Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون خودنیا در پاسخ به سوال خبرنگاربرنا گفت: اقدامات شرکت توزیع برق لرستان در برق رسانی به روستاها منجر به توسعه روستایی و مهاجرت معکوس در سطح استان شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ خودنیا شامگاه جمعه در نشست خبری مجازی که در گروه واتسابی مدیران ورسانه های لرستان برگزارشده بود در پاسخ به سوال خبرنگاربرنا مبنی براینکه چرا و بر چه معیاری در روستاهای نزدیکتر و تقریبا چسبیده به شهرها که بعضا با مهاجرت روستاییان دیگر نقاط واسکان خانوارهای عشایری به طرز ناهمگونی دچار افزایش جمعیت وگسترش شده وخود معضلی برای توسعه پایدار در استان هستند به این خانه ها مجوز برق رسانی داده می شود؟در حالیکه می توان باعدم ارائه خدمات مانند برق رسانی جلوی انگیزه این نوع مهاجرتهاوتبعات آن را گرفت،اظهار کرد: در روستاهای نزدیک وچسبیده به شهر به آسانی انشعاب واگذار نمی شود و  برای هرخانه ایی که فاقد پروانه ساخت باشد هیچ شبکه ایی احداث نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود: این موضوع طبق بخشنامه ایی به همه مدیریت های توزیع برق ابلاغ شده است و درجاهایی که انشعاب واگذارشده براساس قانونی که دو سال  قبل  مجلس شورای اسلامی مصوب کرد برای ساختمان هایی که قدیم هستند وقبل از سال 96 احداث شده اند ما یک تعهد محضری گرفته  و یک برق موقت با نام شرکت توزیع برق لرستان به آنها واگذار می کنیم .

 مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان خاطر نشان کرد: هرسه ماه یک بار یک نامه برای سازمان جهادکشاورزی ، شهرداری ها ارسال می کنیم وتقاضای تعیین وتکلیف این ساختمان هارا با اسم وهمه مشخصات آنها انجام می دهیم  و این سازمانها نیز موظف هستند طی سه سال وضعیت ساختمان ها را  تعیین تکلیف کنندکه اگر اقدامی در این زمینه انجام ندهند آن انشعاب برق وجود خواهدداشت  ولی سرمایه گذاری وشبکه جدیدی برای آن ساختمان انجام نخواهیم داد.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به نقش توزیع برق لرستان در مهاجرت معکوس به وسیله  اقدامات انجام گرفته  ،یادآورشد: با اقداماتی که  ما انجام داده ایم سعی کرده ایم مهاجرت معکوس را در سطح استان  رونق بدهیم به طوریکه در حال حاضر  بسیاری   از روستاها خصوصا روستاهای جدید  که کاربرق رسانی در آنها انجام می می شود  دارای مهاجرت معکوس هستند .

فریدون خودنیا با بیان اینکه اقدامات ما مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شده است  وحتی شهرنشینان را به مهاجرت معکوس و سکونت در روستاها وتوسعه آنها ترغیب کرده است ،گفت: به عنوان نمونه می توان به دو روستای احمد آباد سرکشتی دلفان که جدیدا برق دار شده است و همچنین  روستای تاجو در زاغه که سال گذشته برق  دارشده بود، اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق توسعه روستایی خودنیا شرکت توزیع برق لرستان مهاجرت معکوس برق رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال طغیان رودخانه‌های لرستان و اعلام آماده‌باش به همه شهرها

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با هشدار احتمال طغیان رودخانه‌های این استان از آماده‌باش در شهرهای لرستان خبر داد.
مهدی پازوکی با اعلام آماده‌باش ستاد مدیریت بحران لرستان در پی صدور هشدار قرمز هواشناسی، گفت: مرخصی مدیران تا پایان فعالیت این سامانه لغو شده‌است.
 وی  گفت: نیروهای عملیاتی و امدادی در مناطق پرخطر لرستان مستقر شده‌اند و ستاد مدیریت بحران در فرمانداری‌ شهرستان‌های این استان تشکیل می‌شود.

دیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با هشدار احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان، متذکّر شد: از توقف در حاشیه و بسترهای رودخانه‌های لرستان خودداری شود.

او تأکید کرد: اقلام ضروری موردنیاز در شهرستان‌های لرستان برای مقابله با هرگونه حوادث ناشی از بارش‌های سیل‌آسا ذخیره شده‌است و در صورت نیاز بین مردم توزیع می‌شود.

پازوکی گفت: هشدار قرمز هواشناسی برای پنج استان صادر شده‌است و پیش‌بینی می‌شود که متوسط بارش لرستان بین 60 تا 80 میلی‌متر باشد.

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی روز قدس در شهرها و روستاهای ‌بوشهر
  • مهاجرت معکوس به شهر پول/ ایجاد سایت تفرجگاه انجیلی
  • توسعه زیرساخت‌های پرورشی، فرهنگی و علمی در مدارس استان بوشهر
  • احتمال طغیان رودخانه‌های لرستان و اعلام آماده‌باش به همه شهرها
  • فعالیت 195 اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در روستاهای گلستان
  • اجرای ۲۵ پروژه عمران روستایی در بخش مرکزی بوشهر
  • بازسازی ۴۳۲ کیلومتر از شبکه آب شرب شهرها و روستاهای استان کرمان
  • اکثر شهرها و روستاهای خراسان جنوبی دچار مشکل کم‌آبی هستند
  • امیدآفرینی اولویت رسانه باشد/ مهاجرت معکوس در ۱۹۰ روستای کردستان
  • روستاهای استان گلستان مقصد گردشگران نوروزی