صحبت کرد؛ دموکراسی ما هم قدرت بالا آوردن نخبه را ندارد. نه در سطح ریاست جمهوری و نه در سطح مجلس و من علت آن را مفصّلاً خدمت رهبر معظم انقلاب عرض کرده ام.

 

خطیب نماز جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: در هر حال این حادثه ثابت کرد که دموکراسی آمریکایی معیوب است. پس آمریکا که می گوید من در کل دنیا مسئول دموکراسی هستم و هر جا دموکراسی خراب شود من دخالت می کنم از این به بعد باید حیاء کند. او دیگر حق صحبت از دموکراسی ندارد.

 

وی اظهار داشت: ترامپ، آبروی کشورش را ریخت و با صراحت با عدم پذیرش انتخابات، به دیکتاتوری رسمیت داد. هرکس در انتخابات زیر بار قانون نرود، شعار او، هدف او و مشی او دیکتاتوری است. او عملا گفت که فوق قانون است و فوق قانون یعنی دیکتاتوری. او به ملت خود و کشورش رحم نکرد.

 

آیت الله عاملی یادآور شد: سخن کنگره هم در لزوم استیضاح و عزل او این است که به او اعتماد نیست ممکن است در یک لحظه با یک تصمیم آمریکا را به پرتگاه ببرد. این همان سخن مقام معظم رهبری است که فرمودند آمریکا مورد اعتماد نیست. کشوری که به خود رحم نکند چگونه به دیگران رحم خواهد کرد؟!

 

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: یک مسأله بسیار مهم این است که تقریبا تمام رسانه های آمریکا سخنان ترامپ را تحریم و او را از رسانه خود بیرون انداختند و در علت آن گفتند سخنان او فتنه درست می کند. این کار معنایش این است که آزادی بیان، قید دارد و مطلق نیست در حالی که غربی ها سال ها با این گزاره مخالفت کرده و بارها کشور ما و کشورهای مخالف خود را با همین استدلال محکوم کرده اند.

 

وی عنوان کرد: بایدن گفت در حمله به کنگره به مقدسات ما و به دموکراسی ما حمله شد و آن را شدیدا محکوم کرد. می گوییم چگونه می شود که مقدسات شما احترام دارد ولی مقدسات ما احترام ندارد؟ چگونه می شود که مجله شارلی ابدو و مجلات دانمارک به رسول خدا اهانت می کنند و شما از آن حمایت می کنید و می گویید آزادی بیان بالاتر از حرمت اشخاص است؟ آیا رسول خدا به اندازه دموکراسی گندیده شما حرمت ندارد؟! رگبار تعارض در اندیشه لیبرالیسم غوغا می کند. آنها به طور مدام از اصول خود استعفا داده و عقب نشینی می کنند آنها فقط در فکر منافع خودشان هستند از یک طرف می گویند آزادی بیان مقدس است ولی نمی گذارند کسی هولوکاست را نقد کند.

 

آیت الله عاملی اظهار داشت: می گویند تمام مذاهب در انجام آیین خود آزادند ولی برای حجاب جریمه می گذارند و مناره ها را در اروپا به رفراندوم می گذارند. می گویند باید ملت ها حاکمیت ملی داشته باشند ولی تمام حاکمیت های ملی را نقض کرده اند. می گویند دیکتاتورها سم مهلک برای دموکراسی و حقوق بشر هستند ولی از بدترین دیکتاتور ها مثل بن سلمان مشهور به ابومنشار حمایت جانانه می کنند. می گویند در دنیا باید صلح حاکم باشد و همه باید در مسیر صلح قدم برداریم ولی از بدترین جنگ افروزها مثل اسرائیل و بن سلمان حمایت می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان در خاتمه یادآور شد: اینها همه مقدمه افول آنها و افول تمام تمدن هایی است که با مردم خود و ملت ها و مفاهیم مقدس بشری، اینگونه سلوک بکنند.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترامپ کنگره آمریکا نماز جمعه اردبیل آمریکا اردبیل نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه اردبیل آیت الله عاملی نماز جمعه خطبه ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول‌پاشی برای مثلث نیابتی

مجلس نمایندگان آمریکا، کمک ده‌ها میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را به تصویب رساند. بسته کمک نظامی آمریکا به ارزش ۹۵ میلیارد دلار که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، شامل ۶۰.۸۴میلیارد دلار برای اوکراین، ۲۶.۳۸میلیارد دلار برای اسرائیل و کمتر از ۸میلیارد دلار برای تایوان می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود این لایحه به‌سرعت در مجلس سنای آمریکا نیز تصویب و متعاقبا با امضای فوری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اجرایی شود. بنیامین نتانیاهو از این اقدام کنگره تمجید کرده و آن را نماد مدنیت غرب دانسته است! گرچه در حمایت مطلق آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ غزه از ابتدا نیز کمترین شبهه‌ای وجود نداشت، اما اقدام اخیر کنگره و حمایت کاخ سفید از آن، نقطه آشکارساز ائتلاف واشنگتن ــ تل‌آویو در این کشتار ناجوانمردانه و دهشتناک است.

