Web Analytics Made Easy - Statcounter

گاردین در گزارشی می‎گوید با وجود توزیع واکسن در انگلیس اما شمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی در این کشور کاهش نیافته است.

خبرگزاری میزان - انگلیس اکنون تاوان عدم موفقیت دولت جانسون در مبارزه با ویروس کرونا در پیش از فرا رسیدن کریسمس را پرداخت می‌کند.

به گزارش گاردین، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ، وضعیت فعلی در بیمارستان‌ها را ناگوار و خطرناک توصیف کرد، چرا که  تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان های این کشور به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ برای نخستین بار از ۳۰ هزار نفر عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس به تازگی هزار و ۳۲۵ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ را در یک دوره ۲۴ ساعته گزارش کرد که بالاترین رقم ثبت شده از ابتدای آغاز همه گیری کووید در این کشور است.

کارشناسان از آن زمان هشدار داده اند که سازمان بهداشت ملی انگلیس با بدترین ماه از لحاظ همه گیری روبرو شده است.

تدابیر ضد و نقیض دولت انگلیس در مورد کریسمس احتمالا در تعداد موارد ابتلا که اکنون مشاهده می‌شود تاثیر داشته است.

یکی از این موارد را می‌توان سیاست‌ها در موضوع تجمعات خانوادگی به دلیل تعطیلات سال نو و کریسمس دانست.

اعداد و ارقام این موضوع را نشان می‌دهند که تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌های انگلیس بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ به شدت افزایش یافته است؛ از زمانی که قرنطینه دوم در اوایل دسامبر برداشته شد و پس از کریسمس این تعداد بسیار افزایش یافت و این نشان می‌دهد که تجمعات در بحران فعلی نقشی داشته است.

بیشتر بخوانید: سونامی کرونا در انگلیس؛ لندن پایتخت کرونایی اروپا شد انگلیس روی خط بحران کرونایی؛ «سردخانه ها جایی برای اجساد ندارند»

خوش بینی که بسیاری از مردم انگلیس در اوایل دسامبر نسبت به تایید واکسن کووید-۱۹ داشتند، با افزایش بالای تعداد مبتلایان، به ویژه در جنوب شرقی انگلیس، به سرعت از بین رفت.

دولت انگلیس علت این افزایش سریع موارد ابتلا را نوع جهش یافته ویروس کووید-۱۹ که سرعت انتقال بیشتری دارد عنوان می‌کند.

اما ربط دادن وضعیت فعلی انگلیس به این نوع جهش یافته ویروس کرونا، این واقعیت را نادیده می‌گیرد که از قبل در ماه دسامبر تعداد موارد ابتلا به طور نگران کننده‌ای افزایش یافته بود؛ زمانی که آشکار بود که محدودیت‌های سطح ۴ باعث کاهش تعداد مبتلایان نمی‌شود.

به غیر از افت ملایم در نیمه دوم نوامبر پس از محدودیت‌های دوم، موارد ابتلا در انگلیس در طول زمستان همچنان رو به افزایش است.

همچنین واضح است که اگر میزان مبتلایان بسیار پایین‌تر بود، فرصت کمتری برای ظهور نوع جدید وجود می‌داشت.

نخست وزیر انگلیس و مشاورانش از ماه سپتامبر هشدار‌های واضحی دریافت کرده بودند که اجتناب از موج دوم مرگبار بدون تغییرات اساسی در واکنش این کشور به بیماری همه گیر کووید-۱۹ امکان پذیر نیست.


انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس بوریس جانسون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انگلیس انگلیس بوریس جانسون موارد ابتلا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رضا مقدم در بازدید از مزارع کلزای این شهرستان تصریح کرد: توسعه کشت کلزا  به دلیل نیاز کشور به دانه های روغنی و اثربخشی مناسب این محصول در تناوب زراعی با غلات، از اولویت های جهاد کشاورزی است از اینرو امسال با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته، ۴۱۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص یافت و پیش بینی می شود بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی افزود: در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح، میزان یک هزار و ۹۰۰ کیلوگرم بذر کلزا از انواع ارقام هیبرید جهت کشت در بین کلزاکاران شهرستان میاندوآب توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب یادآور شد: در راستای بهبود تغذیه محصول کلزا، بالغ بر ۱۷۸ تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار و از محل اعتبارات طرح افزایش دانه های روغنی ۸۵۰ لیتر کود ریز مغذی در بین کلزاکاران این شهرستان توزیع شده است.

مقدم اذعان داشت: در راستای کنترل عوامل خسارتزا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی و اطلاع رسانی گسترده در سطح روستاها و فضای مجازی، تاکنون در ۴۱۰ هکتار از مزارع کلزا در دو مرحله با آفت شته مومی و در یک مرحله با علفهای هرز مبازره انجام گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب
  • توزیع اسکناس درشت، با اقتصاد ایران چه می‌کند؟
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)