Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@07:14:16 GMT

هوشمندترین ماسک جهان ساخته شد!

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۴۸۸۱

شرکت Razer ادعا کرد که هوشمندترین ماسک جهان با پشتیبانی و استفاده از LED‌های Chroma RGB را ساخته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، شرکت Razer ادعا می‌کند که هوشمندترین ماسک جهان را ساخته است: ماسک تنفسی جدید N95 که  Project Hazel نام دارد. این یک طرح مفهومی با پوسته براق و بیرونی است که از پلاستیک بازیافتی ضد آب و ضد خش ساخته شده است، شفافیت برای دیدن لب‌ها و دیدن چهره افراد هنگام صحبت نیز امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، قیمت یا تاریخ انتشار این ماسک اعلام نشده است. شرکت Razer از Project Hazel به عنوان ماسک جراحی N95 هم یاد می‌کند، اما هنوز هیچ مجوزی از سازمان غذا و دارو، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها یا سازمان ایمنی و بهداشت شغلی کسب نکرده است. Razer در بیانیه‌ای به سایت The Verge گفت: در حال همکاری با تیمی از متخصصان پزشکی و دانشمندان است که به تولید ماسک کمک می‌کنند.

ویژگی‌های اصلی که این ماسک را خاص می‌کند

ویژگی‌های اصلی این ماسک در دو ناحیه دایره‌ای شکل قرار دارد. آن‌ها برای تهویه استفاده می‌شوند، و به دستگاه، ظاهری تقریباً آینده نگرانه  می‌دهند. این شرکت ادعا می‌کند Project Hazel از ونتیلاتور‌های فعال از نوع دیسک، فیلتر کردن هوای داخل ماسک و همچنین CO2 که در حال بازدم است استفاده خواهد کرد. این شرکت اضافه می‌کند که برای تصفیه ۹۵ درصد از ذرات معلق در هوا، از جمله ویروس COVID-19 و سایر عوامل بیماری زای رایج، مجوز خواهد گرفت.

این ونتیلاتور‌ها قابل جدا شدن و شارژ هستند، اگرچه Razer هنوز به دنبال بررسی جزئیات مربوط به دو فاکتور مهم است: اول اینکه تا چه زمانی موثر هستند و دومین فاکتور اینکه چگونه به کاربر هشدار می‌دهد که وقت تعویض ماسک است. سخنگوی این شرکت به The Verge گفت که طول عمر تهویه‌ها هنوز در حال آزمایش است و هنگامی که فیلتر‌ها باید تغییر کنند، Razer پیش بینی می‌کند که از طریق یک برنامه همراه به کاربران اطلاع داده شود.

میکروفون‌ها و تقویت کننده‌های تعبیه شده در ونتیلاتور‌ها صدای شما را از طریق ماسک پخش می‌کنند، بنابراین دیگر نگران کم بودن صدا نخواهید بود. البته باید گفت این حرکتی است که عملی نشده است و شرکت Razer گفته است با مهندسان صدای THX کار می‌کند تا تعادل را از نظر بلند بودن بلندگو‌ها برای رسیدن به اهداف خود پیدا کند. همچنین Razer ادعا می‌کند که پروژه Hazel با وجود همه فناوری‌های داخلی بر روی صورت راحت است. این ماسک با محافظ سیلیکونی در اطراف بینی و چانه شما را مهر و موم می‌کند و از حلقه‌های گوش قابل تنظیم استفاده می‌کند تا اکثر افراد بتوانند تناسب مناسب را پیدا کنند.

استفاده از LED‌های Chroma RGB

البته اگر از LED‌های Chroma RGB پشتیبانی نشوند، این یک محصول مدرن Razer نخواهد بود. هرکدام از حلقه‌های تقویت کننده ملاقات با دستگاه تنفسی می‌توانند به رنگ دلخواه شما بدرخشند و هنگامی که هوا تاریک می‌شود، مجموعه‌ای از LED‌ها به طور خودکار فعال می‌شوند تا به دهان شما نور بتابانند تا دیگران همچنان بتوانند صحبت شما را ببینند.

