Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست صبحانه کاری اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران با هیات مدیره جدید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در خصوص فرصت‌های پیش روی همکاری بین دو مجموعه بحث و بررسی و مقرر شد تا با هدف همگرایی بیشتر میان اتاق ایران، اتاق تهران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، دبیرخانه‌ای مشترک متشکل از اعضای هر سه مجموعه شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون فاوای اتاق ایران گفت: اتاق ایران خانه فعالان اقتصادی و محلی برای کسب تجربه‌های تجاری است. خوشبختانه در طول سال‌های گذشته ظرفیت‌های حوزه ICT بسیار مورد توجه بوده و با روندی که در پیش گرفته شده است امیدوار هستیم این وعده که حوزه ICT موتور محرکه اقتصادی کشور است، تحقق یابد.

او تشکیل دبیرخانه مشترک میان اتاق ایران، تهران و سازمان نظام صنفی یارانه‌ای استان تهران را با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه فاوا، فرصت بسیار ارزشمندی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی فعالان این حوزه دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری هرچه بیشتر این سه مجموعه، تحول در حوزه اقتصاد دیجیتال رقم بخورد.

طلایی همچنین از بررسی موانع اجرای قانون تجارت الکترونیک در کارگروه تخصصی کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران خبر داد و پیشنهاد داد تا نمایندگان سازمان نظام صنفی یارانه‌ای استان تهران هم در این کارگروه مشارکت داشته باشند.
سلاح‌ورزی: اگر سه نمره شاخص ادراک از فساد را بهبود بخشیم تا ۵ درصد شاهد پایدار شدن رشد اقتصادی خواهیم بود

حسین سلاح ورزی نایب‌رئیس اتاق ایران نیز که در این جلسه حضور داشت، ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد همگرایی بین تشکل‌های بخش خصوصی اظهار کرد: نه‌تن‌ها بعد از انقلاب بلکه حتی در طول تاریخ هیچ زمانی وجود نداشته که نشان دهد دولت‌ها و حکومت‌ها علاقه‌مند به شکل‌گیری سندیکا‌ها هستند و بالعکس هرجایی هم که نهاد قوی می‌خواست شکل گیرد، به نحوی تلاش شده تا جایگاه آن تضعیف شود.

سلاح‌ورزی معتقد است: اصلی‌ترین وظیفه دولت تأمین کالا‌های عمومی است و در صدر این کالاها، امنیت و بالاتر از آن امنیت اقتصادی قرار دارد.

او تاکید کرد: واقعیت این است که مهم‌ترین مصداق ناامنی اقتصادی، غیرقابل‌پیش‌بینی بودن محیط کسب‌وکار است که این هم ناشی از فقدان آمار و اطلاعات است. متاسفانه بحث داده‌ها در کشور متولی مشخصی ندارد و همان رفتاری با آن می‌شود که با خصوصی‌سازی در پیش گرفته شده است. حرف‌های زیادی در طول دوره‌های مختلف درباره خصوصی سازی زده شده است، اما به محض اینکه فعالان بخش خصوصی می‌خواهند وارد عمل شوند، بحث‌های امنیتی پیش می‌آید.

او افزود: مطالعات پژوهشی صورت گرفته نشان می‌دهد که به ازای افزایش یک نمره در شاخص ادراک فساد، سرمایه‌گذاری و به تبع آن، رشد اقتصادی با نمره مضاعفی همراه خواهد شد. در ایران هم اثبات شده است که اگر سه نمره شاخص ادراک از فساد را بهبود بخشیم تا ۵ درصد شاهد پایدار شدن رشد اقتصادی خواهیم بود.

ضروری پیگیری همکاری اتاق با سازمان نصر در تهران و بقیه استان‌ها

نایب رئیس اتاق ایران، تحقق این هدف را در گروی عملیاتی شدن دولت الکترونیک به معنای واقعی عنوان کرد و در ادامه افزود: بدون شک تعارض منافع همیشه در هر صنفی وجود دارد، مصداق این تعارض منافع را امروز در زنجیزه فولاد شاهد هستیم؛ اما باید به این نکته توجه داشت وقتی تشکل‌های بخش خصوصی در همکاری با یکدیگر وحدت رویه در پیش نگیرند، این مجلس و دولت و البته لابی‌هاست که برایشان تصمیم خواهند گرفت.

او با تاکید بر قانونمند بودن سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و عضویت اتاق ایران در ۱۳۵ نهاد تصمیم‌گیر، پیشنهاد داد تا جلسات این سازمان با اعضای کمیسیون فاوای اتاق ایران به‌صورت مستمر برگزار شود. ضمن اینکه ضروری است فعالیت‌های دو مجموعه تنها در سطح تهران محدود نباشد و از ظرفیت‌های اتاق‌های بازرگانی استانی نیز بهره گرفته شود.

تحول‌خواهی در حوزه فاوا شکل گرفته است

حسین اسلامی رئیس هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با بیان اینکه انتخابات هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران حاکی از تحول‌خواهی در حوزه فاواست، بر ضرورت تقویت اشتراکات و حل مغایرت‌ها تاکید کرد.

