Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@03:48:15 GMT

خودباوری جایگاه زنان را در جامعه ارتقا می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۴۹۴۴

خودباوری جایگاه زنان را در جامعه ارتقا می‌دهد

عضو شورای شهر یزد گفت: زنان را باید از بستر جامعه ارتقا داد، زنان ورزشکار، هنرمند و سیاستمدار باید الگو جامعه باشند و اگر تعداد آن ها زیاد شود مردان نیز دنباله رو آن ها خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ ونوس عامری در یک گفت‌وگوی بر خط در رابطه با سیاست‌مداران زن و سیاستگذاری در حوزه زنان، اظهار کرد: نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل داده‌اند، فرزندانی تحت نظر این بانوان تربیت می‌شوند که رفتار و کنش زنان و مادران بر روی آنها تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بانوان به دو گونه می‌توان برخورد کرد که یکی از این راه‌ها توسعه از بالا و سهمیه مثبت برای آنها است، موقعیت دیگری که وجود دارد به این شکل است که زنان باید به خودباوری برسند و رشد پیدا کنند تا جایگاهشان را در جامعه حفظ کنند.

عامری ادامه داد: در تاریخ همیشه شاهد حضور پررنگ زنان در جهان بوده‌ایم. کشورهای غربی با ساختارها و نگرش‌های جدید اکنون زودتر به این مسیر رسیده‌اند، اگر گذشته ایران را نگاه کنیم شاهد این هستیم که هزاران سال پیش فلات ایران را زنان اداره می‌کردند و مرکز حاکمیت آنها به تمدن عیلام باز می‌گردد، زنان در این تمدن شهرها را ایجاد و مدیریت کردند که تمام این موضوعات گذشته ماست و باید به این رویدادها نگاه شود.

عضو شورای شهر یزد افزود: اسلام زنان را محدود نکرد، علت اصلی این محدودیت به دوره هخامنشی بر می‌گردد که در آن دوره پادشاهی مرد سالاری در ایران افزایش یافت و باعث شد زنان در جامعه محدود شوند. اسلام نگاه انسان محور دارد و در تاریخ اسلامی شاهد هستیم گاهی اوقات زنان برای پیشرفت دین اسلام به مردان کمک می‌کردند.

وی اضافه کرد: زنان را باید از بستر جامعه ارتقا داد، زنان ورزشکار، هنرمند و سیاستمدار باید الگو جامعه باشند و اگر تعداد آنها زیاد شود مردان نیز دنباله رو آنها خواهند شد، جامعه ما شرایط خوبی دارد و به سمت توسعه انسانی می‌رود که این در آینده خبرهای خوشی را به همراه دارد.

عامری خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاهی در میان زنان در حال رشد هستند که این نشان دهنده این است که زنان در جامعه ما در حال پیشرفت هستند، الگوها در جامعه ایرانی اسلامی زیاد بوده و لازم است آزادانه تر این الگوها بیان شود و از نظر من جامعه زنان باید از تاریخ گذشته بهره مند شوند و از آنها الگو بگیرند.

وی گفت: جامعه باید اجازه دهد زنان برای خود تصمیم بگیرند و مردان نباید برای آنها تصمیم گیری کنند. هر شخص اجازه تصمیم‌گیری در چهارچوب قانون را دارد، اشتباه جامعه ما این است که نصفی از جامعه برای نیمی دیگر تصمیم می‌گیرد که این موضوع باید حل شود تا شاهد پیشرفت باشیم.

عضو شورای شهر یزد تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان به همراه حقوقدان‌ها باید به تسهیل دوچرخه سواری بانوان کمک کند و وظیفه اصلی شورای شهر نیز فراهم کردن شرایط در این خصوص است.

کد خبر 468696

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر يزد ونوس عامری زنان مشارکت زنان یزد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: وزارت ورزش 7 وظیفه دارد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شروین اسبقیان در نشست خبری در محل وزارت ورزش و جوانان گفت: خوشحال هستم که در بین شما اصحاب رسانه هستم. شمای یکه بدون شک در پیشبرد اهداف ورزش کشور موثر و مستمر ثمر هستید وب ه عنوان یاران ورزش کشور محسوب می شوید. من ابتدا در خصوص وظایف حوزه وزارت ورزش صحبتی کنم که بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش مصوبه شورای اسلامی به تاریخ 16 سال 99. در آن 7 مورد وظیفه برای وزارت مشخص شده است. 1-  توسعه و تعمیم ورزش همگانی،2- توسعه و ارتقا ورزش قهرمانی، 3-  ساماندهی و گسترش ورزش حرفه ای 4-  حمایت و تربیت ورزش تربیتی 5- توسعه و تربیت ورزش بانوان 6- تحکیم و تقویت معنویت ارزش های اخلاقی و پهلوانی در ورزش مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی 7- ارتقا و ترویج شایستگی های حرفه ای در جامعه ورزش کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • جایگاه واقعی آموزش و پرورش فارس نیازمند تلاش معلمان است
  • عارف به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت/ فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد
  • درخواست محمدرضا عارف از رئیس قوه قضاییه برای جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در جامعه به بهانه امر به معروف و نهی از منکر: فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد/ لایحه حجاب بر اساس تفکرات ایدئولوژ
  • دشمنان بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف گرفته‌اند
  • توسعه جامعه در گرو باورمندی جایگاه معلمان است
  • هاشمی: موفقیت ورزش ما در المپیک، مدیون مربیان ایرانی است/ خودباوری در میان مربیان ایرانی باید تقویت شود
  • آشنایی استادان و دانشجویان قرقیزستانی با فرهنگ ایرانی
  • اسبقیان: وزارت ورزش 7 وظیفه دارد
  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۶ اسفند ۱۴۰۲