این شرکت پیش بینی می‌کند که هر ماسک Project Hazel دارای یک کیف شارژ بزرگ باشد که ماسک را هنگام استفاده از آن با اشعه ماوراء بنفش استریل می‌کند، اگرچه هنوز در مرحله بررسی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک هوشمندترین ماسک شرکت Razer

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رادیا ویندرانر» بزرگترین هواپیمای ساخته شده در جهان

حدس بزنید چه چیزی در بزرگترین هواپیمای جهان جای می‌گیرد؟

به گزارش ایسنا، ایده «هر چه بزرگتر، بهتر» مطمئناً در مورد توربین‌های بادی صدق می‌کند. اما پره‌های عظیم مورد نیاز برای برپا کردن قوی‌ترین توربین‌های بادی امروزی را نمی‌توان به راحتی حمل و از روی زمین بلند کرد که همین امر، استفاده از آنها را محدود می‌کند.

به نقل از آی‌ای، یک استارت‌آپ فعال در حوزه انرژی مستقر در کلرادو آمریکا معتقد است که راهکار این چالش را در دست دارد و آن، ساخت هواپیمای بزرگی است که برای حمل بزرگترین پره‌های توربین ساخته شده است.

در عصری که انرژی‌های تجدیدپذیر نه تنها یک انتخاب بلکه یک ضرورت است، تلاش برای ساخت توربین‌های بادی کارآمدتر و بزرگتر در حال افزایش است. مزارع بادی فراساحلی با توربین‌های عظیم خود که پره‌های بلندشان به اندازه یک زمین فوتبال است، گواهی بر این پیگیری است.

با این حال، این غول‌های انرژی تجدیدپذیر اغلب در دریاها مستقر هستند و پتانسیل گسترده آنها در خشکی به دلیل غیرعملی بودن حمل چنین ساختارهای عظیمی از طریق وسایل متعارف، مغفول مانده است.

اکنون شرکت رادیا(Radia) وارد عمل شده و از برنامه‌های خود برای ساخت بزرگترین هواپیمای جهان رونمایی کرده است.

این هواپیمای غول‌پیکر که ویند رانر(WindRunner) نام دارد، نوید یک انقلاب در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر با ساده‌سازی حمل و نقل پره‌های عظیم توربین‌های بادی را می‌دهد.

ویند رانر؛‌ بازتعریف محدودیت‌های اندازه هواپیما

ابعاد عظیم WindRunner حتی نمادین‌ترین هواپیماهای تجاری را نیز کوتوله جلوه می‌دهد. این هواپیما با طول حیرت‌آور ۱۰۸ متر، ارتفاع ۲۴ متر و طول بال‌های ۸۰ متر، ۳۲ متر از طول بوئینگ ۷۴۷-۸ بیشتر است.

در واقع Windrunner تقریباً به اندازه یک زمین فوتبال آمریکایی است و اندازه استثنایی آن به معنی ظرفیت حمل گسترده آن تا وزن ۸۰ تن است که ۱۲ برابر ظرفیت بوئینگ ۷۴۷ است.

ساخت ساختار عظیم WindRunner به زیرساخت‌های تخصصی نیاز دارد و باندهای نیمه آماده ۱۸۳۰ متری در مکان‌هایی که پره‌های توربین‌های بادی قرار است نصب شوند، مورد نیاز است.

پرداختن به چالش‌های حمل و نقل توربین‌های بادی

ماموریت اصلی WindRunner انتقال پره‌های غول پیکر توربین‌های بادی مستقر در خشکی است. طول این توربین‌ها بین ۴۵ تا ۹۰ متر است که وزن آنها به ۳۵ تن می‌رسد.

این ابعاد عظیم روش‌های حمل و نقل موجود را به شدت محدود می‌کند. توربین‌های دریایی به کشتی‌های دریایی تخصصی متکی هستند که این کار را راحت‌تر انجام می‌دهند، اما حمل آنها در خشکی به این راحتی نیست.

