Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  خیلی از ما طعم ساندویچ رست بیف را تنها در رستوران‌ها امتحان کرده‌ایم و از طریقه درست کردن این غذای ساده و خوشمزه در خانه چیزی نمی‌دانیم. ساندویچ رست بیف یکی از لذیذترین انواع ساندویچ در دنیا است که هم با گوشت و هم مرغ تهیه می‌شود و به همراه پنیر و سس مخصوص آن طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسیاری از مواقع برای درست کردن این ساندویچ از رست بیف آماده استفاده می‌شود، اما شما خودتان نیز می‌توانید این ساندویچ را با مواد ساده‌ای که در خانه دارید تهیه کنید. در این مقاله می‌توانید ۲ طرز تهیه ساندویچ رست بیف خانگی به روش رستورانی با گوشت گوساله و مرغ را در ادامه یاد بگیرید.

مواد لازم

گوشت راسته گوساله: ۳۰۰ گرم

قارچ: ۶ عدد

خامه صبحانه: ۴۰ گرم

شیر: نصف لیوان فرانسوی دسته دار

آرد سفید: ۱ قاشق چای خوری

پنیر پیتزا: ۵۰ گرم

پنیر گودا: ۲ ورق

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

پودر سیر: به مقدار لازم

رزماری: ۲ شاخه (اختیاری)


طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ رست بیف باید گوشت راسته گوساله را در یک کاسه قرار دهید و مقداری روغن زیتون، رزماری خرد شده، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به آن بزنید و خوب با هم ترکیب کنید. یک دستکش به دست بزنید و گوشت را خوب با موادی که به آن اضافه کردید ماساژ دهید تا طعم‌دار شود. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و آن را برای مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

برای درست کردن ساندویچ رست بیف خانگی بهترین روش این است که گوشت را به صورت گریل پخت کنید. برای این کار یک تابه گریل روی گاز قرار دهید و سطح آن را با کمی روغن چرب کنید. گوشت را داخل تابه بگذارید و اجازه دهید یک طرف گوشت کاملاً پخته شود. سپس گوشت را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز پخته شود. می‌توانید درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید تا با بخار خودش خوب پخته شود. بعد از اینکه هر دو طرف گوشت پخته شد، گوشت را ریش ریش کنید و در صورت نیاز کمی دیگر در همان ماهیتابه تفت دهید.

 آماده کردن سس قارچ

برای درست کردن سس قارچ که تأثیر زیادی در خوشمزه شدن رست بیف ریش ریش خانگی دارد، باید قارچ‌ها را به صورت اسلایسی خرد کنید و به همراه مقداری روغن سرخ نمایید. بعد از سرخ شدن قارچ آرد را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. در نهایت شیر را به قارچ و آرد اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. شعله گاز را روی حرارت ملایم تنظیم کنید. مواد را آن قدر هم بزنید که کاملاً یک دست و غلیظ شوند. سپس خامه و پنیر پیتزا و پنیر گودا را به آن اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل به سس بزنید و خوب هم بزنید تا پنیر‌ها کاملاً ذوب شوند.

در این مرحله از رست بیف ساندویچی باید نان همبرگر یا نان باگت را باز کنید. مقداری از سس قارچ را روی نان بریزید. سپس روی سس گوشت گریل شده را به همراه گوجه فرنگی، خیار شور و کاهوی خرد شده قرار دهید. می‌توانید از ساندویچ خوشمزه خانگی را به همراه سس قرمز، مایونز و یا خردل میل کنید. برای خوش طعم‌تر شدن این ساندویچ می‌توانید از چیپس خلالی و گشنیز خرد شده نیز در ساندویچ خود استفاده کنید.

 


طرز تهیه ساندویچ رست بیف با مرغ

مواد لازم

سینه مرغ: ۲ عدد

قارچ خرد شده: ۶ عدد

فلفل دلمه: نصفه

پنیر پیتزای زنده شده: ۵۰ گرم

سس کچاپ: ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه: به مقدار لازم

پودر سیر، آویشن و جوز هندی: به مقدار لازم

طرز تهیه:

در اولین مرحله از طرز تهیه رست بیف با مرغ یا رست چیکن باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. سپس یک ماهیتابه را به همراه کمی روغن روی گاز قرار دهید و پیاز را کمی تفت دهید تا نرم شود. سپس سینه‌های مرغ را به صورت مربعی برش دهید و به پیاز‌ها اضافه کنید. کمی مرغ را تفت دهید تا تغییر رنگ دهد، سپس فلفل دلمه و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا مرغ و سبزیجات کاملاً پخته شوند. کمی سس کچاپ و پنیر پیتزای رنده شده به مواد اضافه کنید و درب ماهیتابه را ببندید. بعد از آب شدن پنیر شعله گاز را خاموش کنید و روی مواد آویشن بریزید.

در این مرحله از رست بیف ساندویچی باید نان همبرگر یا نان باگت را باز کنید. موادی را که آماده کردید، داخل نان قرار دهید. مقداری مایونز روی مواد بزنید و این ساندویچ خوشمزه را به همراه خیار شور، گوجه و کاهوی خرد شده تکمیل کنید و نوش جان کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه طرز تهیه ساندویچ رست بیف مقدار لازم اضافه کنید آن اضافه رست بیف درست کردن قرار دهید تفت دهید سس قارچ خرد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه یک غذای سنتی با مرغ، سیب زمینی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه غذای مشهور و خوشمزه با برنج، کدو و تن ماهی (فیلم) طرز تهیه کباب کوبیده مرغ و گوشت به روش خلاقانه و خاص (فیلم) طرز تهیه واویشکای گوشت گوسفند و گوجه توسط آشپز مشهور افغانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه کباب کوبیده مرغ و گوشت به روش خلاقانه و خاص
  • (ویدیو) طرز تهیه واویشکای گوشت گوسفند و گوجه توسط آشپز مشهور افغانی
  • طرز تهیه مالپوآ "کیک نیمرو" توسط آشپز پاکستانی (فیلم)
  • طرز تهیه یک غذای سنتی با مرغ، سیب زمینی (فیلم)
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ +جدول
  • طرز تهیه توپک نارگیلی، یک شیرینی شیک و خوشمزه برای عید نوروز 
  • طرز تهیه کباب کوبیده مرغ و گوشت به روش خلاقانه و خاص (فیلم)
  • دانشمندان ژنوم قارچ‌ را برای تولید گوشت هک کردند
  • آغاز توزیع گوشت منجمد در استان سمنان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲+جدول