اسلامی همچنین خواستار تمرکز بر اولویت‌های حوزه فاوا شد و تاکید کرد: فرصت‌های پیش روی همکاری این سازمان و کمیسیون فاوای اتاق ایران بسیار زیاد است.

بعد از آن، ویدا سینا عضو کمیسیون فاوای اتاق ایران بر ضرورت آسیب‌شناسی موانع حوزه آی‌سی‌تی تاکید کرد، او همچنین بر اهمیت همگرایی میان تشکل‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد.

افشین کلاهی رئیس کمیسیون کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان اتاق ایران هم با تاکید بر ضرورت ایجاد همگرایی میان تشکل‌های بخش خصوصی در حوزه فاوا، گفت: باید تلاش کنیم تا اختلافات را کنار بگذاریم و به جای آن بر مشترکات تاکید کنیم تا با ایجاد هماهنگی بیشتر، شاهد حل مشکلات موجود باشیم.

کلاهی گفت: ایجاد دبیرخانه مشترک میان اتاق ایران، تهران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد صدای واحد در حوزه فاوا ایفا کند.

مسعود شنتیایی عضو هیئت‌مدیره فدراسیون فاوای ایران با تاکید بر این نکته که تعارض منافع یکی از مهم‌ترین چالش‌های محیط کسب‌وکار است، گفت: متاسفانه سلیقه‌های متفاوت افراد منجر به تحمیل خسارت‌های فراوان به افراد و به‌خصوص مصرف‌کنندگان شده است.

او معتقد است: به‌رغم تعدد آیین‌نامه‌ها و جلسات متعدد برای حل مشکلات محیط کسب‌وکار، اما متاسفانه یکی از مشکلات ما اجرایی نشدن مصوبه‌ها و آیین‌نامه‌هاست.

او در همین راستا، تشکیل دبیرخانه مشترک میان سازمان نظام صنفی یارانه‌ای استان تهران، اتاق ایران و اتاق تهران را گامی موثر در راستای تقویت اشتراکات، کاهش افتراقات و اتخاذ نگاهی به جلو بیان کرد؛ به‌خصوص در فضایی که فضای مجازی بیش از قبل، اهمیت دوچندان یافته است.

شنتیایی همچنین تاکید کرد: باید تعریف درستی از اینکه اشتراکات بین فعالان اقتصادی در حوزه فاوا چیست، مشخص شود و فعالان این حوزه از مواضع تخصصی خود به‌هیچ‌عنوان کوتاه نیایند.

بیشتر بخوانید

حوزه بازی‌های دیجیتال نیازمند نظام صنفی مقتدر و منسجم است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام صنفی وزارت ارتباطات سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران میان اتاق ایران حوزه فاوا بخش خصوصی کسب وکار بر ضرورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام ملی بهره وری سال آینده رونمایی خواهد شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،میر سامان پیشوایی افزود : خوشبختانه مجموعه اتفاقاتی که در سال ۱۴۰۲  و زیست‌بوم بهره‌وری در کشور افتاد موجب شد رشد نقدینگی تا حدی  کنترل شود و تورم نسبت به پارسال کاهش یابد. طبق برآورد‌های نه ماهه سازمان ملی بهره‌وری ایران از کشور، تا پایان سال ۱۴۰۲، انتظار رشد اقتصادی حدود ۶ درصدی و رشد بهره‌وری بیش از ۳ درصدی را داریم.

وی گفت :سازمان ملی بهره‌وری ایران از ابتدای دولت مردمی، ۵ رویکرد تحولی را برای حوزه بهره‌وری کشور اتخاذ کردکه نخستین و مهمترین این رویکرد‌ها «بازتعریف سازمان ملی بهره‌وری ایران» به‌عنوان یک نهاد تنظیم‌گر در حوزه بهره‌وری بود.

رئیس سازمان ملی بهره وری افزود : مهمترین موضوع ناظر به آینده در کشور، تحقق بند اول سیاست‌های کلی برنامه هفتم بود که توسط رهبری ابلاغ شد. در این بند رشد اقتصادی مبتنی بر بهره‌وری به‌عنوان هدف کلی و محور  و اولویت اصلی برنامه معرفی و در این راستا، سندی در قالب «نظام ملی بهره‌وری» تدوین شد که ابتدای سال آینده رونمایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ادعای عجیب ترامپ برای ایجاد صلح میان ایران و اسرائیل
  • آنکارا از احتمال ایجاد چارچوب همکاری مشترک با ایران و عراق خبر داد
  • کشف محموله بزرگ قاچاق لوازم کامپیوتری
  • برخورد با واحدهای مختلف عرضه کننده قلیان در ماه مبارک رمضان
  • بسیاری از مسافران پروازهای ساری گلستانی هستند
  • نمایشگاه ایران اکسپو
  • نظام ملی بهره وری سال آینده رونمایی خواهد شد
  • نگرانی رئیس سازمان نظام پزشکی از کمبود دارو در سال آینده
  • نمایشگاه ایران اکسپو با حضور ۳ هزار تاجر خارجی برگزار می شود
  • نوگرایی مهمترین نیاز رسانه در کردستان است