Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا با استقرار ۲۵ هزار نیروی امنیتی در پایتخت این کشور برای تامین امنیت مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب موافقت کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع آمریکا با استقرار 25 هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا موافقت کرد.

این در حالی است که تا پیش از این، وزارت دفاع آمریکا با استقرار 20 هزار نیروی امنیتی در واشنگتن برای تامین امنیت مراسم تحلیف بایدن اعلام موافقت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در پی افزایش نگرانی‌های امنیتی درخصوص حمله مجدد هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به کنگره آمریکا حین برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید، نیروهای گارد ملی واشنگتن مجوز استفاده از تسلیحات مرگبار دریافت کردند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، مرکز فرماندهی گارد ملی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای نوشت: «در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ به نیروهای گارد ملی مجوز حمل سلاح داده شد تا از پلیس پایتخت در حفاظت از کنگره و اعضا و کارکنان آن، پشتیبانی کنند».

سخنگوی گارد ملی درباره این بیانیه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت، مجهز شدن نیروهای گارد ملی به سلاح گرم، به درخواست مقامات فدرال و با تأیید «رایان مک‌کارتی» وزیر ارتش که نظارت مستقیم بر گارد ملی واشنگتن دارد، صورت گرفته است.

حدود پانزده هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی‌سی مستقر شده‌اند تا امنیت برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب را تأمین کنند و گفته می‌شود پنج هزار نیروی دیگر به آن‌ها ملحق خواهند شد.

از سوی دیگر،‌ تیم دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب که تصمیم داشتند روز دوشنبه سفر خود را از ویلمینگتون ایالت کارولینای شمالی به واشنگتن با قطار آغاز کنند، به دلیل افزایش نگرانی‌های امنیتی این سفر را لغو کرده‌اند.

کمیته مراسم تحلیف ریاست جمهوری از اظهار نظر درباره تغییر ایجاد شده خودداری کرد و کمیته مشترک کنگره و سرویس امنیتی آمریکا نیز به سوالات در این زمینه پاسخی نداده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحلیف رئیس جمهور جو بایدن وزارت دفاع آمریکا هزار نیروی امنیتی رئیس جمهور منتخب مراسم تحلیف گارد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک کشتی جنگی این کشور که قرار بود برای کمک به برپایی یک بندر موقت در نزدیکی غزه به مدیترانه شرقی برود، به دلیل آتش‌سوزی در اتاق موتور از ماموریت خارج شده و به پایگاه خود بازگشته است.

 

این سخنگو گفت کشتی باری «جان بوبو» متعلق به نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در مسیر مدیترانه شرقی برای تحویل تجهیزات و نیرو‌های موردنیاز در ساخت پایگاه، در اتاق موتور این کشتی آتش‌سوزی ایجاد شده است.

 

به گفته پنتاگون، مشخص نیست که این تاخیر پیش‌آمده ساخت پایگاه انتقال کمک‌ها را چه مقدار به تاخیر می‌اندازد. پیش‌ازاین پنتاگون اعلام کرده بود که ساخت این پایگاه در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه به پایان خواهد رسید.

 

سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده در ادامه گفت: «خدمه کشتی ناچار به تخلیه منطقه حریق شده و با استفاده از کپسول‌های آتش‌نشان آتش را اطفا کردند. این سانحه هیچ تلفاتی نداشته است.»

به گفته مقامات آمریکایی، دلیل آتش‌سوزی هنوز روشن نیست و کشتی برای تعمیرات با استفاده از تنها یک موتور به بندر جکسون‌ویل در آمریکا بازگشته است.

به دلیل مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از مسیر زمینی، ایالات متحده قصد دارد یک پایگاه دریایی در غرب غزه ایجاد کند تا کمک‌های ضروری از این مسیر به مردم غزه تحویل داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به خانواده‌های استان سمنان با حضور رئیس جمهور
  • جشن تحویل مسکن ملی طرح جمعیت و جوانی در شاهرود آغاز شد
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان برگزار شد
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس‌جمهور
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد