Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و یکم آبان گذشته، زنی با تسلیم شکوائیه‌ای به پلیس آگاهی خراسان رضوی از گم شدن ناگهانی مادر ۵۱ ساله اش خبر داد و از پلیس کمک خواست. او به کارآگاهان اداره جنایی گفت: مادرم از روز گذشته (۹۹.۸.۲۰) که به منزل برادرم رفته بود گم شده است و دیگر خبری از او نداریم!

با اعلام این گزارش، تحقیقات مقدماتی در این باره آغاز شد، اما در بررسی‌های اولیه، سوسوی ضعیفی از وقوع جنایت نیز نمایان شد و به عنوان یکی از فرضیه‌های پلیسی مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مطرح شدن فرضیه جنایی، این موضوع به طور غیرمحسوس زیر ذره بین تحقیقات رفت و به این ترتیب پسر ۲۵ ساله طاهره (زن گم شده) با صدور دستور قضایی، به پلیس آگاهی احضار شد، اما او ادعا کرد: مادرم ساعت ۱۴ بیستم آبان به منزل من آمد، ولی حدود ساعت ۱۶ به قصد رفتن به منزل خواهرم از خانه ما خارج شد که دیگر من هم خبری از او ندارم!

گزارش ها حاکی است، در اثنای تحقیقات کارآگاهان، سخن از قولنامه منزل مسکونی زن ۵۱ ساله به میان آمد که اکنون گم شده بود و کسی از آن قولنامه اطلاعی نداشت! همین موضوع احتمال وقوع جنایت با انگیزه مالی را قوت بخشید و این گونه بود که با دستور سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان دایره فقدانی‌های پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا به طور ویژه، این پرونده را با استفاده از راهنمایی‌های قضایی پیگیری کنند.

ماجرای تحقیقات غیرمحسوس با رصد‌های اطلاعاتی به طور شبانه روزی ادامه داشت تا این که قاضی دکتر زرقانی در سمت قاضی ویژه قتل عمد مشهد، سکان رسیدگی به پرونده‌های جنایی را به عهده گرفت و به مطالعه سطور اوراق پرونده گم شدن زن ۵۱ ساله پرداخت.

 این در حالی بود که کارآگاهان به زمینه روشنی از احتمال وقوع قتل دست یافته و منتظر صدور دستوری از سوی مقام قضایی بودند. اسناد و مدارک ارائه شده توسط کارآگاهان کافی بود تا قاضی جدید ویژه قتل عمد، پازل به هم ریخته این پرونده را در کنار یکدیگر قرار دهد و به موشکافی ماجرای گم شدن زن میان سال بپردازد طولی نکشید که قاضی دکتر زرقانی دستور بازداشت دو پسر جوان و عروس زن گم شده را صادر کرد و به این ترتیب آن‌ها روز پنج شنبه گذشته بازداشت شدند و در حالی زیر رگبار سوالات فنی و تخصصی قرار گرفتند که قاضی ویژه قتل عمد به طور مستقیم بر روند تحقیقات نظارت می‌کرد.

هنوز چند ساعت از دستگیری مظنونان این پرونده جنایی، نگذشته بود که سرنخ‌هایی از تناقض گویی و داستان سرایی آنان به دست آمد. به همین دلیل تحقیقات با حضور قاضی ویژه قتل عمد در پلیس آگاهی ادامه یافت تا این که در یک لحظه و زمانی که سوالات پیچیده قضایی، روند گیج کننده‌ای به خود گرفته بود، ناگهان عروس جوان لب به اعتراف گشود و راز قتل «طاهره» را فاش کرد.

بیشتر بخوانید

علت خودکشی معروف‌ترین کودک کار تهران مشخص شد + فیلم

او گفت: شوهرم با همدستی برادرش او را در منزل ما به قتل رساندند. فرمانده انتظامی خراسان رضوی که با تدابیر ابلاغی برای پیگیری ویژه پرونده‌های جنایی، بر روند فعالیت‌های پلیسی در این خصوص نظارت مستقیمی دارد، روز گذشته پس از کشف بقایای جسد زن میان سال، در گفت وگوی اختصاصی گفت: ماجرای گم شدن قولنامه، کارآگاهان را به این نتیجه رساند که احتمالا جنایتی خانوادگی رخ داده است.

به همین دلیل و با دستورات قضایی، اعضای خانواده زن گم شده، زیر ذره بین رصد‌های اطلاعاتی و تحقیقات غیرمحسوس قرار گرفتند.

سردار سرتیپ دوم محمد کاظم تقوی افزود: پس از بازداشت فرزندان و عروس این زن، بررسی‌ها با شگرد پلیسی و در حضور مقام قضایی ادامه یافت تا این که در نهایت راز این جنایت هولناک گشوده شد.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید با قدردانی از دستورات ویژه و به موقع قاضی زرقانی تصریح کرد: متهمان پس از چند ساعت داستان سرایی و تناقض گویی، قتل مادرشان را فاش کردند که در این میان دو پسر ۲۵ و ۱۹ ساله مقتول اظهار کردند: مادرمان را از روی پله‌ها به پایین پرت کردیم و سپس با کشیدن پلاستیک به سر نیمه جان او، راه تنفس اش را بستیم و بعد هم جسد او را در کوه‌های خلج به آتش کشیدیم!

سردار تقوی با اشاره به اعترافات یکی از متهمان ادامه داد: یکی از متهمان مدعی است وقتی مادرم به منزل ما آمد، نپرداختن اقساط وام ازدواجم را به رخم کشید که دایی ام ضمانت مرا کرده بود! به همین دلیل من عصبانی شدم و زمانی که او به قصد رفتن از منزل، روی پله‌ها ایستاده بود او را هل دادیم! او هنوز نبض داشت که پلاستیک را به سرش کشیدیم تا خفه شد.

بعد خودرویی را به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اجاره کردیم و جسد او را درون یک چمدان به کوه‌های خلج بردیم و با تینر آتش زدیم. روز بعد هم دوباره به محل رفتیم و جسد سوخته را چند کیلومتری بالاتر بردیم و دوباره آتش زدیم تا اثری باقی نماند.

در حالی که جست وجو‌های شبانه در پنج شنبه گذشته برای یافتن بقایای جسد مقتول بی نتیجه ماند، صبح روز گذشته دوباره کارآگاهان اداره جنایی به فرماندهی سرهنگ علی بهرامزاده (رئیس اداره جنایی) به جست وجو در ارتفاعات خلج ادامه دادند تا این که بالاخره حدود ساعت ۱۵، بقایای جسد سوخته و لنگه کفش مقتول پیدا شد و به این ترتیب سه متهم این پرونده جنایی دوباره زیر رگبار سوالات تخصصی و قضایی قرار گرفتند تا زوایای پنهان دیگر این جنایت وحشتناک نمایان شود.

  یکی از متهمان به برداشتن قولنامه منزل مادرش، به منظور فروش آن درحالی اعتراف کرد که بقایای جسد، روز گذشته با دستور قاضی ویژه قتل عمد به پزشکی قانونی انتقال یافت. بررسی‌های ویژه در این پرونده جنایی همچنان با دستورات محرمانه قضایی ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنایت اخبار حوادث راز جنایت قتل هولناک قتل مادر قاضی ویژه قتل عمد پلیس آگاهی بقایای جسد روز گذشته گم شده گم شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۲ درصدی پرونده های جرایم جنایی در کشور

