Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-16@12:24:08 GMT

برگزاری شصت و پنجمین سالگرد شهید نواب صفوی در قم

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۵۰۲۹

برگزاری شصت و پنجمین سالگرد شهید نواب صفوی در قم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، شصت و پنجمین سالگرد شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی و یارانش در قم برگزار می‌شود.
 
این مراسم روز شنبه 27 دی‌ماه هم‌زمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ساعت 15 در جوار مرقد مطهر شهدای فدائیان اسلام واقع در انتهای خیابان خاک فرج برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال رضوی مهر نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و سردار رحیمی از فرماندهان محور مقاومت و هم‌رزم شهید سلیمانی در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
شهید نواب صفوی روحانی مخلصی بود که با یاران خود در دوران رژیم پهلوی با دعوت حوزه‌ها به حضور در عرصه سیاسی کشور، ایجاد ایده تشیع انقلابی و باهدف تشکیل حکومت اسلامی و تدوین قانون اساسی کشور بر اساس آموزه‌های قرآن دست به مبارزه علیه طاغوت زد و در سال‌های دهه بیست اقدام به تشکیل گروهی به نام «فدائیان اسلام» کرد، سرانجام پس از یک دهه مبارزه همراه سه تن از یاران باوفایش در تیرماه 1334 به‌حکم اعدام محکوم شد. آنان در 27 همان ماه که مطابق با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها به شهادت رسیدند.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله اعرافی در منزل شهیدالقدس «محسن صداقت» حضور یافت

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور شب گذشته با حضور در منزل شهیدالقدس مهندس محسن صداقت با خانواده این شهید عزیز دیدار و گفتگو کرد.

حجج اسلام والمسلمین رفیعی معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه، هنر‌مند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و برخی دیگر از مسئولان حوزوی نیز در این دیدار حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین صداقت، پدر شهید محسن صداقت در دیدار با اشاره به اینکه نابودی رژیم منحوس صهیونیستی دغدغه همیشگی این رزمنده مدافع حرم بود، گفت: پسرم با اخلاص و ایمان خود لیاقت شهادت را داشت و سرانجام به آرزوی دیرینه خود نائل شد.

او بیان کرد: نشانه‌های نابودی رژیم منحوس صهیونیستی نمایان شده و این رژیم سرانجام به دست مؤمنان که بخش زیادی از آنها را مردم ایران تشکیل می‌دهند، نابود خواهد شد و برای اینکه این دین و انقلاب باقی بماند و هر سال بالنده‌تر شود باید خون‌هایی مانند خون فرزند من بر زمین ریخته شود.

یادآور می‌شود، عصر دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ هواپیما‌های رژیم جعلی صهیونیستی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار «محمدرضا زاهدی» و سرتیپ پاسدار «محمدهادی حاجی رحیمی» و پنج نفر از افسران همراه آنان از جمله شهید صداقت به فیض شهادت نائل آمدند.

شهید مهندس محسن صداقت متولد ۵ اردیبهشت سال ۱۳۶۶ در قم، بسیجی پایگاه شهید اخلاقی حوزه شهید حصیری ناحیه امام رضا (ع) و از نیرو‌های هوافضای سپاه بود.

او دو روز قبل برای اجرای مراسم احیاء دومین شب قدر در قم حضور داشت و پس از مراجعت به محل کار خود در دمشق با حمله تروریستی رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری ایران در دمشق، به شهادت رسید.

از شهید صداقت سه فرزند پسر به نام‌های محمدطه، محمدامین و علی اکبر به یادگار مانده است؛ بر اساس برنامه ریزی‌های اولیه، پیکر مطهر شهید صداقت روز شنبه هفته آینده در قم تشییع و در مقبره الشهدای حرم مطهر حضرت معصومه (س) خاکسپاری خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در خرمشهر + تصاویر
  • محسن هاشمی‌: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند
  • واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی /هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند
  • استقبال از جام صفوی در اردبیل افزایش یافته است
  • برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت شهید موذن در بیرجند
  • آیت الله اعرافی در منزل شهیدالقدس «محسن صداقت» حضور یافت
  • جام صفوی ورزش استان اردبیل را متحول می‌کند
  • جزئیات شهادت مأمور پلیس هیرمند
  • سالگرد شهادت صیاد شیرازی در بندرانزلی برگزار شد