شرکت رادیا در وب‌سایت خود آورده است: بزرگ‌ترین توربین‌های بادی امروزی و حتی توربین‌های بزرگ‌تر آینده را نمی‌توان از طریق زیرساخت‌های زمینی کنونی به نیروگاه‌های بادی در خشکی منتقل کرد. این مانع لجستیکی به عنوان الهام بخش اصلی پروژه WindRunner بود.

مارک لاندستروم بنیان‌گذار رادیا و دانشمند موشکی آموزش دیده در موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، هفت سال گذشته را با تیمی از مهندسان کار کرد تا طراحی WindRunner را از جمله اولویت‌های کلیدی و اطمینان از یکپارچگی ساختاری این هواپیمای عظیم در هنگام فرود و برخاستن به شکل دقیق اصلاح کند.

هموار کردن راه برای قدرت فوق‌العاده و پایدار

ظرفیت WindRunner فراتر از حل محدودیت‌های حمل و نقل موجود، مسیر را برای توسعه توربین‌های زمینی حتی بزرگ‌تر باز می‌کند. لاندستروم در مورد این پروژه به وال استریت ژورنال گفته است که این هواپیما می‌تواند برای استفاده از حداکثر پتانسیل نیروی باد استفاده شود.

کارشناسان تخمین می‌زنند که این توربین‌های بزرگ می‌توانند ثبات تولید برق را تا ۲۰ درصد افزایش دهند و هزینه‌های انرژی را تا ۳۵ درصد کاهش دهند. این یک موهبت برای صنعت تولید انرژی از نیروی باد است که با استقبال روزافزونی مواجه است.

در سال ۲۰۲۲، انرژی باد ۱۰ درصد از تولید برق در ایالات متحده را تامین کرد.

جاه‌طلبی فراتر از انرژی‌های تجدیدپذیر

رادیا می‌گوید WindRunner می‌تواند ظرف چهار سال آینده به آسمان برسد. مارک لاندستروم معتقد است که هدف اصلی آن تسریع رشد بهره‌گیری از نیروی باد است. با این حال، ظرفیت عظیم این هواپیما می‌تواند کاربردهای ارزشمندی در سایر بخش‌ها، از جمله حمل و نقل تجهیزات نظامی سنگین نیز پیدا کند.

پروژه ویندرانر در حالی آغاز می‌شود که صنعت برق بادی با مشکلات مالی مواجه است. تاسیسات مستقر در خشکی مجهز به پره‌های توربین عظیم می‌توانند دگرگونی چشمگیری را شاهد باشند.

فناوری WindRunner می‌تواند به پره‌ها اجازه دهد تا ۹۰ متر بالاتر از میانگین فعلی برسند و با سازه‌های نمادین از نظر ارتفاع رقابت کنند. نتیجه اینکه مزارع بادی مستقر در خشکی تقریباً دو برابر نیروگاه‌های فعلی انرژی تولید خواهند کرد و انرژی باد را در مناطقی که در حال حاضر بادوام نیستند، رقابتی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «رادیا ویندرانر» بزرگترین هواپیمای ساخته شده در جهان+ عکس
  • بزرگ‌ترین هواپیمای جهان ساخته می‌شود + جزئیات
  • (تصاویر) «رادیا ویندرانر» بزرگترین هواپیمای ساخته‌شده در جهان
  • (عکس) «رادیا ویندرانر» بزرگترین هواپیمای ساخته شده در جهان
  • «رادیا ویندرانر» بزرگترین هواپیمای ساخته شده در جهان (+عکس)
  • (ویدئو) ورود «پرشتاب‌ترین ماشین جهان» به بازار در سال آینده
  • عکس| قدرتمندترین موشک جهان ماسک را حیرت‌زده کرد
  • «رادیا ویندرانر» بزرگترین هواپیمای ساخته شده در جهان
  • اولین تونل جهان برای عبور کشتی‌ها که قرار است در دل کوه‌های نروژ ساخته شود
  • (ویدئو) سریع‌ترین خودروی جهان؛ ایلان ماسک سوپرایز رو کرد