معاون مبارزه با جرایم جنایی کشور گفت: با اقدامات موثر کارآگاهان خبره پلیس آگاهی ۹۲ درصد از مجموع پرونده های جرایم جنایی در کشور کشف شده است.   به گزارش ایرنا، سرهنگ "احمد سعیدیان" با تشریح اقدامات ۱۱ ماهه این حوزه از پلیس آگاهی اظهار داشت: اولویت های امسال معاونت مبارزه با جرایم جنایی کاهش فاصله کشف تا وقوع جرایم، استفاده از روش های علمی و آزمایشگاهی، آموزش مستمر ماموران و کارآگاهان در انتقال تجارب بود.   وی افزود: ارتقای سطح کیفی روابط با رده های درون و برون سازمانی پلیس آگاهی، استفاده از ظرفیت کارآگاهان خبره بازنشسته در کشف پرونده های راکد و تمرکز بر اجرای موفقیت آمیز طرح های مختلف در راستای مقابله با جرایم مرتبط امسال در دستور کار قرار داشت و مستمر ادامه خواهد داشت.   وی مبارزه با جرایم خشن را از اولویت های مهم جرایم جنایی دانست و افزود: از ابتدای سال جاری ۶ مرحله طرح مبارزه با سرقت های مسلحانه در استان های هدف اجرا شده که در مجموع تعداد قابل توجهی سرقت مسلحانه کشف و سارقان مسلح مذکور نیز دستگیر شده اند.   معاون مبارزه با جرایم جنایی کشور ادامه داد: همچنین در هنگام اجرای طرح های یاد شده تعداد زیادی از سرقت های عادی و به عنف نیز کشف شده است.   وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه مرحله طرح دستگیری سارقان مسلح متواری در کشور به مرحله اجرا درآمده که این سه مرحله نیز موفقیت آمیز بوده و منجر به انهدام باندهای متعددی از سارقان مسلح در این مدت شده است.   سرهنگ"سعیدیان در ادامه اظهار داشت: با اقدامات موثر کارآگاهان خبره پلیس آگاهی بیش از ۹۶ درصد از پرونده های قتل با استفاده از روش های علمی، آزمایشگاهی و تجهیزات فنی پلیسی منجر به کشف شده است.   وی با اشاره به کارگروه عالی بررسی پرونده های مهم جنایی تصریح کرد: پرونده‌های پیچیده جنایی که تاکنون کشف نشده اند در این کارگروه که متشکل از خبرگان آگاهی است مطرح و مورد پیگیری جدی قرار می گیرند که تاکنون پرونده های طرح شده در این کارگروه کشف شده اند.   این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال، ۹۲ درصد از پرونده های جرایم جنایی در کشور کشف شده است، افزود: از این کشفیات تعدادی از پرونده های معوقه جنایی که تاکنون کشف نشده بود با پیگیری و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و در پی جویی انجام شده منجر به کشف شده اند.   وی در ادامه خاطرنشان کرد: در پلیس آگاهی هیچ پرونده کشف نشده‌ای از روند پی جویی خارج نشده و همچنان تا حصول نتیجه و کشف پرونده تحت پیگیری قرار خواهد داشت.   معاون مبارزه با جرایم جنایی با بیان اینکه پرونده های سرقت های مسلحانه با جدیت و نهایت دقت مورد پیگیری کارآگاهان قرار می گیرند، عنوان کرد: کشف ۳ فقره از پرونده های سرقت های طلافروشی و دستگیری۲ باند سرقت نافرجام ( به واسطه استفاده از تجهیزات بازدارنده مانند دزدگیر، مه پاش، شیشه ضدگلوله، جانمایی مناسب طلافروشی) از دیگر اقدامات پلیس آگاهی در این حوزه است.   سرهنگ سعیدیان همراهی و مشارکت مردم را زمینه ساز امنیت پایدار در جامعه دانست و عنوان کرد: هدف ما و همکارانمان در سراسر کشور ارتقای امنیت مردم است که امیدواریم بیش از پیش بتوانیم به این مهم بپردازیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین حوادث ۱۴۰۲ ؛ از قتل هولناک داریوش مهرجویی تا بازگشت امیر تتلو
  • قتل هولناک همسر سر پخت غذا
  • قتل همسر با چاقو مقابل چشمان ۲ دختر خردسال
  • ماجرای هولناک قتل همسر با چاقو مقابل چشمان ۲ دختر خردسال!
  • ۹۲ درصد از پرونده‌های جرایم جنایی در کشور کشف شد
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده های جرایم جنایی در کشور
  • عادی سازی هولناک جنایت در «منطقه مورد علاقه»/ قطاری از ایستگاهِ تاریخ برمی‌گردد
  • شلیک مرگبار در خیابان هاشمی به صراف موتوری
  • جنایت هولناک اسراییل؛ کشتار جمعی در النصیرات
  • جنایت هولناک اسراییل؛ کشتار جمعی در النصیرات | جزئیات حملات وحشیانه بامداد امروز