اختلافات نمایشی کاخ سفید و رژیم صهیونیستی 

این اقدام کنگره، به‌وضوح نشان داد که آدرس‌ها و سیگنال‌هایی که در روز‌های اخیر از سوی کاخ سفید با هدف القای اختلاف میان نتانیاهو و بایدن مخابره شده، جملگی نمایشی و منبعث از یک بازی تاکتیکی از پیش طراحی شده است. حمایت مالی گسترده کنگره و کاخ سفید از جنگ‌افروزی رژیم اشغالگر در نوار غزه یک پیام بیشتر ندارد و آن چراغ سبز آمریکا به صهیونیست‌ها جهت استمرار جنایات‌شان در غزه، خان یونس و رفح است. در چنین شرایطی تمییز دادن واشنگتن (بایدن) از تل‌آویو (نتانیاهو) نوعی خطای راهبردی و محاسباتی محض محسوب می‌شود.

آمریکا طی هفته‌های اخیر چندین اقدام در حمایت مطلق از نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و استمرار آن صورت داده که باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد. در ابتدا، واشنگتن قطعنامه مدنظر الجزایر جهت وقوع آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه را وتو کرد. در ادامه، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد با استفاده از حق وتوی خود، مانع از تحقق عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد شد و اکنون نیز شاهد تصویب لایحه جنگ‌طلبانه اخیر دوحزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا با هدف تقویت مواضع رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم! این اقدامات آشکار، قطعا باید مبنای اصلی قضاوت ما درخصوص جنگ غزه و رویکرد واشنگتن و تل‌آویو در قبال آن قرار گیرد. گرچه ممکن است بایدن در قبال رویکرد هزینه‌ساز نتانیاهو در جنگ غزه ملاحظاتی داشته باشد، اما این ملاحظات را هرگز به عرصه تصمیم‌سازی سیاست خارجی آمریکا تسری نمی‌دهد.

جرم مشترک بایدن و نتانیاهو 

در چنین شرایطی باید بایدن و نتانیاهو را یک روح قاتل در دو بدن قلمداد کرد. با توجه به اسناد و مدارک خدشه‌ناپذیر، مسجل است که هدایت میدانی جنگ غزه از ابتدا توسط سنتکام وپنتاگون صورت گرفته وحتی دربرخی مناطق، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در حکم مجری عملیات وارد میدان شده است. نکته تاسفبار این‌که رسانه‌های غربی، از آمریکا در کنار قطر و مصر به‌عنوان بازیگری واسطه‌گر در مذاکرات آتش‌بس غزه یاد می‌کنند، حال آن‌که بازیگر واسطه‌گر، قاعدتا نباید سهمی در ایجاد و استمرار نبرد ایفا کند! بر همین مبنا، دیگر جایی برای تفکیک ماهوی، راهبردی، استراتژیک، تاکتیکی و حتی رفتاری مقامات آمریکایی و صهیونیستی از یکدیگر باقی نخواهد ماند. قطعا بایدن و نتانیاهو بابت نسل‌کشی غزه، سخت‌ترین مجازات ممکن را متحمل خواهند شد

با فرسایشی شدن جنگ غزه از یک‌سو و نزدیک‌تر شدن به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، کاخ سفید قطعا در عرصه دیپلماسی عمومی تلاش خواهد کرد تا نشانه‌های تفاوت خود و صهیونیست‌ها را بیش از پیش به شهروندان آمریکایی و افکار عمومی دنیا مخابره کند. در مقابل این تصویرسازی هدفمند و دروغین، واقعیاتی وجود دارد که تکیه و رجوع به آنها نقش واشنگتن در مدیریت میدانی و فرامتنی جنگ غزه را آشکار می‌سازد.

چندی پیش نشریه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از مقامات رسمی این کشور گزارش داد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره رهبران ارشد حماس و محل گروگان‌ها درغزه است واین اطلاعات را دراختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. به عبارت بهتر، درست در زمانی که دولت بایدن تلاش می‌کند خود را بازیگری جدا از نتانیاهو در معادله جنگ غزه تلقی کند، به‌صورت همزمان مشغول حمایت میدانی، اطلاعاتی و نظامی از تشدید نسل‌کشی در غزه و خان‌یونس است. این تناقض هدفمند، نشأت گرفته از تزویر ذاتی واشنگتن در نظام بین‌الملل بوده و در گذشته نیز مسبوق به سابقه است. اکنون نیز مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا و حمایت مطلق بایدن و کاخ سفید ازآن، جایی برای اثبات ادعای دروغین تفاوت رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر باقی نمی‌گذارد.

نقطه آشکارساز یک حقیقت 

هرچند از ابتدا مسجل بود که جنگ غزه، با هدایت و مدیریت میدانی و فرامتنی آمریکا صورت می‌گیرد، اما اقدام اخیر کنگره، دیگر تردیدی در این خصوص باقی نمی‌گذارد. مصوبه اخیر کنگره، معنای مشخصی دارد؛ این‌که آمریکا از ابتدای جنگ غزه تاکنون رسما در نسل‌کشی غزه مشارکت داشته و اکنون به علنی‌سازی وقیحانه آن پرداخته است. بدون شک واشنگتن از عواقب و تبعات همدستی با تل‌آویو در جنایت تمام‌عیاری که در غزه صورت می‌گیرد، رهایی نخواهد یافت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود
  • محورهای کمیته پزشکی قانونی کنگره سلامت اربعین تصویب شد