Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-19@05:32:51 GMT

۵ خاصیت لپه برای سلامت بدن

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۴۹۸۲

۵ خاصیت لپه برای سلامت بدن

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، لپه یکی از مغذی‌ترین دانه‌هایی است که انسان‌ها در رژیم غذایی روزانه خود از آن بهره می‌گیرند.

علاوه بر طعم دلنشین لپه، کالری پایین و در عین حال خواص بی شمار آن، متخصصان تغذیه را برآن داشته است که همواره بر مصرف لپه تاکید داشته باشند.

از مهمترین خواص لپه برای بدن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- کلسترول پایین

به دلیل آنکه لپه به میزان قابل توجهی دارای فیبر محلول است، می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش کلسترول بد خون به طور مستقیم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

۲- سلامت قلب

مطالعات متعدد ارتباط میان مصرف لپه و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند سکته قلبی را تایید کرده است.

لپه یکی از منابع غنی فولات و منیزیم است که می‌تواند باعث بهبود سلامت قلب شود. فولات باعث کاهش سطح هموسیستئین می‌شود که یکی از عوامل دخیل در بیماری‌های قلبی است. منیزیم نیز به بهبود گردش خون، اکسیژن رسانی و تغذیه بدن کمک می‌کند.

۳- سلامت دستگاه گوارش

به دلیل آنکه لپه دارای فیبر محلول است مصرف آن می‌تواند خطر ابتلا به یبوست را کاهش دهد. همچنین متخصصان تاکید دارند خطر ابتلا به سایر بیماری‌های دستگاه گوارش مانند بیماری سندرم روده تحریک پذیر با مصرف لپه کاهش می‌یابد.

۴- ثبات قند خون

فیبر خواص بی شماری دارد که یکی از آن‌ها کند کردن روند هضم غذاست و به همین دلیل سطح خون به یکباره افزایش نمی‌یابد. از این رو، افراد مبتلا به دیابت برای کنترل قند خون بهتر است لپه را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

۵- منبع پروتئین

لپه یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی است. ۲۶ درصد از انرژی موجود در لپه مربوط به ساختار پروتئینی آن می‌شود. از این رو، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی تبعیت می‌کنند می‌توانند آن را به عنوان یکی از منابع اصلی پروتئین جایگزین گوشت کنند.

از دیگر خواص لپه می‌توان به افزایش انرژی در دسترس بدن و کمک به کاهش وزن اشاره کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: لپه کلسترول فیبر گوارش پروتئین گیاهی کاهش وزن خطر ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینه پزشکی زائران حج آغاز شد

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در خصوص معاینات پزشکی پیش از اعزام به حج گفت: پس از هماهنگی‌های لازم با مدیران عامل هلال احمر در استان‌ها و مسئولین مربوطه، معاینات زائران در استان‌ها آغاز و آخرین توصیه‌ها نیز در خصوص بررسی سلامت زائران ابلاغ شد.

وی افزود: در این روند سلامت زائران بررسی و آن دسته از متقاضیانی که مشکل حادی نداشته باشند، رویه تأیید سلامت آن‌ها تکمیل و ثبت نام آن‌ها در کاروان‌ها کامل می‌شود.

مرعشی ادامه داد: آن دسته از زائرانی که بیماری صعب العلاج و یا توانایی لازم برای انجام مناسک حج را ندارند، ضرورت دارد از ثبت نام خودداری و شخص دیگری به نیابت از آن‌ها، مناسک حج را به جا آورد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطرنشان کرد: زائرانی که تأیید سلامت شده اما بیماری‌هایی نه چندان دشوار از قبیل بیماری خفیف قلبی، ریوی، دیابت و فشار خون دارند، داروهای خود را به میزان کافی به همراه آورده و به توصیه‌های پزشکی کادر درمان توجه داشته باشند. در طول سفر حج نیاز است تا زائران با پزشک کاروان همکاری و مشورت لازم را داشته باشند.

وی افزود: مجموعاً ۳۸۵ پزشک وظیفه تأمین سلامت زائران را در حج برعهده دارند که برخی از آن‌ها متخصصین مستقر در بیمارستان هستند. طبق برآورده انجام شده، هر پزشک، ۶۰۰ زائر را معاینه و در طول ایام حج تحت پوشش درمانی قرار می‌دهد و بر همین اساس تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در حوزه دارو و درمان مشکلی در ایام حج به وجود نیاید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کلپوره» یا «مریم نخودی»
  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کَلپوره» یا «مریم نخودی»
  • فواید بی نظیر یک فنجان قهوه اسپرسو
  • با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید
  • هنرمندانی که سال ۱۴۰۲ آسمانی شدند + عکس
  • فواید روزه گرفتن برای بدن
  • معاینه پزشکی زائران حج آغاز شد
  • اگر سایز دور کمرتان بالاست این مطلب را بخوانید
  • به این افراد هرگز گل گاو زبان ندهید
  • اختلالات مربوط به سیستم عصبی، شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان هستند