Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:24:40 GMT

افزایش ۳۷۰ تنی سهمیه خوراک دام در طبس

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۴۲۴۸

افزایش ۳۷۰ تنی سهمیه خوراک دام در طبس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بخشایی مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: در پی سفر استاندار مقرر شد که سهمیه خوراک دام این شهرستان ماهیانه ۳۷۰ تن برای دام‌هایی که تازه پلاک کوبی شده اند، افزایش پیدا کند.

او افزود: در شهرستان طبس ۱۷۰ هزار رأس دام سبک و ۱۲ هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشایی تصریح کرد: ماهیانه بین هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تن خوراک دام شامل کنسانتره و جو توسط شرکت‌های تعاونی و عاملین فروش خوراک بین دامداران طبسی توزیع می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی طبس در خصوص قیمت خوراک دام بیان کرد: در حال حاضر قیمت خوراک یارانه‌ای هر کیلو بین ۲۸ تا ۳۸ هزار ریال است که این قیمت بستگی به نوع خوراک، نوع شیری یا پرواری و نوع پلت یا مش و یا پرتولید یا کم تولید دارد و هم چنین قیمت خوراک آزاد هر کیلو بین ۵۰  تا ۷۰ هزار ریال متغیر است.

بیشتر بخوانید

کنسانتره کفاف خوراک دام را نمی‌ دهد

او با اشاره به اینکه ماهیانه یک هزار و ۲۲۰ تن خوراک دام سهمیه شهرستان طبس است، عنوان کرد: با توجه به مشکلات کمبود خوراک یارانه‌ای و پیگیری‌های انجام شده در سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان، مقرر شد که سهمیه خوراک دام شهرستان طبس ماهیانه ۳۷۰ تن برای دام‌هایی که تازه پلاک کوبی شده اند افزایش یابد.

بخشایی با بیان اینکه بسیاری از دامداران این شهرستان دام‌های خود را هویت گذاری کرده اند، افزود:، ولی به دلیل پایین بودن میزان سهمیه امکان تحویل خوراک به این افراد مقدور نبوده است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس ادامه داد: طبق مصوبه هیئت وزیران نگهداری و پرورش هر نوع دام از جمله گاو، گوسفند و شتر می‌بایست پلاک کوبی شده و در سامانه هویت گذاری ثبت شود که برای این مورد اطلاع رسانی به کلیه دامداران انجام شده است و همزمان با بیمه دام‌ها عملیات هویت گذاری انجام می‌شود.

انتهای/ ر ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خوراک دام دامداران کنسانتره تعاونی خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان  از پرداخت جزای نقدی یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
پژوهش افزود: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان