Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@11:00:15 GMT

سهام عدالت جدید به چه کسانی تعلق میگیرد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۴۶۹۸

سهام عدالت جدید به چه کسانی تعلق میگیرد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، استارت سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ زده شد و دولت تصمیم گرفت بخشی از سهام ۴۹ شرکت خود را به مردم بدهد، بر این اساس حدود ۴۹ میلیون ایرانی که از اقشار مختلف جامعه بودند مشمول سهام عدالت شدند و برخی از اقشار از جمله افراد تحت پوشش کمیته حضرت امام (ره) و مددجویان بهزیستی این سهام را با ۵۰ درصد تخفیف دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فرایند برخی افراد که بعضا از دهک های پایین جامعه بودند از دریافت این سهام جا ماندند، برخی دیگر هم هرچند برگه سهام عدالت را در دست داشتند، اما به دلیل عدم ثبت نام نهایی، صاحب این سهام نشدند. در نهایت با آزادسازی سهام عدالت اهمیت این سهام دوباره سر زبان ها افتاد و باعث شد جاماندگان چندین و چند بار تقاضای خود برای دریافت سهام عدالت را به گوش مسئولان بر سانند.

در این راستا نمایندگان مجلس جدید از همان ابتدا برای اعطای این سهام به جاماندگان وعده های مختلفی دادند که بعضا ضد و نقیض بود. برای مثال یک نماینده از جمعیت ۲۰ میلیونی جاماندگان صحبت می کرد و دیگری از جمعیت هفت میلیون نفری.

در نهایت روز سه شنبه بود که اکبر حیدری، مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت البرز اعلام کرد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان طی چند ماه گذشته توسط کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و جزئیات آن به تصویب رسید. 

به گفته وی، با توجه به اینکه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان برای دولت بار مالی دارد و دولت نیز مدعی بود که منابع کافی مالی برای این کار ندارد، طی نشستی در مجلس شورای اسلامی، نحوه تامین منابع مالی اجرای طرح نیز مشخص شد. پس از تصویب طرح فوق در کمیسیون تلفیق برای اجرا به دولت ارسال خواهد شد؛ اولویت تخصیص سهام عدالت به روستانشینان، عشایر و اقشار کم درآمد است. البته دو میلیون نفری که با داشتن کاغذ ثبت نام دوره قبلی از سهام عدالت جامانده‌اند نیز سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

این مباحث درحالی مطرح می شود که تخصیص سهام عدالت به جاماندگان این سهام فعلا در کمیسیون تلفیق تصویب شده و چنانچه در صحن علنی مجلس هم تصویب شود، باید محل واگذاری آن مشخص شده و بعد به دولت فرستاده شود.

در واقع پس از تصویب در مجلس باید مشخص شود که کدام شرکت ها باید برای جاماندگان واگذار شود ز،یرا دولت در شرکت های قبلی که پرتفوی سهام عدالت را تشکیل داده بودند دیگر سهمی ندارد.

بنابراین به نظر می رسد فعلا راه زیادی برای تحقق این اتفاق در پیش است و ممکن است این فرایند به عمر دولت فعلی قد ندهد.

پربیننده ترین دستور وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس ۳برنامه احتمالی بایدن در مورد ایران خانه‌های ۲میلیاردی تهران (دی‌ماه ۹۹) باور کنید اینجا مترو تهران است +عکس سلفی جدید همسر شاهرخ استخری +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت تخصیص سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰ میلیارد تومان قبض عوارض در تهران | جایزه خوش حسابی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، علی خوشنود در مورد توزیع قبوض عوارض در تهران گفت: قبوض عوارض نوسازی، پسماند و کسب و پیشه منتشر شده است.

او با اشاره به اینکه در پشت فیش‌ها به مردم گزارش عملکرد دو ساله دادیم تا به آنها بگوییم با عوارض پرداختی‌شان چه هزینه‌هایی در شهر می‌شود، تصریح کرد: ۳.۵ میلیون قبض توزیع شده است.

خوشنود در مورد ارزش ریالی قبوض منتشر شده در اختیار شهروندان گفت: ارزش ریالی قبوض عوارض حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که بر اساس تجربه پیش بینی می‌شود ۳۰ تا ۳۵ درصد از شهروندان این عوارض را پرداخت کنند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران ضمن دعوت از شهروندان برای پرداخت قبوض عوارض خود تا پایان سال، گفت: اگر شهروندان تا پایان سال جاری این عوارض را پرداخت کنند از ۱۰ درصد تخفیف خوش حسابی بهره مند می‌شوند؛ اما اگر عوارض خود را پرداخت نکنند از سال آینده نه تنها جایزه خوش حسابی به آن ها تعلق نمی‌گیرد؛ بلکه هر ماه دو درصد جریمه خواهند شد.

کد خبر 839925 منبع: ایسنا برچسب‌ها عوارض شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • چرا سود سهام عدالت‌ بعضی افراد کم شده؟ | جزئیات مبالغ مرحله دوم سود سهام عدالت ؛ از سهام ۴۵۲ هزار تومانی تا یک میلیونی
  • سهامداران عدالت بخوانند/ سود سهام‌عدالت این افراد کم شد + مبلغ واریزی
  • اگر سود سهام عدالت‌تان کم شده بخوانید
  • توزیع ۱۰ میلیارد تومان قبض عوارض در تهران | جایزه خوش حسابی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • چرا سود سهام عدالت متوفیان برای برخی وارث واریز نشد؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ سود سهام عدالت این افراد واریز نمی‌شود!
  • سهامداران عدالت بخوانند/ سود سهام عدالت این افراد واریز نمی‌شود! + جزییات
  • پیامک‌های سهام عدالت قطعا جعلی است (فیلم)
  • اگر سود سهام عدالت برایتان واریز نشده، بخوانید/ برای دریافت سود چه اقدامی باید انجام دهید؟
  • فوری؛ اگر سود سهام عدالت برایتان واریز نشده، بخوانید/ برای دریافت سود چه اقدامی باید انجام دهید؟