Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@03:25:18 GMT

اختلاف در خانواده هاشمی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۴۷۱۶

اختلاف در خانواده هاشمی

فرارو- اختلاف سیاسی در خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی بالا گرفته است. پس از مصاحبه خبرساز و جنجالی فائزه هاشمی دو برادر او در این باره به او نامه نوشتند و عموی او نیز سخنان او را نقد کرده است. 

دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفته بود "برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود." او در توضیح حرف خود افزود: «به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این سخنان بازتاب وسیعی یافت و انتقاد و تند و تیزی به فائزه هاشمی در پی داشت. فائزه هاشمی از منتقدترین اعضای خانواده آیت‎الله هاشمی است او در جریان حوادث سال 88 و زمانیکه پدرش در قید حیات بود چند ماهی به زندان رفت. 

در همین راستا روز گذشته محسن هاشمی فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی و رییس شورای شهر تهران در نامه‌ای به خواهرش نوشت: "می‌دانم که در سال‌های اخیر برخورد‌های نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی‌شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی ودم از استقلال بزنی." 

او در ادامه تاکید کرد: «از تو صمیمانه تقاضا دارم صحبت‌های خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی و افراطیون داخلی شوی.» 

همچنین محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی هم از سخنان فائزه انتقاد کرد. او گفت: «این برداشت اشتباه است که با تحریم، مردم ایران بیشتر تحت فشار قرارمی‌گیرند. من موافق نظر فائزه خانم نیستم و موضعی که محسن آقا گرفتند در برابر این حرف‌ها مورد تائید ما هم است. ایشان برخورد مناسبی کردند.»

او افزود: "بالاخره آقا محسن نظر خود و خانواده را گفته است. به هر حال مسئله خوبی مطرح نشد و یا حداقل من این بحث‌ها را قبول ندارم. به نظر من این بحث‌ها عجولانه است و ممکن است بعضا برخورد‌های شیطنت آمیزی با آن شود."

اما این موضع گیری ها ختم داستان نبود امروز فائزه هاشمی در نامه ای سرگشاده  به برادرش پاسخ داد. 

او در این نامه نوشت: « از نامه محسن خوشحال شدم، سبب راحتی هم او و هم من گردید. چنین چیزی را بار‌ها خواسته بودم و این اقدام اول او نبود.»

فائزه در ادامه نوشت: «به او حق می‌دهم، چون برای خودش آینده‌ای ترسیم کرده و دنبال حذف موانع است.» 

فائزه هاشمی انگیزه شخصی در سخنانش را رد کرد و گفت: «اگر مسایل شخصی انگیزه‌ای برای مشی من بود آیا عقل سلیم حکم نمی‌کند که از ۳۰ سال گذشته تاکنون ساکت و در امنیت باشم و از منافع نزدیکی به قدرت بهتر و بیشتر بهره‌مند شوم؟ مابقی زیاده گویی بود که بنای ورود به آن را ندارم.»

او همچنین بر موضع پیشین خود درباره ترامپ تاکید کرد. 

هاشمی خطاب به منتقدان حرف‌هایش نوشت: «آیا خطاب شعارها در صدها اعتراض، تحصن، اعتصاب اقشار مختلف حداقل در سه‌سال اخیر را نشنیدند و ندیدند که متوجه مدیران و مسوولان داخلی بود؟ به نظر؛ درک مردم با تمامی مشکلات از خواص بیشتر است.»

پس از این نامه پای یاسر هاشمی به ماجرا باز شد. فرزند دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی سعی کرد از خواهرش دلجویی کند اما تاکید کرد که به اظهارتش نقد جدی دارد. 

یاسر با مقایسه واکنش ها به سخنان فائزه و اظهارات حجت الاسلام صدیقی نوشت: «اگرچه به آن بخش از سخنن منتشره‌ی اخیرت در فضای مجازی نقد جدی دارم، اما این‌گونه اظهارنظرهاست که به آزادی بیان معنا می‌بخشد که دست بر قضا هم‌زمان با انتشار مصاحبه‌ات به‌عنوان یک شخص حقیقی در شبکه‌های مجازی، یک نفر با شخصیت حقوقی در شبکه قرآن صداوسیما، از چشم‌باز کردن یک میت در غسالخانه گفت و آن را معجزه اولیا الله خواند که البته حرف‌های تو آتش تخریبی سابق را زنده کرد و حرف‌های آن امام‌جمعه، آتش در نیزار اعتقادات مردم و باور‌های جوانان بود.‌»

او توجه فائزه را به واکنش ها به سخنانش  و نامه محسن جلب کرد و افزود: "نگرانی‌ام برای ایران عزیز دوچندان می‌شود که بعضی‌ها – البته با قیاس مع‌الفارق – دوره‌های متعدد تاریخ ایران را یادآوری کرده‌اند که وقتی تصمیم سازان و تصمیم گیران، چشم از حقایق تلخ بستند و دل به شیرینی خرافات بستند، مردم از سر ناچاری چشم‌به‌راه بیگانگان نشستند."

اختلاف در خانواده آیت الله هاشمی چهار سال پس از درگذشت او به این شکل مطرح شده است، پیشتر اگر اختلافی هم بود رسانه‌ای نمی‌شد. از این جهت این اتفاقی کم سابقه است. خانواده ای که در چند دهه در همه حال یکدست و متحد بوده است. 

 

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحلال شورای شهر نسیم شهر در دست بررسی/تصمیم با وزارت کشور است

هادی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موضوع انحلال شورای شهر نسیم شهر در شورای حل اختلاف استان تهران مطرح شده است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که «آایا شورای شهر نسیم شهر منحل شده است؟» گفت: خیر نمی‌توان به طور قطعی شورای شهر نسیم شهر را منحل دانست، چرا که تصمیم نهایی در شورای حل اختلاف مرکزی وزارت کشور اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 6056687

دیگر خبرها

  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درگذشت مادر شهیدان «عاملی» را تسلیت گفت
  • انعقاد تفاهم نامه ارتقای مهارت و توانمندسازی زنان شاغل در اداره‌های خوزستان
  • آزادی زندانی اردبیلی توسط کریم انصاری‌فرد
  • کریم انصاری‌فرد زندانی آزاد کرد
  • آزادی زندانی اردبیلی توسط کریم انصاری فرد
  • سفر نیم روزه نماینده ولی فقیه در گیلان به روستای ویسرود شفت
  • خرید ۲ دستگاه آمبولانس در فارس توسط یک خانواده‌ خیر
  • اعتراض خانواده امام به فیلمی در مورد زندگی ایشان /بازخوانی خاطرات هاشمی رفسجانی
  • انحلال شورای شهر نسیم شهر در دست بررسی/تصمیم با وزارت کشور است
  • مهربانی کنیم برای حدود ‌235 خانواده سرطانی